Sida 20 av 26 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista
Visar resultat 571 till 600 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #571
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det är ju helt upp till dig. I mina ögon är det att kasta pengar i sjön att köpa billiga lågkvalitets-skivor.

    Vad de menar?
    De menar precis som de har skrivit. Skivorna är enbart till för brännare som klarar av att bränna DVD+R DL i 8X hastighet. De fungerar inte att bränna i långsammare hastigheter.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #572
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    de va ju värre.. vafan de går väl inte att bränna xbox spel i högre hastighet än 2.5 eller?

  3. #573
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    jo.
    jag bränner alltid mina spel i 4X.
    det går förmodligen utmärkt i 8X också, förutsatt att din brännare klarar av det.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  4. #574
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hej grabbar! mitt första inlägg. jag har en Matshita DVD RAM UJ 840S ( laptop )som ska bränna DL skivor. någon som kan rekomendera vilka skivor jag behöver. harn en hitachi spelare. går det?

  5. #575
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av timjan Visa Inlägg
    Hej grabbar! mitt första inlägg. jag har en Matshita DVD RAM UJ 840S ( laptop )som ska bränna DL skivor. någon som kan rekomendera vilka skivor jag behöver. harn en hitachi spelare. går det?
    Jag rekommenderar Verbatim, lite dyrare, men stabila. (Disc ID: MKM-001 eller MKM-003). Bränn i 2.4 eller 4x. 4x fungerar bättre för vissa.

  6. #576
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okej men inga problem att man kör på laptop?


    Bästa guiden?

  7. #577
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av timjan Visa Inlägg
    Okej men inga problem att man kör på laptop?
    Bästa guiden?
    brännare, firmware, media är beror på varandra. ingen kan säga vad som funkar "bäst" beror på vad du har för saker, brännare, firmware, system. pioneer och samsung brännare ger oftast väldigt bra resultat med de verbatim skivor jag nämnde förut. annars får du kolla dig fram var som fungerar bäst för dig.

    guide? kolla faq här eller sök. finns mängder.

  8. #578
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Alright tack

  9. #579
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okej efter jag läst typ allt som finns på google samt titta på utube tror jag det ska funka fint.

    Frågor.

    Kan man se om man har en 79 genom att bara öppna cd spelaren? det var nämligen det dom gjorde på psxcare, trodde man behövde öppna hela boxen för att se sånt.

    Compatible with CloneCD RAW-DAO: No.
    det här är ett STORT problem va?
    Last edited by timjan; 2008-05-01 at 20:51.

  10. #580
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ingen som har tid eller lust att svara?

  11. #581
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om boxen har HDMI och dvdläsaren är en hitachi enligt bilden du hittar här

    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=89

    så är det en hitachi v79
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #582
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Okej, en fråga till. Sorry för alla frågor...

    vad är RAW-DAO?

  13. #583
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Om du skriver in RAW-DAO på google.com och trycker Sök så får du svar på träff #1.

    Before reading this post you must know that when you extract an image from a CD (useful in order to do a 'true copy' of the CD, whose layout is made up by 'sectors', 74 min = 330,000 sectors) you can extract data in many ways:
    1) 'cooked' (2048 bytes/sector);
    2) RAW (2352 bytes/sector)
    3) RAW+SUB (2352 bytes + 96 bytes for subchannel data P-W = 2448 bytes)
    SUB data are sometimes used for storing CD-TEXT, CD-G (Karaoke) and some protection methods.


    Well, when you burn back the extracted info on a CD-R you can choose between 5 different burning modes (not all software supports them):

    1) TAO (track-at-once).
    You burn on the CD-R all data (2048 of 2352) but recalculate - thereby changing them - all correction codes. On multiple tracks CDs, the laser pauses between them (this mean you cannot record Live Audio CDs without gaps)

    2) DAO/SAO (disc-at-once , session-at-once).
    As TAO, but the laser does not pause between tracks. This way you will not add extra pauses between tracks. You can record Live Audio CDs without gaps.
    (SAO is smilar to DAO, but DAO closes the disc, SAO closes only the last session)

    3) RAW SAO (sometimes simply called 'RAW Write').
    You burn all 2352 bytes you extrcatced on the CD. Since you do not recalculate ECC/EDC, you end up with an 1:1 copy of the sector. Please note that since the error correction codes are not recalculated, the chance of burning incorrect data is higher. Avoid burning at very high speed.

