Verkar gå bra att tipsa om webplatser. Du känner inte till några andra eller är det dom som gäller?
Verkar gå bra att tipsa om webplatser. Du känner inte till några andra eller är det dom som gäller?
De är billigast just nu.
De andra bra nätbutikerna vet jag att man inte får nämna här...
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Hur bränner jag ett spel då spelet är i formatet .iso?
Tacksam för svar snabbt
precis som man gör med .000
bara se till att det står rätt i .dvd filen
FAQ är ett behändigt ställe att läsa på ..
Skapa en själv då.
Med innehållet:
LayerBreak=1913760
XXXXXXXXX.iso
(Där XXXXXXX är namnet på din fil)
» Xbox360 FAQ
den kan även ligga i en separat rarfil, har gjort det för mig i ett par releasar.
Har en ny fråga.
När jag sätter in need for speed carbon (brännt) i dvd läsaren vill den att jag ska uppdatera maskinen för att kunna spela spelet.
Går detta att göra när man har en flashad dvd-drive?
Tacksam för snabbt svar.
Ingen som vet?
ja. uppdatera du bara.
» Xbox360 FAQ
har en pioneer dvr-112DBK, tydligen är det samma firmware som dvr-112D
senaste firmwaren, 1.15. gick fint o bränna och den startade i xboxen.
Media: TDK DVD+R DL
Brännare: Pioneer DVR-112DBK
Läsare (360): Hitachi
Hej
Försöker bränna Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL med Imgburn, men det går sisådär. Har en NEC ND-3540A som borde funka. Bränningen flyter på bra men när den kommer till 'Finalising Disc' så skiter det sig. efter ca 14% så kommer detta felmeddelande upp W 23:33:03 Potential 'WaitImmediateIO' Deferred Error - (0/2) - No Seek Complete.
Fick även detta felet när jag försökte bränna Cold Planet.
Kan det vara skivorna jag använder? XB Disc DVD+R DL 8.5GB Printable 8x har jag provat med. Kanske funkar bättre med Verbatim?
Iaf om det är någon som känner igen problemet så får ni gärna ge mig en lösning.
Hej har en Samsungläsare med Xtreme Firmware V5.3 en LG GSA-H42N brännare som jag uppdaterat med senaste firmware samt provat bränna på både Imation och Fujifilmskivor med får inte något spel att funka!
Har kollat så layerbreak och *.dvd filen stämmer samt provar både med Clone cd och imgburn utan att att få ingång något spel!
De spel jag provat bränna är:
Command.and.Conquer.3.Tiberium.Wars.PAL.XBOX360-RANT
Rayman_Raving_Rabbids_PAL_XBOX360-PreCiSiON
Guitar.Hero.II.PAL.XBOX360-DNL
Vad kan det vara för fel!??
Tacksam för svar!
smarta: testa bränn med CloneCD om du bränner med ImgBurn.
Jag brukar få samma meddelende med min Pioneer 111d när jag bränner de xb disc..
Imgburn är extremt petig med skivorna den bränner på.
Du kan fortfarande spela spelen till fullo btw.
Last edited by tOPO; 2007-05-14 at 21:21.
HAr testat båda programmen men inget fungerar... står bara "open tray" när jag stoppar in skivorna!
Vart kan man köpa 20 pack verbatim för 399?
Skulle va intressant att veta. Censur på texten ju.
Edit: Möjligt att jag hittade det. Spelar det nån roll på verbatim om det är 2,4 - 8 x speed? Är det bättre att satsa på 2,4 enbart?
Last edited by Kallakulle; 2007-05-15 at 02:50.
Tjenare
kan någon säga vilka skivor som skulle funka med en samsung-drive med firmware 5.2. Tänkte köpa härifrån:
http://www.meritline.com/dvd-r-doubl...dplusr-dl.html
vore ju nice om dessa kanske funkar:
http://www.meritline.com/ritek-ridat...s-r-shiny.html
Det är 8.75 per skiva :P
Last edited by mikael.beck; 2007-05-15 at 22:56.
MVH
Mikael Bäck
Ja grejen är den att vi ska göra en tripp till USA där detta företaget verkar vara beläget så då ska nog inte vara några större problem med tullen :P
Brännare är nog heller inget problem. Har en pioneer 111D.
Tror du att de skivorna funkar som kostade 8.75?
Det bör väl vara exakt samma som dessa fast i USA heter det väl Ridata och i Europa Ritech:
http://**********************/SE/Catal.../2.4x/920.html
MVH
Mikael Bäck
synd att det inte står mediakod någon av sidorna för att jämföra.
Men de borde funka, annars kan du bara sälja de här i sverige i vilket fall som helst med en liten vinst :P
tjoho!
tänkte ge mig på detta med att bränna lite jag med.
Har en Nec 5170, och hitachi läsare i boxen. Någon som vet om detta funkar bra? Kommer det funka alls, har läst att vissa/många som har hitachi-läsare inte får spelen att funka när dom bränner med nec... nån som det funkar för, hittar dock inget som nämnts om nec-5170.. tacksam för svar.
Har liknande problem med mina (förbannade jävla helvetes) Ridisc-skivor som jag köpte 25 st av. Spelen funkar en gång och då kan man spela hur länge som helst och man kan gå ut i dashboard men sen när man tagit ut skivan en gång så går det aldrig få igång den igen. Skumt eller vad?
Nån som har något förslag på vad som är fel?
Brännaren är pioneer 111d firmwaret 5.2 (samsung ms28).
Har brännt 3 st ritec eller vad dom hette och dom funkar perfekt.
Har också brännt 35 verbatim-skivor med endast en skiva som inte funkar.
Har en NEC-brännare också NEC3540 eller nått har jag för mig att den heter.
Tror ni att den skulle kunan funka bättre?
MVH
Mikael Bäck
Jag har en NEC ND-3520AW och den funkar till 100%. Du kan ju testa med Nec och den senaste FW till den som har DL i sig. Vet inte vilken dvd du har i boxen men har en samsung här och den klagar aldrig! så testa och se, det kan gå bättre än förväntan, jag andvänder IMGburn, funkar till 100% med. Clonecd är mäste samma men vissa skilnader är det ju.
Okej jag får testa det för man vill ju lira Forza 2 :P
Brännaren heter NEC ND-3550A och firmwaret borde väl vara nått år gammalt.
min läsare är Samsung ms 28 som står i mitt förra inlägg :P
En fråga som inte riktigt har med ämnet att göra: Om jag vill sätta min andra dvdbrännare som slave, hur ska "pinnen" sitta då? För tillfället sitter den i mitten.
MVH
Mikael Bäck
Okej nu vill jag inte ha dom förbannade skivorna längre :P
Jag säljer 19 DVD+R DL Ridisc för priset av 200kr + frakt vilket är 10,50 per skiva.
Man kan säkert hitta skivorna för samma pris nånstans i europa men räkna då med minst 150 kronor frakt...
Frakten blir 30-40 kronor eftersom jag skickar med paket.
min mail om ni är intresserade är mikael.beck@hotmail.com
MVH
Mikael Bäck
asså de är lite tjötigt men varför använda andra skivor än verba? de funkar till 99.99% hp:s skivor är åxå ok men dyrare vad mer at säga! har ni fortfarande prob! stäng alla prog frigör minne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ni kan få lyckad bränning men de räcker inte för 360 den ska vara 100% ok
Bookmarks