Hej!
I veckan köpte jag en begagnad box, chippad med duo-x2 med orginal hd.
Efter att ha skruvat isär boxen så har jag konstaterat att boxen är en version 1.6.
Jag vet dock inte vilken BIOS-version jag har eller vilken version av duo-x2 chippet som är installerat. Kan jag få reda på vilken version av chippet jag har utan att plocka ut moderkortet?
Jag har heller ingen aning om jag använder bank 1 eller 2. Och spelar det någon roll?
Jag har nu köpt en 300 gigs hårddisk som jag vill montera i xboxen, och efter att läst på detta eminenta forum så har jag kommit fram till följande tillvägagångssätt:
1. Flasha om BIOS med M8_16.BIN via Evox. Jag har inte valet i evox menyn idag så jag gör följande ändringar i evox.ini under [menu]:
Item "Flash BIOS",ID_Flash_Bios
2. Därefter öppnar jag M8_16.BIN i Evtool och lägger till stöd för stor hårddisk (LBA48). Helst skulle jag vilja klara mig på 6 partitioner om det går, måste jag välja alternativet med en partition 7 för att jag ska kunna nyttja alla 300 gig?
3. Därefter lägger jag över BIOS:et på C:\BIOS på xboxen och startar om xboxen och väljer ?Flash BIOS? i menyn.
4. Därefter gör jag en backup av original HD:n, och monterar i den nya HD:n.
5. Sen har jag tänkt köra Slayers_Evox_Auto-Installer_v2.6 för att konfigurera hårddisken och Evox.
Vad säger ni som har koll på läget? Är det rätt tänkt, kommer det att funka? Har jag missat något?
Tacksam för hjälp!!
Bookmarks