Sida 22 av 26 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista
Visar resultat 631 till 660 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #631
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Kanske ja..jag är sugen på verbatim men de är ju riktigt riktigt dyra tyvärr. Hittade nå skivor (Variox?) som har Ritek D01 som mina Traxdata har, frågan är om de är "samma" eller om det på nått sätt kan vara lägre kvalité på Variox skivorna är Traxdata.
    Bigpockets.co.uk hade Verbatim för 27 GBP tror jag det var vilket inte bli så väldans billigt med tanke på deras frakt på 75 GBP hehe, men de finns ju andra ställen att handla på.

  2. #632
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Kanske ja..jag är sugen på verbatim men de är ju riktigt riktigt dyra tyvärr.
    Riktigt dyra... WTF...
    Jämför man våra 20 pack med ett orginalspels pris får du 20 skivor eller mer till priset av ett orginalspel.
    Och den som sitter med en gammal brännare på skitmedia jämför jag med idioter som kör bil i trafiken med orginalgummi på hjulen från när bilen köptes då den är 10+år gammal.
    Prova bromsa hårt så märker du att gummit sliter likt suddigummin du hittar i kartonger efter du städat på vinden som du använde för 10+ år sedan i plugget.

    Illa illa..


    Vad talar då för att du alltid skall gå upp 5-10 kronor i media och köra med nya brännare eller nyare firmware i dessa??

    Fördelar:
    1. Du slipper MAGSÅR, Huvudvärk o gråa hår i förtid om du kör på Märkesskivor.
    2. Ny firmware ger oftast en brännare en liten puff i livet, de klarar ofta att bränna på fler medier men är lasern slut eller skitig är det nog dags att pensionera brännaren. Personligen byter jag en gång om året. och jag har ALDRIG problem...

    Behöver man säga mer ???
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #633
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Riktigt dyra... WTF...
    Jämför man våra 20 pack med ett orginalspels pris får du 20 skivor eller mer till priset av ett orginalspel.
    Och den som sitter med en gammal brännare på skitmedia jämför jag med idioter som kör bil i trafiken med orginalgummi på hjulen från när bilen köptes då den är 10+år gammal.
    Prova bromsa hårt så märker du att gummit sliter likt suddigummin du hittar i kartonger efter du städat på vinden som du använde för 10+ år sedan i plugget.

    Illa illa..


    Vad talar då för att du alltid skall gå upp 5-10 kronor i media och köra med nya brännare eller nyare firmware i dessa??

    Fördelar:
    1. Du slipper MAGSÅR, Huvudvärk o gråa hår i förtid om du kör på Märkesskivor.
    2. Ny firmware ger oftast en brännare en liten puff i livet, de klarar ofta att bränna på fler medier men är lasern slut eller skitig är det nog dags att pensionera brännaren. Personligen byter jag en gång om året. och jag har ALDRIG problem...

    Behöver man säga mer ???
    Du kanske tycker att de helt klart är värt att köpa Verbatim som är 5-10kr dyrare men det tycker inte jag. Jag är student som ska leva på 5,6k/månad. Vad tjänar du? Det dubbla? Kanske lite till?
    Tycker ditt argument spårar ut lite men skit samma, alla är ju tillåtna att ha sin egen åsikt. Jag var mer sugen på att veta om mediakoderna.

  4. #634
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Du kanske tycker att de helt klart är värt att köpa Verbatim som är 5-10kr dyrare men det tycker inte jag. Jag är student som ska leva på 5,6k/månad. Vad tjänar du? Det dubbla? Kanske lite till?
    Tycker ditt argument spårar ut lite men skit samma, alla är ju tillåtna att ha sin egen åsikt. Jag var mer sugen på att veta om mediakoderna.
    Ta en öl mindre i veckan så har du råd.
    Student, Arbetslös eller bara Dumsnål spelar ingen roll, ta dig i kragen och ryck upp dig till ett bättre mediaval.
    Du slipper många problem i och med det.

    Även en Hemlös kan tjäna pengar o skaffa sig ett jobb o sen ett Boende!
    Det handlar bara om Vilja samt Motivation.

    Argumenten är skrivna som en jämförelse.
    Men säg såhär då, åker du Ny Volvo och tankar med hemkört eller kör du på 95oktanig som bilen mår bäst av eller blandar du 50/50% e85 och 95oktan ia tanken? Tror du att du har någon garanti då mortorn knackar o sotar igen om verkstäderna märker vad du dragit in på kassamässigt?