    4) RAW SAO 16 (sometimes called DAO 16).
    As RAW SAO, but you'll also write P and Q subchannel data (8 bytes each). You need an image complete with .SUB info to do that (CloneCD, for instance; .BIN/.CUE format is no good for that since olny stores the 2352 part). You'll end up with an 1.1 copy of the sector plus the P-Q subchannels.

    5) RAW DAO (sometimes called DAO 96).
    As above, but you'll also write P - W subchannel data. As above, you need an image complete with .SUB info to do that. You'll end up with a 'perfect' copy (1.1 copy of the sector plus the P-W subchannels).

    For backup purposes of many protected CDs RAW DAO is suggested.
    If your burner does not support RAW DAO you might try these minimal settings (to be confirmed yet):
    - Safedisc and Laserlock backups NEED at least RAW SAO (Safedisc v.2 backup needs also FantomCD/Alcohol's 'Bypass EFM errors' or CloneCD's 'Amplify Weak Sectors' settings)
    - SecuROM and Libcrypt (PSX) NEED at least RAW SAO 16.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #584
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    japp kollade upp det men blev lite väl mkt. hur som helst. nu drar jag rån det här forumet ( hoppas jag ) fick min låda idag och allt funkar perfekt. tack för jobbet och alla svar.

  15. #585
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tja jag har en NEC DVD_RW ND-2005A när jag försöker bränna spel kommer inte den gröna knappen fram i imgburn står bara "DEVICE NOT READY" (Medium not present)

  16. #586
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tareko Visa Inlägg
    tja jag har en NEC DVD_RW ND-2005A när jag försöker bränna spel kommer inte den gröna knappen fram i imgburn står bara "DEVICE NOT READY" (Medium not present)
    vad har du för skivor då? har du lyckats bränt på dem innan med annat program?

  17. #587
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Tja, jag vill bara dela med mig av min hårdvara, som fungerar till 100% för mig.

    Rippning av Xbox360 orginal spel från PC till image:
    Samsung SH-D162D (KREON FW v1.0) med XBC

    Bränning:
    Pioneer DVR-108 med regionsfri fw - 100% fungerande kopior. < 25st

    XBOX360:
    Xbox360 (gamla mod) med Samsung drive flashad med iXtreme v1.4.

    Media:
    Verbatim DVD+R DL 2.4x

    /360RFUN
    Tänkte bara höra, jag har hittat pioneer dvr-108 begagnad billigt, behöver ja krångla ngt med en sån för att bränna eller är det bara att köra en standard procedure, xbox 360 bränning?

  18. #588
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av erikhg Visa Inlägg
    Tänkte bara höra, jag har hittat pioneer dvr-108 begagnad billigt, behöver ja krångla ngt med en sån för att bränna eller är det bara att köra en standard procedure, xbox 360 bränning?
    Jag skulle hålla mig ifrån en flera år gammal brännare, dom är färskvara, linsen tappar orken efter ett visst antal timmar och då blir skivorna inte lika bra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #589
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Men så länge jag kan köra ison i muleter och få den godkänd som 1:1 efter bränning så borde det va lugnt eller?

  20. #590
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av erikhg Visa Inlägg
    Men så länge jag kan köra ison i muleter och få den godkänd som 1:1 efter bränning så borde det va lugnt eller?
    ja. men det är nog mer risk att en gammal brännare inte bränner skivan alls eller att resultated blir "bad/clean disc" i boxen direkt eller väldigt fort.

  21. #591
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vet nån om Pioneer dvr-115d brännaren med senaste firmware bränner bra xbox 360 backups?

  22. #592
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Alpoti Visa Inlägg
    Vet nån om Pioneer dvr-115d brännaren med senaste firmware bränner bra xbox 360 backups?
    ja det gör den. använd verbatim för riktigt bra resultat.

  23. #593
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja det gör den. använd verbatim för riktigt bra resultat.
    ok tack för svar, bränner Pioneer dvr-115d bra i 8x med Clonecd + Verbatim Skiva?

  24. #594
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Alpoti Visa Inlägg
    ok tack för svar, bränner Pioneer dvr-115d bra i 8x med Clonecd + Verbatim Skiva?
    det ska inte vara några problem. jag bränner mina verbatim 8x skivor i 4x och 4x/6x skivorna i 2.4x. prova dig fram vad din dvd-läsare i boxen gillar.

  25. #595
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Har en fråga till angående skivor. Har bara kört med Verbatim DVD+R DL-skivor, 2.4x-skivorna brännde jag några i 2.4 och ett par i 4x. Och boxen läste dem båda på samma sätt. Sen när jag köpte nya sådana skivor, var det 8x i högsta hastighet på dem. Jag brännde också dem i 4x. Men det verkar som om det tar en-två sekunder extra att läsa dem. Men spelen funkar ju givetvis. Man märker mest av det när man ska sluta spela och går tillbaka till Dashborden, när det står "Reading". Det kommer ju typ direkt med 2.4x-skivorna, men 1-2-3 sekunder senare med 8x-skivorna?

    Nu till frågan, kan det loggas på Xboxen, att skivan inte lästs lika bra alla gånger under endast offlinespelande, så att det skickas ut till Microsoft plus att det blir en stor risk att man blir bannad?

  26. #596
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Nu till frågan, kan det loggas på Xboxen, att skivan inte lästs lika bra alla gånger under endast offlinespelande, så att det skickas ut till Microsoft plus att det blir en stor risk att man blir bannad?
    det är ingen fara, sådant händer med orginal med, räcker ju att man haft lite fett på fingrarna för att fixa att en skiva ska läsas dåligt. att en skiva läses dåligt kan också bero på lasern, oroa dig inte för det. ixtreme fixar de response times ms verkligen kollar.

  27. #597
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Okej, tackar än en gång dig int21 för alla svaren Du är till stor hjälp!

  28. #598
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Hmm..

    Vet någon hur jag uppdaterar mitt firmware gratis? har tydligen en brännare som det är fel på.. Jag vet faktiskt inte, då jag inte är kunnig inom området.

    Jag har en acer extensa 5220 dator, och om man tittar på sodan där man sätter in skivan är det en symbol där det står RW DVD RW DL och då borde den kunna bränna DL skivor eller? Har en TDK skiva DVD+R Double Layer 8x speed.

    Någon som orkar och vill hjälpa?

  29. #599
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av niklas_1990 Visa Inlägg
    Vet någon hur jag uppdaterar mitt firmware gratis? har tydligen en brännare som det är fel på.. Jag vet faktiskt inte, då jag inte är kunnig inom området.

    Jag har en acer extensa 5220 dator, och om man tittar på sodan där man sätter in skivan är det en symbol där det står RW DVD RW DL och då borde den kunna bränna DL skivor eller? Har en TDK skiva DVD+R Double Layer 8x speed.

    Någon som orkar och vill hjälpa?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=824

  30. #600
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20

    Problem med att bränna 360-spel med min HP dvd640

    Jag försöker få det att funka med min HP dvd640b-brännare, men icke.
    I de guider jag läst står att man ska ange booktype i ImgBurn exempelvis, men detta går Ej att göra med brännaren...

    Finns det ngt sätt att kringgå detta för att lyckas med bränningen?

    Vill ju VERKLIGEN inte köpa en ny j-a brännare

    Tacksam för all hjälp

Sida 20 av 26 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •