1. Du kan använda dvd info pro för att kolla så att booktype är inställt på dvd-rom. Annars så aktiverar du det bara i samma program! O.B.S dvd-rom måste vara aktiverat, annars fungerar inte spelen!Okej jag har några frågor till angående bränning.
1.Behöver man något program som dvd info pro om man har clone cd (Min version är 5.2.9.1) för att ställa in att clone cd ska bränna skivan som DVD-ROM?
2.Om jag förstått saken rätt så ska man byta namn på en IMAGE.000-fil till IMAGE.dvd.
Är det bara till att byta de tre nollorna mot dvd eller ska man ändra något mer med den filen.
3.Hur gör man för at bränna .iso-filer och .nrg-filer?
Har jag rätt om jag säger att spelen som bara innehåller en .iso-fil inte är patchade?
2. Du ska inte byta namn på någon fil. Har du en IMAGE.000 fil så ska du ha en IMAGE.dvd fil i samma map. IMAGE.dvd filen är en slags info fil som talar om för clone cd vart layerbreak ska vara samt vilken fil den ska bränna(IMAGE.000) har du ingen IMAGE.dvd fil kan du göra en egen. Använd anteckningar och skriv in:
LayerBreak=1913760
IMAGE.000 (eller filens namn t.e.x pgr3.000)
3. Iso filer kan du bränna med clone cd. Som i punkt 2 gör du då en egen image.dvd fil med t.e.x infon:
LayerBreak=1913760
pgr3.iso
nrg filer kan du bränna i nero! spel som är i .iso format kan både vara patchade och inte patchade, detta brukar oftast stå i NFO filen!
Hoppas det hjälper!
Bookmarks