    Vissa gillar att åka skidor eller skridsko i uppförsbacke.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #635
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Jag har eget boende och jag bor på ett sånt litet ställe där det inte finns jobb...tycker du snackar ganska mycket om saker du inte har belägg för. Har ändå ingen garanti på min box då den är moddad så då spelar de väll absolut ingen roll vad jag kör med för media om jag förstår din metafor rätt? Anyway jag frågade om mediakoder, ville inte ha en bekräftelse av någon annan om jag var snål eller inte. Om jag ville det hade jag förmodligen skrivit de eller vad tror du?

  6. #636
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Nu var det inte det jag menade, jag menade kör på Vettiga skivor så kommer det fungera. Försök hitta den röda tråden genom mina inlägg så ser du
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #637
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Med detta så drar jag slutsatsen att Ritek D01 funkar utmärkt i min xbox och jag bör kunna köra med andra skivor (läs billigare än traxdata) med samma mediakod och det ska funka utmärkt? Är jag helt fel ute eller?
    Är i köpartagen efter DL skivor för jag har slut och lite lir jag vill prova
    nja, likadan mediakod garanterar inte att skivan är lika bra. mycket har med var de är tillverkade etc. skivor som har lägre kvalite med likadan mediakod brukar säljas bland alla budgetmärken, snäppet billigare än dyrare "kända" märken med samma mediakod men med bättre dvd batch av skivor. här har du massa märken med ritek d01 som mediakod.. lycka till.. mkm-001 och mkm-003 rekommederar jag.
    Last edited by int21; 2008-11-07 at 18:11.

  8. #638
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hoppas det inte blir dubble post nu.

    Efter några lyckade bränningar sen sist har jag nu fått problem igen.

    Ville bara höra med er (int 21 ) om det är samma problem eller något nytt.

    Hör kommer loggen...


    I 21:03:04 ImgBurn Version 2.4.1.0 started!
    I 21:03:04 Microsoft Windows Vista Ultimate Edition (6.0, Build 6001 : Service Pack 1)
    I 21:03:04 Total Physical Memory: 914*896 KB - Available: 495*828 KB
    W 21:03:04 Drive D:\ (FAT32) does not support single files > 4 GB in size.
    I 21:03:04 Initialising SPTI...
    I 21:03:04 Searching for SCSI / ATAPI devices...
    I 21:03:04 Found 1 DVD±RW/RAM!
    I 21:06:09 Operation Started!
    I 21:06:09 Source File: C:\Users\Zacho\Desktop\Xbox 360\alls-swtfu.dvd
    I 21:06:09 Source File Sectors: 3*825*924 (MODE1/2048)
    I 21:06:09 Source File Size: 7*835*492*352 bytes
    I 21:06:09 Source File Volume Identifier: XGD2DVD_NTSC
    I 21:06:09 Source File Volume Set Identifier: 34672923
    I 21:06:09 Source File Implementation Identifier: Sonic Scenarist 3.1
    I 21:06:09 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.02)
    I 21:06:09 Destination Device: [0:1:0] MATSHITA DVD-RAM UJ-850S 1.50 (E (ATA)
    I 21:06:09 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-001-00) (Speeds: 2,4x)
    I 21:06:09 Destination Media Sectors: 4*173*824
    I 21:06:09 Write Mode: DVD
    I 21:06:09 Write Type: DAO
    I 21:06:09 Write Speed: 1x
    I 21:06:09 Link Size: Auto
    I 21:06:09 Test Mode: No
    I 21:06:09 OPC: Yes
    I 21:06:09 BURN-Proof: Enabled
    I 21:06:29 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
    I 21:06:31 Filling Buffer... (193 MB)
    I 21:06:38 Writing LeadIn...
    I 21:06:40 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3825923)
    I 21:06:40 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3825923)
    I 21:06:40 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
    I 21:26:51 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3825923)
    I 21:47:12 Synchronising Cache...
    I 21:47:17 Closing Track...
    I 21:47:18 Finalising Disc...
    W 21:47:36 Potential 'WaitImmediateIO' Deferred Error - (22%, 0/3) - ID CRC or ECC Error
    W 21:47:36 Finalise Disc Failed! - Reason: ID CRC or ECC Error
    W 21:47:36 Retrying (1 of 3)...
    W 21:47:36 Retry Failed - Reason: Cannot Write Medium - Incompatible Format
    W 21:47:36 Retrying (2 of 3)...
    W 21:47:36 Retry Failed - Reason: Cannot Write Medium - Incompatible Format
    W 21:47:36 Retrying (3 of 3)...
    W 21:47:36 Retry Failed - Reason: Cannot Write Medium - Incompatible Format
    E 21:47:44 Finalise Disc Failed! - Reason: ID CRC or ECC Error
    E 21:47:44 Failed to Write Image!
    I 21:47:45 Exporting Graph Data...
    I 21:47:45 Graph Data File: C:\Users\Zacho\AppData\Roaming\ImgBurn\Graph Data Files\MATSHITA_DVD-RAM_UJ-850S_1.50_DEN-7-NOVEMBER-2008_21-06_MKM-001-00_1x.ibg
    I 21:47:45 Export Successfully Completed!
    E 21:47:45 Operation Failed! - Duration: 00:41:35
    I 21:47:45 Average Write Rate: 3*147 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3*571 KB/s (2.6x)

  9. #639
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    svarade faktiskt på det här..

    2. köp ny brännare. pioneer eller samsung. brännare i bärbara datorer (antar du har en sådan) brukar inte vara de bästa att bränna xbox360 backuper. det finns externa samsung-brännare att rekommendera.
    kolla även denna tråd...

  10. #640
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
    Kanske ja..jag är sugen på verbatim men de är ju riktigt riktigt dyra tyvärr. Hittade nå skivor (Variox?) som har Ritek D01 som mina Traxdata har, frågan är om de är "samma" eller om det på nått sätt kan vara lägre kvalité på Variox skivorna är Traxdata.
    Bigpockets.co.uk hade Verbatim för 27 GBP tror jag det var vilket inte bli så väldans billigt med tanke på deras frakt på 75 GBP hehe, men de finns ju andra ställen att handla på.
    Testa att använda prisjakt eller pricerunner om du vill hitta billiga verbatim skivor. Jag blir galen på mina studentkompisar och deras dumsnålhet .

    Du kan även testa Aone skivor med media code: RICOHJPND01 eller Arita skivor med media code: Ritek D01. Jag har hört att de funkar bra med xboxen förutsatt att du har en någorlunda ny och bra brännare.

    Ta en titt på den här sidan om du vill lära dig om skivor och deras media codes:
    http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

  11. #641
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ritek D01-001 har fungerat bra för mig, tillräckligt bra för att det ska vara värt att välja dem framför Verbatim (om man vill ha ett prisvärt alternativ). Självklart är det ingen enorm skillnad i pris mellan Verbatim och billigare skivor men ett par, tre hundra kronor är "mycket" pengar om man lever på marginalen. RICOHJPN-D01 däremot har varit extremt ojämna i kvalité och vissa spindlar har varit helt oanvändbara så jag rekommenderar inte dem till någon.

  12. #642
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20

    Traxdata vs Verbatim?

    Vilken är bäst. vad fungerar bäst. dela med er av era erfarenheter

  13. #643
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Har ingen erfarenhet av Verbatim men Traxdata har funkat bra för mig förutom med min laptop brännare, då fick jag dirty disc på en skiva och då gick jag över till en extern brännare.

  14. #644
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Vilken är bäst. vad fungerar bäst. dela med er av era erfarenheter
    verbatim helt klart, traxdata är långt ifrån samma klass. det finns en förklaring till varför verbatim kostar och traxdata skänks bort. detta är med förutsättningarna att du ska ha dem i din xbox 360 och att även lite slitna dvdläsare ska läsa dem utan problem.

  15. #645
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    int21, Traxdata är fan inte så billiga ändå. Ganska högt pris för att vara D01.

  16. #646
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Arita Ritek-D01 är billiga och håller helt ok kvalité. Du kan ju också tänka så här: vissa spel kanske man bränner ut, spelar i nån vecka, sen lägger man undan det och så får det samla damm resten av livet. Hur mycket skillnad gör det då om det står Verbatim eller Arita på skivan? Man kan ju köra med Verbatim på toppspelen och Ritek på slit-och-släng-spelen om man vill vara ekonomisk.

  17. #647
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Så kan man göra om man vill slita ut läsaren i xboxen, annars kör man verbatim på alla spel och skrattar gott när dom som trodde de var ekonomiska måste byta läsare

  18. #648
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Måste säga att alla vet väl att verbatim-skivorna är överlägsna, men nu kommer vi in i en ny era, dvs spela direkt från hårddisken. Då skivorna inte kommer att arbeta lika hårt i boxen så borde det fungera med de billiga skivorna. Det största problemet har väl varit att budget-skivorna har fungerat utmärkt i början men sen slutat utföra sitt jobb.

    Det kanske alltså är dags att börja testa. Det är inte så mycket man tjänar i slutändan oavsett om du är student eller miljonär. Knappt en tia per skiva.

    Själv har jag alltid förespråkat verbatim och har kört endast med dem i boxen. Men nu är det dags att utforska andra områden.

    Wish me good luck...
    Burn or get Burned

  19. #649
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    har du en 120 gigs hdd eller? annars får du ju bara plats med 2 spel typ, och jag antar att du kör fler.

  20. #650
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    har du en 120 gigs hdd eller? annars får du ju bara plats med 2 spel typ, och jag antar att du kör fler.
    Självklart har jag en 120 GB HDD, annars är det ju ingen idé. Dock ser jag fram emot lösning inom en snar framtid där möjligheten att skicka över spelen via nätverket och någon form av multiboot-skiva.

    För min del personligen handlar det mest om att vara bekväm och inte springa fram och tillbaka för att byta skiva. Kalla mig inte för lat alla här använder väl en fjärr för att byta kanal och inte springer fram till tv:n varje gång
    Burn or get Burned

  21. #651
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Mjo, en 120Gb ger en mer utrymme att lägga spel på men multiboot vore smutt det med, dock kan det bli problem att lägga saker på HDD om inte läsaren klarar av att läsa från mediat den dumpar från eller hur

    Sen som sagt, 2-3 spel på en 120Gb HDD och du måste kämpa med skitskivor som bootar illa eller köra från Verbatim direkt utan problem alls.
    Tänk på alla kottar som Hamstrar lir, hur dyrt blir det inte i längden att köpa nya diskar hela tiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #652
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    20gb klarar man sig med.. och absolut 60gb.. jag har 2 spel installerade.. och det är de spelen jag spelar mest och försöker varva, resten kör jag från verbatim och det går hur bra som helst, gick bra innan installfunktionen fanns och går även bra nu. man måste ändå fram och byta skiva, så att ha 20 spel installerade känns bara meningslöst.

  23. #653
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jo för tillfället måste man ju gå fram och byta skiva. Men förhoppningsvis kommer det en multiboot-skiva. Den kör man ju på en verbatim-skiva.

    Billiga skivor fungerar ju bra i början så det ska ju inte vara några problem att lägga över dem på disken. Den slits däremot ganska snabbt och blir obrukbara efter några timmars snurrande. Det skadar inte att testa i alla fall.

    När det gäller spel på disken, så har i alla fall jag ett par spel så som Fifa, PES, NHL, NFL och andra sällskapsspel som är tänkt att alltid ligga i eftersom dessa spel spelar man under längre perioder, i alla fall tills en ny version dyker upp.

    Visst klarar man sig med en 60 GB men 120 GB kostade mig ändå bara 480 kr så det var inte så mycket att bråka om.

    Vem vet, inom en snar framtid så är det inte bara multiboot som gäller, vi kanske till och med kan överföra spelen till boxen via en nätverkssladd eller 8 gb usb-stickor.
    Burn or get Burned

  24. #654
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Multiboot-skiva kommer inte vara möjligt med tanke på att man inte kan signera något själv. Det man gör med iXtreme är att lura driven att läsa säkerhetssektorerna på andra ställen än dom borde vara och det protokollet (sättet lådan och driven snackar) kan man inte modifiera vilket innebär att du kan bara läsa ur en säkerhetssektor/skiva.

  25. #655
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Multiboot-skiva kommer inte vara möjligt med tanke på att man inte kan signera något själv. Det man gör med iXtreme är att lura driven att läsa säkerhetssektorerna på andra ställen än dom borde vara och det protokollet (sättet lådan och driven snackar) kan man inte modifiera vilket innebär att du kan bara läsa ur en säkerhetssektor/skiva.
    det skulle ant. gå om en ny firmware skrevs, skulle dock bli komplicerat. det jag tänker på att du fyller en image med stealth, video partitions och nödvändiga xex binärer och sedan låter firmwaren sköta var det ska hämtas. alltså måste man ha ett register över spel man lagt in, dvs krångligt. det svåra är väl hur firmwaren ska veta vilket spel den ska hämta info från eftersom det finns många att välja bland. skulle gå att slumpa fram det, men det är ju inte en optimal bootskiva om du behöver starta om boxen 60 gånger innan det blir rätt.

  26. #656
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Multiboot-skiva kommer inte vara möjligt med tanke på att man inte kan signera något själv. Det man gör med iXtreme är att lura driven att läsa säkerhetssektorerna på andra ställen än dom borde vara och det protokollet (sättet lådan och driven snackar) kan man inte modifiera vilket innebär att du kan bara läsa ur en säkerhetssektor/skiva.
    Jodå, jag vet mycket väl hur allting fungerar, tack ändå för förklaringen. Finns nog många noob's som går direkt till sista inlägget o läser. Nu vet dem också hur det fungerar .

    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det skulle ant. gå om en ny firmware skrevs, skulle dock bli komplicerat. det jag tänker på att du fyller en image med stealth, video partitions och nödvändiga xex binärer och sedan låter firmwaren sköta var det ska hämtas. alltså måste man ha ett register över spel man lagt in, dvs krångligt. det svåra är väl hur firmwaren ska veta vilket spel den ska hämta info från eftersom det finns många att välja bland. skulle gå att slumpa fram det, men det är ju inte en optimal bootskiva om du behöver starta om boxen 60 gånger innan det blir rätt.
    Det var exakt min tankegång när det gällde multiboot. Grabbarna som håller på med utvecklingen av firmware är grymma. De kommer nog på en lösning om det inte krävs allt för mycket arbete. Vi får hoppas på det bästa och framför allt låt oss vara optimistiska.
    Burn or get Burned

  27. #657
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det låter som en fin idé men jag tror inte det kommer funka. Xboxen förväntar sig ett spel i dvd:n och till det spelet skall säkerhets sektorerna läsas. Tror att sättet protokollet och kommunikationen funkar mellan dvd/xbox sätter stop för denna (annars lysande) idé.

    Du kan nämligen sätta in ett spel i läsaren i nya NXE och efter att discen spinner upp och säkerhetssektorn läses så spinner inte DVD:n igen om du väljer att spela spelet från HDD:n. (Måste verifiera detta dock ... men har för mig det var så ).

  28. #658
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det låter som en fin idé men jag tror inte det kommer funka. Xboxen förväntar sig ett spel i dvd:n och till det spelet skall säkerhets sektorerna läsas. Tror att sättet protokollet och kommunikationen funkar mellan dvd/xbox sätter stop för denna (annars lysande) idé.

    Du kan nämligen sätta in ett spel i läsaren i nya NXE och efter att discen spinner upp och säkerhetssektorn läses så spinner inte DVD:n igen om du väljer att spela spelet från HDD:n. (Måste verifiera detta dock ... men har för mig det var så ).
    den idén jag förklarade i mitt senaste inlägg bygger just på detta, att den hämtar rätt info för just det spelet. problemet är bara att i normala fall så får firmware ett kommando att hämta data från dessa sektorer, det finns bara ett ställe att hämta det från, men med en multiboot skiva med många stealth och ev. binärer på så skulle problemet bli vilken den skulle hämta ifrån, annars tror jag faktiskt detta skulle kunna fungera. time will tell.

  29. #659
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det hade varit riktigt nice.

    Jag tror att protokollet funkar som så att dvd:n måste berätta för boxen vad som finns i spelaren ... boxen förutsätter aldrig vad som finns på dvd:n utan frågar efter ett par viktiga saker PFI/DMI och SS (säkerhets sektor) ... dessa tre tillsammans (och annan data) ska stämma överens då först tittar boxen vilket spel det är.

    Så du har rätt ... firmware skulle behöva låtsas ha en specifik skiva i spelaren...problemet är hur man byter till rätt kombination utan att bli galen.

    Har du läst nån annan diskussion om detta?

  30. #660
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det hade varit riktigt nice.

    Jag tror att protokollet funkar som så att dvd:n måste berätta för boxen vad som finns i spelaren ... boxen förutsätter aldrig vad som finns på dvd:n utan frågar efter ett par viktiga saker PFI/DMI och SS (säkerhets sektor) ... dessa tre tillsammans (och annan data) ska stämma överens då först tittar boxen vilket spel det är.

    Så du har rätt ... firmware skulle behöva låtsas ha en specifik skiva i spelaren...problemet är hur man byter till rätt kombination utan att bli galen.

    Har du läst nån annan diskussion om detta?
    nej, faktiskt inte. bara en vild spekulation från min sida.

    *edit*

    skulle det bli möjligt med signerade custom saker.. så vore en meny ett alternativ. du skapar en meny enligt de stealth, binärer etc. etc. du lagt in i din boot-image. denna meny har alternativ och namn för spelen (stealth) du lagt in i image. väljer du tex nr. 8 så översätts detta till firmware som aktuellt spel, på så sätt skulle det alltså vara möjligt.. men vägen att göra det.. oj, oj.. långt ifrån tror jag.
    Last edited by int21; 2008-11-25 at 23:08.

Sida 22 av 26 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •