Sida 24 av 26 FörstaFörsta ... 142223242526 SistaSista
Visar resultat 691 till 720 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #691
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Detta händer när jag ska bränna Skate 2 till en Verbatim 8x DVD+R DL skiva i IMGBURN.

    Hittar ingen ny firmware till min brännare.

    Jag sitter tyvärr på en SONY VAIO VGN-AR41L med brännare
    MATSHITA DVD-RAM UJ-850S
    och har förstått att bärbara datorer inte är nån höjdare.
    Hoppas någon kan hjälpa mig för jag vill ju hemskt gärna spela.




    I/O Error!
    Device: [0:0:0] MATSHITA DVD-RAM UJ-850S 1.61 (F (ATA)
    ScsiStatus: 0x02
    Interpretation: Check Condition
    CDB: 2A 00 00 00 05 E0 00 00 20 00
    Interpretation: Write (10) - Sectors 1504 - 1535

    Sense Area: F1 00 04 00 00 02 F0 0A 00 29 00 00 03 00 00 00 00 00 00 00 00
    00 00 00
    Interpretation: Peripheral Device Write Fault


    Någon som har svar på mitt lilla problem?

    Mvh

  2. #692
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Köp en extern brännare
    Samsung SE-S204N - DVDR - Ext

  3. #693
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Köp en extern brännare
    Samsung SE-S204N - DVDR - Ext
    Hehe Japp nu har jag gjort det ska testa och se hur det går. Återkommer med svar

  4. #694
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Kjell o Co säljer 10-pack Verbatim-skivor (DVD+R DL 8,5GB) för 250 spänn. Får anses billigt? =) Iofs på spindel men du köper 10 riktiga dvd-fodral i samma butik för 30 kr till.

  5. #695
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av LuddeB Visa Inlägg
    Kjell o Co säljer 10-pack Verbatim-skivor (DVD+R DL 8,5GB) för 250 spänn. Får anses billigt? =) Iofs på spindel men du köper 10 riktiga dvd-fodral i samma butik för 30 kr till.

    jag beställde ett 25-pack från w w w . -jag är dum nog att kringå ett filter- . c o m det gick på XXXX kr inklusive frakt.

    fort gick det också, jag hade skivorna hemma på 4 dagar.

    de har även en billigare skiva som heter "Aone DVD+R DL 8.5GB Full-face Printable 8x 10p" som de påstår ska funka att bränna xbox360 spel på.
    Last edited by psytroll; 2009-02-05 at 10:54.

  6. #696
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    cloggs
    det är inte särskilt smart att länka till andra.

  7. #697
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av LuddeB Visa Inlägg
    Kjell o Co säljer 10-pack Verbatim-skivor (DVD+R DL 8,5GB) för 250 spänn. Får anses billigt? =) Iofs på spindel men du köper 10 riktiga dvd-fodral i samma butik för 30 kr till.
    Använd prisjakt .se eller pricerunner om du vill leta efter billigare priser på Verbatim.

  8. #698
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    cloggs
    det är inte särskilt smart att länka till andra.
    aschdå tänkte inte på att psxcare sålde skivor.

    hursomhelst googla och sök, det finns tyska webshoper (på svenska) som kränger skivor utan straffskatt.

  9. #699
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    ***... säljer Verbatim skivor (DVD+R DL 8X 8,5GB) 10st för 199:-
    Det tycker jag är billigt =)

    mvh,
    gör inte som jag gjorde du bör inte kringgå *** Filtret
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #700
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    gör inte som jag gjorde du bör inte kringgå *** Filtret
    okej =) Ska tänka på det nästa gång. Ber om ursäkt.

    Mvh
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  11. #701
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    skadffar en xbox idag som har lite-on och ixtreme.
    vilka skivor är bäst att bränna på? verbatim även här? verkar vara favoriten i detta forum.

    ska det vara dvd+ eller dvd- ?

    "Verbatim DVD+R DL 8,5GB 8x 10-pack Spindel" för 175 inkl frakt är väl ett bra pris?

  12. #702
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    skadffar en xbox idag som har lite-on och ixtreme.
    vilka skivor är bäst att bränna på? verbatim även här? verkar vara favoriten i detta forum.

    ska det vara dvd+ eller dvd- ?

    "Verbatim DVD+R DL 8,5GB 8x 10-pack Spindel" för 175 inkl frakt är väl ett bra pris?
    DVD+ ska det vara, Jag är ny på detta men jag har kört "Verbatim DVD+R DL" köpte 30 st och inte en enda har det varit fel på. Testade "TDK" 2st var det fel på direct .
    Last edited by SH!Ne; 2009-02-11 at 14:48.

  13. #703
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    skadffar en xbox idag som har lite-on och ixtreme.
    vilka skivor är bäst att bränna på? verbatim även här? verkar vara favoriten i detta forum.

    ska det vara dvd+ eller dvd- ?

    "Verbatim DVD+R DL 8,5GB 8x 10-pack Spindel" för 175 inkl frakt är väl ett bra pris?
    det är ett utmärkt pris! billigare får du ta och leta efter och det är dom skivorna som vi rekomenderar då vi vet att dom fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #704
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Hejsan, jag skulle just bränna CoD 5 och när jag sätter in skivan så händer det inget, alltså att man inte kan fortsätta.
    Funkade ju förrut, men nu... :@.
    Alltså, jag sätter in .dvd filen som man ska göra, sedan skivan (testade att lägga skivan innan inget resultat då heller), men sedan åt höger(på imgburn) där det brukar stå en viss information då man lagt in skivan inte kommer fram, utan det står bara:


    HP DVD writer 640b E152 (ATA)
    Current profile: N/A



    Inget mer :/

  15. #705
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    22
    kör du verbatim skivor och jag vet att dom rekommenderar pioneer IIID brännare förut alla fall
    t.e

  16. #706
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av BOZZIO Visa Inlägg
    kör du verbatim skivor och jag vet att dom rekommenderar pioneer IIID brännare förut alla fall
    Nä körde Fujifilm denna gång.

  17. #707
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
    Nä körde Fujifilm denna gång.
    Uppdatera brännaren, den kanske saknar write strategy för mediakoden på fujiskivorna. Köp Verbatim nästa gång så kan du spela mer och hänga på supportforum mindre...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #708
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Uppdatera brännaren, den kanske saknar write strategy för mediakoden på fujiskivorna. Köp Verbatim nästa gång så kan du spela mer och hänga på supportforum mindre...
    Vet tyvärr inte hur man updaterar den, har en HP dvd640.
    Det var slut på verbatim..
    Men tack iaf, tror det är write strategy saken isf, för den verkar kunna läsa brända verbatim skivor.
    Hjälp kanske?


    HP dvd640B (med ett B på slutet)
    Last edited by rojaan; 2009-03-24 at 16:42.

  19. #709
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hejsan undrade om någon här vet om dessa dvd+r dubbel layer skivor funkar till xbox 360

    Verbatim DVD+R Double Layer Inkjet Printable 8x

    Product Number: 43667
    Capacity: 8.5GB
    Speed: 8x
    Pack Style: 25 Pack Spindle
    Disc Surface: Inkjet Printable-No ID
    Print area: 21-118mm
    Last edited by RobbieV; 2009-03-24 at 18:13.

  20. #710
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RobbieV Visa Inlägg
    Hejsan undrade om någon här vet om dessa dvd+r dubbel layer skivor funkar till xbox 360

    Verbatim DVD+R Double Layer Inkjet Printable 8x

    Product Number: 43667
    Capacity: 8.5GB
    Speed: 8x
    Pack Style: 25 Pack Spindle
    Disc Surface: Inkjet Printable-No ID
    Print area: 21-118mm
    svar ja.

  21. #711
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag kör me Aone plus+ skivor, billiga o fungerar felfritt i min box/brännare.
    10 pack 54:- +frakt från "visäljercd", inte mycke o tjata om. brännaren e en pioneer 115d med orginal fw.
    har bränt ett 20tal spel på både ritek, verbatim, traxdata och aone skivor, alla har funkat klockrent UTOM ritek skivorna som i mellan åt inte vill funka men det brukar lösa sig om man torkar av dom o provar igen.. lite skogstokig blir man dock när man sitter en bit in i spelet o det kommer upp en grå ruta på skärmen där det står läsfel ta ut skivan o rengör, och så startar boxen om.....
    Last edited by merc; 2009-03-25 at 17:48.

  22. #712
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av merc Visa Inlägg
    Jag kör me Aone plus+ skivor, billiga o fungerar felfritt i min box/brännare.
    10 pack 54:- +frakt från "visäljercd", inte mycke o tjata om. brännaren e en pioneer 115d med orginal fw.
    har bränt ett 20tal spel på både ritek, verbatim, traxdata och aone skivor, alla har funkat klockrent UTOM ritek skivorna som i mellan åt inte vill funka men det brukar lösa sig om man torkar av dom o provar igen.. lite skogstokig blir man dock när man sitter en bit in i spelet o det kommer upp en grå ruta på skärmen där det står läsfel ta ut skivan o rengör, och så startar boxen om.....
    det är därför man väljer att i regel använda verbatim, som många vet fungerar nästan helt felfritt, väldigt få skivor som inte fungerar om man gjort rätt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #713
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av merc Visa Inlägg
    Jag kör me Aone plus+ skivor, billiga o fungerar felfritt i min box/brännare.
    10 pack 54:- +frakt från "visäljercd", inte mycke o tjata om. brännaren e en pioneer 115d med orginal fw.
    har bränt ett 20tal spel på både ritek, verbatim, traxdata och aone skivor, alla har funkat klockrent UTOM ritek skivorna som i mellan åt inte vill funka men det brukar lösa sig om man torkar av dom o provar igen.. lite skogstokig blir man dock när man sitter en bit in i spelet o det kommer upp en grå ruta på skärmen där det står läsfel ta ut skivan o rengör, och så startar boxen om.....

    mmm, Verbatim 20\25 pack kostar 600:- på Psxcare vilket är billigt om du tänker på hur många spel du får ut som fungerar bättre att lägga en Tia eller två extra per skiva än att få det felet du får

  24. #714
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    behöver köpa en ny brännare.. min gamla NEC ND-3550A ger I/O fel på varannan skiva känns det som.. hittar ingen ny firmware till den heller (inte för att jag någonsin uppdaterat den). Vad ska man köpa för brännare idag? vill helst inte lägga ut mer än 500 spänn....
    -------------------------
    aja.. Hare
    Haren

  25. #715
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Haren Visa Inlägg
    behöver köpa en ny brännare.. min gamla NEC ND-3550A ger I/O fel på varannan skiva känns det som.. hittar ingen ny firmware till den heller (inte för att jag någonsin uppdaterat den). Vad ska man köpa för brännare idag? vill helst inte lägga ut mer än 500 spänn....
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=881&xSec=92

    är ett bra val

    eller kanske någon av följande:
    http://www.dustinhome.se/pd_5010212941.aspx
    http://www.dustinhome.se/pd_5010290003.aspx
    http://www.dustinhome.se/pd_5010295757.aspx
    http://www.dustinhome.se/pd_5010204986.aspx
    Last edited by Swizzy; 2009-09-16 at 15:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #716
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Haren Visa Inlägg
    behöver köpa en ny brännare.. min gamla NEC ND-3550A ger I/O fel på varannan skiva känns det som.. hittar ingen ny firmware till den heller (inte för att jag någonsin uppdaterat den). Vad ska man köpa för brännare idag? vill helst inte lägga ut mer än 500 spänn....
    Nyaste Fw till den modellen NEC kvaddar skivor totalt, nedgradera till näst senaste så skall det fungera om inte läsaren gjort sitt.

    www.rpc1.com
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #717
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    har hittat denna: Samsung Intern SATA DVD±RW 22x - Svart (Dual-Layer) (SH-S223B)
    kostar 260 spänn och är den mest sålda av Webbis DVDr brännare.. Kan den vara bra?
    -------------------------
    aja.. Hare
    Haren

  28. #718
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du SATA i datorn? i så fall är det en bra brännare, annars är den värdelös i ditt fall

    såvida du inte köper ett SATA kontroller kort också (blir i slutändan dyrare för dig än att köpa en IDE drive på dustin eller PSXCares IDE drive)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #719
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    ja jag har sata.. kör i alla fall sata på hårddiskarna.. antar att det funkar för DVDn också....

    hur e det annars med externa brännare.. då slipper man ju allt tjafs med att öppna upp datorn ock så.. Samsung SE-S224Q external USB eller Samsung SE-S084B slim external USB... kan få ett ganska bra pris på båda då jag jobbar på en affär som säljer dessa...
    -------------------------
    aja.. Hare
    Haren

  30. #720
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja, om du har ledig SATA port så är den där brännaren ett bra val, jag kör på en sådan själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 24 av 26 FörstaFörsta ... 142223242526 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •