Sida 1 av 26 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    ======================
    Inläggen i början av denna tråd är flyttade från en annan tråd som blev lite för off topic, därför ser det lite osammanhängande ut...
    ======================



    Det är bara att använda Nero och välja "Burn Image". Nero fixar resten och du behöver inte ställa in något layerbreak osv. Fungerade klockrent... Jag spelade halva natten... :O)

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ufot
    Det är bara att använda Nero och välja "Burn Image". Nero fixar resten och du behöver inte ställa in något layerbreak osv. Fungerade klockrent... Jag spelade halva natten... :O)
    LOL!
    Vad bra då! Vi kör på det. Tack så mycket för svaret.


  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Precis, jag brännde den i Nero. Men jag ställde in bittsettings till DVD-ROM först. Men det kanske blir automatiskt. Eller så använder du kanske dvdinfo...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av weeh
    Precis, jag brännde den i Nero. Men jag ställde in bittsettings till DVD-ROM först. Men det kanske blir automatiskt. Eller så använder du kanske dvdinfo...
    Jo det förstås. Fixar jag i nero. Tack för hjälpen.


  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Uppdatera brännarens firmware...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Jag har använt Traxdata DVD+R DL skivor och jag har en NEC ND-3500A brännare med Firmware 2.1B. Jag tänkte också beställa billiga HP-skivor från ********.com men nu blir jag skeptisk när du skriver så där. Vad har du för brännare?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har samma brännare som du, men har faktiskt bara använt traxdata jag med.

    Uppdateringen jag hittade till den verkar ha ett par år på nacken...

    Firmwareupdate ND-3500A(G) - Important Information:

    [F/W revision Brands]
    2.18 (WIN) - 08-Nov-2004
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Den jag använder v. 2.18B är från 3 april 2006. Den kan du ladda ned på http://www.de.nec.de/software/2348_F...00A_win21B.zip

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Jag har en nec 2500a med inofficiellt firmware från rpc1.org. Firmwaret gör att brännaren klarar dubbel lager skivor. Är det nån som har samma brännare och kan berätta om det fungerar med den. Har inte fått mina skivor ännu så jag kan inte testa. Annars blir det väl att köpa ny brännare också.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag har en NEC ND-3551A. Nån som har likadan och vet om den funkar bra?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2500 var väl aldrig kalibrerad från fabrik för att fungera med dual layer, så det är mer tur än skicklighet om du får det att fungera
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Läs i denna tråden: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=95369
    I andra inlägget finner du:
    "NEC has identical hardware both in 2510A and 2500A, so it MUST work! This is cheap solution to use existing hardware to produce next generation model. 2500A has great potential, and NEC saw the future, when made this drive. Bigger tweaks - better hardware. NEC's OEM customers are big and NEC will not mess wits small people community like ours.
    Also, this is a good promotion to NEC's 2500a - dual layer patch."
    Enligt detta ska de ha nec 2500 och 2510 ha samma hårdvara. Så det är väl bara att testa, går det så går det.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag har brännt ut drygt 10 spel på HP DVD-DL skivor men en skiva som jag försökte bränna ut blev det fel på. Den stod på lead out i 20 minuter och sen när jag testade skivan så hängde sig xboxen. Kan ha varit fel på iso filen.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag har samma brännare som du, men har faktiskt bara använt traxdata jag med.

    Uppdateringen jag hittade till den verkar ha ett par år på nacken...

    Firmwareupdate ND-3500A(G) - Important Information:

    [F/W revision Brands]
    2.18 (WIN) - 08-Nov-2004
    Vet du något ställe som säljer billiga Traxdata? Jag köpte ett par stycken på Clas Ohlson men dom var allt annat än billiga. 79:-/st...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ufot
    Vet du något ställe som säljer billiga Traxdata? Jag köpte ett par stycken på Clas Ohlson men dom var allt annat än billiga. 79:-/st...
    Ett tips är opusshop.nl. Dem har billiga skivor. Jag beställde:

    Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x in 50-pack och det kostar 99 euro där. ~915 kr ~18 spänn/skivan

    Frakten är 120 spänn hur mycket du än beställer så passa på och köp lite andra skivor eller köp ihop med kompisarna och dela på frakten.

    Dessa skivor ska fungera utmärkt med xbox 360:n.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Betalade du med kort? Hur lång var leveranstiden? Vilken brännare har du? Vore trist om det inte gick att bränna när man köpt 50 st.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ufot
    Betalade du med kort? Hur lång var leveranstiden? Vilken brännare har du? Vore trist om det inte gick att bränna när man köpt 50 st.
    Det finns olika valmöjligheter. Betala med VISA eller MASTERCARD. Eftersom jag inte har nåt av de två korten så finns också förkskottsbetalning till deras bank.
    Det var det jag gjorde. Det tar 3-4 dagar tills dem fått pengarna sedan skickar dem grejjerna och dem kommer om 2-4 dagar efter de har fått betalningen.

    Fungerar traxdata så fungerar även ritekskivorna för de har nästan samma mediacode. Såg dessutom att dem fått in traxdata nu om du hellre vill ha det:
    Traxdata DVD+R Double Layer 8.5Gb 2.4x in 10-pack Cakebox för 19,95 euro ~180 spänn.

    Lycka till!

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Vilka brännare använder ni ?
    Har bara en single layer i min dator och behöver därför köpa en ny.
    Trist om man köper en som INTE kan byta booktype.

  19. #19
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Jag ancänder en sony q30a, funkar klokrent och kostade endast 299:-

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av warquz
    Vilka brännare använder ni ?
    Har bara en single layer i min dator och behöver därför köpa en ny.
    Trist om man köper en som INTE kan byta booktype.
    NEC ND-3550A klarar det utan problem. Jag brände med Nero 7 "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"
    där stod det Boottype DVD-ROM, behövde inte ändra nåt

    PS: kostar 380 kr på Dustin

    vh
    scorpio2020

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Är det någon som har provat dessa TDK-skivor http://www.butik.it?artnr=DVD%2BR85DLEB?
    Det var ju helt överkomligt pris och bara 20:- i frakt.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    fasiken!

    Updaterade firmwaret till brännaren, men HP´s skivor vägrar att bli brända. Inte en enda har blivit klar! Segt o köpa dyra skivor och inte veta om dom kommer funka eller inte! Får fortsätta att köpa verbatim helt enkelt som jag vet funkar!

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av scorpio2020
    NEC ND-3550A klarar det utan problem. Jag brände med Nero 7 "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"
    där stod det Boottype DVD-ROM, behövde inte ändra nåt

    PS: kostar 380 kr på Dustin

    vh
    scorpio2020
    Tack för ett otroligt utförligt svar, kan ju dessutom köpa utan moms från dom och då blir det ännu billigare.

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Yamaha_power fungerade det bra med firmwareuppdateringen? Gick det att spela backupspel?

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Ja, det fungerade. Har testat 2 spel än så länge. Ridge racer 6 och farcry insticts. Båda fungerar bra.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Scorpio, använde du original firmware när du brände?
    Eller måste man flasha om brännaren för att kunna köra booktype dvd-rom?

    Citat Original inlägg av scorpio2020
    NEC ND-3550A klarar det utan problem. Jag brände med Nero 7 "Burnout_Revenge_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB"
    där stod det Boottype DVD-ROM, behövde inte ändra nåt

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Ett tips:
    Köpte ett 10 pack DATASAFE dvd+r DL på ********** för 295 kr, dessa har fungerat över förväntan!
    Innan när jag körde med traxdata så hade jag problem att starta upp andra backuper när jag ville byta efter en timmes spelande. Jag trodde först det hade med värmen att göra, men icke sa nicke.
    För mig är det datasafe som gäller, både billigt och bra
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    Snälla nu när det finns hack till båda spelarna så är det intressant o veta vilken spelare ni kör skivorna i sen så kanske bra o skriva ut om det är hitachi lr samsung
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    Snälla nu när det finns hack till båda spelarna så är det intressant o veta vilken spelare ni kör skivorna i sen så kanske bra o skriva ut om det är hitachi lr samsung
    Hehehe bra att du säger till!
    För mig finns bara en spelare och det är Samsung. Så DATASAFE till Samsung funkar mycket bra!
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    testade varbatim med hitachin o nec 4550 brännare funkade inte
    spelet var Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Sida 1 av 26 12311 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •