Sida 5 av 26 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #121
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Okej jag har några frågor till angående bränning.
    1.Behöver man något program som dvd info pro om man har clone cd (Min version är 5.2.9.1) för att ställa in att clone cd ska bränna skivan som DVD-ROM?
    2.Om jag förstått saken rätt så ska man byta namn på en IMAGE.000-fil till IMAGE.dvd.
    Är det bara till att byta de tre nollorna mot dvd eller ska man ändra något mer med den filen.
    3.Hur gör man för at bränna .iso-filer och .nrg-filer?
    Har jag rätt om jag säger att spelen som bara innehåller en .iso-fil inte är patchade?
    1. Du kan använda dvd info pro för att kolla så att booktype är inställt på dvd-rom. Annars så aktiverar du det bara i samma program! O.B.S dvd-rom måste vara aktiverat, annars fungerar inte spelen!
    2. Du ska inte byta namn på någon fil. Har du en IMAGE.000 fil så ska du ha en IMAGE.dvd fil i samma map. IMAGE.dvd filen är en slags info fil som talar om för clone cd vart layerbreak ska vara samt vilken fil den ska bränna(IMAGE.000) har du ingen IMAGE.dvd fil kan du göra en egen. Använd anteckningar och skriv in:
    LayerBreak=1913760
    IMAGE.000 (eller filens namn t.e.x pgr3.000)
    3. Iso filer kan du bränna med clone cd. Som i punkt 2 gör du då en egen image.dvd fil med t.e.x infon:
    LayerBreak=1913760
    pgr3.iso
    nrg filer kan du bränna i nero! spel som är i .iso format kan både vara patchade och inte patchade, detta brukar oftast stå i NFO filen!


    Hoppas det hjälper!

  2. #122
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Tack för svaren
    Med .nrg-filer är det bara att bränna i nero även om det inte finns någon fil som säger vart layerbreaket ska vara eller ska man göra en sådan fil? (Jag syftar på en .dvd-fil.)
    Vilken version av Nero ska man använda?
    MVH
    Mikael Bäck

  3. #123
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    SS filen med lilla eller stora filen?

    Man får ju ibland SS fil, som man med merger ska lägga ihop med någon av dom andra filerna, IMAGE-DVD fil och IMAGE.000
    Men vilka av dessa ska man ha ss filen tillsammans med?
    Ska man sen ändra någon av filerna till .iso? innan man bränner den i clonecd?
    Och inte behöver man väl ändra några inställningzr i clonecd?
    Tacksam för svar!

  4. #124
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    SS-filen ska du slå ihop med den stora filen. Det är den som är själva spelet.
    MVH
    Mikael Bäck

  5. #125
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    ok, men vilken av filer ska jag sen bränna i clonecd av dessa:
    Image.000
    Image.dvd
    ss.bin
    Spelet jag funderar över är:
    Tiger_Woods_PGA_Tour_06_Pal_INTERNAL_XBOX360-RoME

  6. #126
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Image.dvd
    ska du bränna

  7. #127
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    men nu när jag ska bränna spelet på en Traxdata med min flashade NEC2500A, så kastar
    brännaren ut skivan snabbt och sen står det att bränningen misslyckats.
    VAd kan jag ha gjort fel?, det ser inte ens ut som om den börjar att bränna något.
    Tidigare har jag kunna brännt en TDK DL, men där hade jag missat SSfilen så det funkade inte, men bränningen slutfördes korrekt.
    Så vad ska jag tro nu, klarar inte min brännare av Traxdata?, vad kan jag ta för att program att testa med om deta skulle funka bättre?, och sist men inte minst, är skivan förstörd nu?

  8. #128
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Skivan är förmodligen förstörd ja! Har samma problem med min nec3520. I början brände jag på traxdata, men efter ett par skivor så vägrar den nu bränna traxdata! Vet ej varför det blir såhär! HP-skivor har aldrig fungerat. Så nu kör jag enbart med verbatim!

  9. #129
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Tråkigt

  10. #130
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Daniel_25
    men nu när jag ska bränna spelet på en Traxdata med min flashade NEC2500A, så kastar
    brännaren ut skivan snabbt och sen står det att bränningen misslyckats.
    VAd kan jag ha gjort fel?, det ser inte ens ut som om den börjar att bränna något.
    Tidigare har jag kunna brännt en TDK DL, men där hade jag missat SSfilen så det funkade inte, men bränningen slutfördes korrekt.
    Så vad ska jag tro nu, klarar inte min brännare av Traxdata?, vad kan jag ta för att program att testa med om deta skulle funka bättre?, och sist men inte minst, är skivan förstörd nu?
    Har en nec 2500a jag med med hackat firmware från rpc1.org som gör att man kan bränna dl skivor. Antar att du har det med. För mig fungerar det utmärkt att bränna på ritek dl skivor. De är i princip samma som traxdata då de har mediacode ritek d01. Det verkar skumt att det inte skulle kunna gå att bränna med din brännare då det fungerar för mig. Pröva att bränna något annat på skivan , exempelvis en film eller nåt så ser du ju om det är brännarens kompatibilitet med median som det är fel på, eller om det år något annat.

    Lycka till!

  11. #131
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Det är exakt detta hackade firmware jag har som du skriver om. Men jag kanske ska inrikta mig på Ritek istället då. Jag har prövat med tre olika spel till 360 men det blir samma resultat.

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Behöver man ställa om booktype om man har en Pioneer 111d och kör med clone cd v.5.2.9.1. Har ett program som heter dvd info pro och vet att man ställer om booktype i det programmet. Jag är också ganska säker på hur man gör men om någon vill så får han/hon gärna skriva i detalj hur man gör .
    MVH
    Mikael Bäck

  13. #133
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Jag köpte en Samsung Super-Writemaster DL med Lightscribe idag, hos ON/OFF. Jag tänkte: om Samsung spelare är bäst, borde väl även deras brännare vara ok? Orkade inte köra in till stan och skaffa NEC istället.

    Men nu läser jag en del här och blir jag tveksam...

    någon som vet om det funkar med Samsung brännare? Jag köpte till 2st Memorex DVD+R DL. Gjorde jag typ ALLTING fel nu, eller kan det lyckas ändå?
    Eller är jag första som provar och får jag helt enkelt rapportera resultatet här

  14. #134
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    hej
    111d har som default bootktype satt till dvd-rom:-), vad jag vet så går det inte att ställa om booktypen på pioneers 111d, rätta mig om jag har fel..
    ha d
    matt

  15. #135
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har en Nec nd-3550a brännare, och undrar vilka skivor som passar bäst för denna brännaren för att bränna Xbox360 Backups.
    Last edited by Faur; 2006-08-07 at 00:00.

  16. #136
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Red face Externa brännare som funkar bra?

    Tänkte ta tillfället i akt att ta reda på om någon vet en bra extrern brännare (med usb) som fungerar bra med t.ex Traxdata eller andra kända märken. Har en nyligen inköpt 360 och kommer snart lämna in den för omprogrammeringen av dvd'n samt köpa en dl-brännare, fast jag vill helst inte in och gräva i min dator eftersom jag har en dell-burk, så därför tänkte jag skaffa en extren variant istället.
    Hittade den billigaste på PriceRunner, en LG GSA-2164D för 595:- på http://www.datorbutiken.com/se/defau...d=LGEGSA-2164D . Nu är bara frågan om den funkar ihop med ovanstående media. Fast om nån har tips på andra extrena brännare som är bra vore jag tacksam.

  17. #137
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Om du har samsungläsare så borde den funka men om du har hitachiläsare och inte vill öppna datorn så skulle jag köpa en intern pioneer 111d eller liteon-brännare och köpa ett chassi till den.
    Chassit går på 5-600 lusidorer bara så att du vet.
    MVH
    Mikael Bäck

  18. #138
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Japp, jag har samsungläsare! Så då borde det funka smärtfritt alltså.

  19. #139
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Då borde det fungera smärtfritt men jag lovar ingenting.
    Fråga om du får köpa den på öppet köp.
    Lycka till!
    MVH
    Mikael Bäck

  20. #140
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    kan man använda det utan att bry sig om ss ? el är det ett måste,`? ?????

  21. #141
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

  22. #142
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Här är det ännu billigare!
    Billigast är Mediarange 10-pack för 17.50 Euro (ca 163 Sek). Portot kostar 120 spänn.
    http://www.opusshop.nl/default2.asp?l=eng

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Ironlord, hur gick det med den externa brännaren? funderar också köpa en extern nämligen.

  24. #144
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hur vet man om den imagne filen är komplett ? går det att se någonstans? vill inte börja tog bränna utan att ja vet att de kommer funka,,

    ingen rysk Roulett här inte .. :=)

  25. #145
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    vilka skivor är det som funkar nu till hitachi spelaren??+ (Har pioneer brännare)
    och funkar fler skivor än verbatim? (FW version 1.2)

  26. #146
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av eternalist
    Ironlord, hur gick det med den externa brännaren? funderar också köpa en extern nämligen.
    Jodå för tusan, den funkar kanon med Traxdata-skivor. Har beställt Mediarange nu som sägs ska funka de med. Kolla in den på Pricerunner, ligger på första plats (biligast).

  27. #147
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Någon här som kommer ihåg en länk jag söker namn på kommer ej ihåg vilken tråd den är i och jag har sökt efter den men hittar den ej.
    Den hette nånting med samsung hack är en sida där han listar spel som funkar och länkar till att hämta hem ss filer m.m.
    Tacksam för svar..

  28. #148
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    20
    http://dvd-secrets.co.uk/xbox360/
    Tror det är den du söker.

  29. #149
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Ironlorda: vad är det för externa dvdbrännare du har?

  30. #150
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    35
    Respekt
    23
    Hej alla,

    La nyss en beställning på Verbatim skivor från jaydisc.. dom var riktigt billiga.. tyvärr så godtog dom inte mitt visa kort av någon anledning. Finns det någon annan site som är billiga på Verbatim skivor.. tänkte då främst på 5 eller 10 pack. Tack på förhand //v

Sida 5 av 26 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •