Sida 9 av 26 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #241
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det funkar visst bara man vet hur man skall göra.
    Börja med att starta Windows i felsäkert läge,
    i det läget kan du både uppgradera & nergradera
    utan ngr problem alls.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #242
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    Det funkar visst bara man vet hur man skall göra.
    Börja med att starta Windows i felsäkert läge,
    i det läget kan du både uppgradera & nergradera
    utan ngr problem alls.
    Jao, satt igår o labbade och lyckades nergradera till 1.23. Tog även och ominstallerade en dator jag hade ståendes och brände på den istället, efter att ha läst att bränningen lätt stördes av andra applikationer. Då gick bränningen igenom men boxen säger bara Unreadable Disc när jag sätter i skivan. Ska uppgradera till 1.29 RPC1 igen och se vad som händer då... Funderetar även på att flasha om den till en 111L.

  3. #243
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Någon som vet ett fungerande program i linux där man kan sätta layerbreak och bränna ut 360-spel?

  4. #244
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ZitreXx
    Jao, satt igår o labbade och lyckades nergradera till 1.23. Tog även och ominstallerade en dator jag hade ståendes och brände på den istället, efter att ha läst att bränningen lätt stördes av andra applikationer. Då gick bränningen igenom men boxen säger bara Unreadable Disc när jag sätter i skivan. Ska uppgradera till 1.29 RPC1 igen och se vad som händer då... Funderetar även på att flasha om den till en 111L.


    testade detta också..har inte prov bränt än..enligt dvdinfo är den nu 111L..hoppas det funkar...men allt skötes automatiskt nu då eller???bränning och så??inget man behöver ändra?

  5. #245
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Fungerar Ritek DVD+R 2.4x double layer, white inkjet printable med Hitachi-läsare och Pioneer 111d.
    Läste lite tidigare i denna tråden att dom som har samsung fick dom att fungera men det var iofs ett tag sedan.
    Min Firmware är från mitten av Augusti och jag tror att firmwaren i dvd-läsarenär den som kom precis innan stealth-patcharna.
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #246
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av vapor
    testade detta också..har inte prov bränt än..enligt dvdinfo är den nu 111L..hoppas det funkar...men allt skötes automatiskt nu då eller???bränning och så??inget man behöver ändra?
    Vilket tänker du ska skötas automatiskt? Har inte flashat om min till 111L än då jag inte riktigt greppade proceduren. Skulle du kunna beskriva i vilka steg/FW du flashade?

  7. #247
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Asså du har fått svaret ett par ggr nu
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #248
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    alltså menade booktypen..

  9. #249
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Går icke ändra det på Pioneer, det gör det AUTOMATISKT beroende på mediat man stoppar i den
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #250
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av vapor
    alltså menade booktypen..
    Jo som pege säger ska den vara automatisk på både 111D och L. Men skulle du kunna skriva vilka FWs du använde dig av och i vilken ordning?

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    funkade iaf inte...köpt en ny brännare

  12. #252
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av ZitreXx Visa Inlägg
    Jo som pege säger ska den vara automatisk på både 111D och L. Men skulle du kunna skriva vilka FWs du använde dig av och i vilken ordning?
    Leta efter 111L_819.RAR & 111L_826.ZIP
    Du skall installera dom i felsäker läge i WIN XP
    Tryck F8 vid uppstart välj felsäkert läge
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #253
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Spelar det någon roll om det är - eller + media man kör med? Tänker beställa lite verbatim.

  14. #254
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej, jag undrar varför det står Unrecognized Disc när jag brännt ut ett spel med DVD decrypter, så här står det i releasen:
    - Prepatched, stealth image
    - NOT region free
    jag har en pioneer d111 och en flashad samsung drive.
    Vad är det som blir fel?

    MVH fredrik larsson

  15. #255
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
    Spelar det någon roll om det är - eller + media man kör med? Tänker beställa lite verbatim.
    Ja, du måste köra med +R skivor...

    cBN: Jag fick det när jag använde billigare skivor så antingen ligger felet i skivan eller så brände i brännaren skivan ordentligt.
    Last edited by ZitreXx; 2006-11-10 at 19:40.

  16. #256
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av cBN Visa Inlägg
    - NOT region free
    Om det var en NTSC release så har du problemet där
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    en dum fråga kanske.. behöver tips på ett bra program där man ser vad för dvd-brännare man har i datorn..går jag in i kontrollpanelen-system så heter den nåt skumt där

  18. #258
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av tompa290 Visa Inlägg
    en dum fråga kanske.. behöver tips på ett bra program där man ser vad för dvd-brännare man har i datorn..går jag in i kontrollpanelen-system så heter den nåt skumt där
    Vad heter den? Du kommer nog inte få fram så mycket mer information från nått annat program då den läser infon från en krets i brännaren...

  19. #259
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Nero InfoTool funkar bra för att få reda på info om brännaren.
    Läser ni faqen btw innan ni frågor?

    Förstår att det är smidigt å fråga men ni får ju svar snabbare om ni läser faqen?
    ( När det gäller vilka skivor man ska ha tex )

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om det var en NTSC release så har du problemet där
    Fick igång det med Xbox Backup Creator, men hur gör man backuper i det programet för har en realese som inte har stealth image,prepatched.

    MVH Fredrik larsson

  21. #261
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Tänkte lägga till ett avsnitt i FAQ'n om booktype.
    Vad är det egentligen som gäller?
    Jag har aldrig brytt mig om det alls (Har en Nec-brännare och Samsungläsare i 360') och det har fungerat utmärkt ändå.....

    Att DVDINFOPro är ett utmärkt program för att sätta booktype till DVD-ROM så långt är jag med. Men måste man göra den proceduren för att det ska funka? (tydligen inte för mig)

    Skillnad beroende på vilken brännare man har?
    (Pioneer sätter väl booktype till DVD-ROM med automatik, vare sig man vill eller inte)

    Skillnad beroende på vilken läsare man har i 360'n?

    Enlighten me!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #262
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Måste skriva hur det gick.

    X360 DVD: Samsung
    Brännare: Nec ND-4571
    Media: Verbatim DVD+R DL
    Program: CloneCD
    Antal försök: 2
    Antal lyckade: 2 (GoW och CoD 3)

    Känns väldigt bra att jag inte skaffat mig några ölunderlägg när jag gav närmare 50:- styck för skivorna. Tack alla för hjälpen.
    Har Top Spin 2 som jag skulle vilja bränna, men det verkar vara ett säkert kort att slösa bort en skiva på. Får vänta till någon tapper skäl lägger ut en ny release, eller har någon ett bättre förslag?
    Last edited by nutte; 2006-11-20 at 17:00.

  23. #263
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det finns redan flera releaser ute på Top Spin 2.
    Den folk (och jag) har haft problem med är DNL-releasen. Plocka hem nån annan så funkar det säkert....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  24. #264
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Någon som har någon erfarenhet om den här brännaren: NEC ND 4571A? har funderat på att beställa en 360 med extreme-firmware från psxcare och sedan beställa Verbatim DVD+R DL 8.5GB. någon som vet ifall det funkar eller kanske själv kört den kombinationen?

    Mvh Joakim

  25. #265
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skumt. Forumets sökfunktion måste vara trasig.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #266
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    109
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swe_jokke Visa Inlägg
    Någon som har någon erfarenhet om den här brännaren: NEC ND 4571A? har funderat på att beställa en 360 med extreme-firmware från psxcare och sedan beställa Verbatim DVD+R DL 8.5GB. någon som vet ifall det funkar eller kanske själv kört den kombinationen?

    Mvh Joakim
    Läs inlägg #262

  27. #267
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av nutte Visa Inlägg
    Läs inlägg #262
    haha måste börja bli blind började läsa från första sidan så jag kanske missade sista sidan, men iaf jag tänkte beställa en med hitachi-läsare men det verkar dödsdömt ?

    isf är det samma brännare som det sägs ska fungera bäst ?

    http://se.pricerunner.com/computing/.../573245/prices

  28. #268
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    114
    Respekt
    23
    Verbatim DVD+R DL verkar vara slut i lager i dom vanligaste webshopparna. Vet någon vart det finns till ett vettigt pris och med snabb leverans?

    Edit: Beställde 4 x 10pack Verbatim DVD+R DL (MKM001) på Jaydisc för ca 980kr inkl frakt. Har bränt 10 spel nu på sådana och dom funkar utmärkt allihopa.
    Last edited by Drem; 2006-12-05 at 06:15.

  29. #269
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Tänkte bara säga att jag har brännt ca 10 spel på RiDisc DVD+R DL 8X skivor och alla spelen fungerar utmärkt.

    Edit: Dead rising blev det dirty disc på efter ett tag. Så man kanske ska bränna dom i 2.4x ändå.
    Last edited by weeh; 2006-12-05 at 22:03.

  30. #270
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Tänkte bara säga att jag har brännt ca 10 spel på RiDisc DVD+R DL 8X skivor och alla spelen fungerar utmärkt.

    Edit: Dead rising blev det dirty disc på efter ett tag. Så man kanske ska bränna dom i 2.4x ändå.
    Vilken brännare använder du?
    Om Pioneer 111d, vilken firmware?

Sida 9 av 26 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •