Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Ad hoc - hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Ad hoc - hjälp

    Jag är en total n00bie på nätverk och kan banne mig inte få min 360 att prata med min burk...

    Trådlöst till trådlöst

    Någon som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Börja med att beskriva hur du byggt upp ditt nätverk, vilka adresser du gett alla enheter osv så kan vi nog se vad som felar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag gjorde som så att jag aktiverade mitt kort på burken och satte på 360'n och kunde då tänka mig att det kanske inte skulle funka bara sådär så jag klurade ut att ad hoc är trådlösa motsvarigheten till korsad tp-kabel...

    Enligt 360'n får dom kontakt men det är IP adresserna som inte kan presenteras efter som det inte finns någon delar ut dom...

    Var tusan gör jag det någonstans?
    På 360'n är det enkelt att hitta men på datorn?

    Har en vanlig xbox också som har en korsade tp-kabel mellan sig och burken, kollade på egenskaperna för det nätverkskortet på tcp/ip men där är automatiskt...

    Om jag får det här att funka, kan det trådlösa få nät-tillgång från det tredje närverkskortet som är kopplat till nät-modemet?

    Som sagt, det här är en ogenomtränglig djungel för mig...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för operativsystem på datorn?

    Du skall kort sagt högerklicka på ikonen för nätverkskortet du aktiverade och välja egenskaper/properties och knappa in lämpliga adresser.

    192.168.0.1 på datorn
    192.168.0.2 på xboxen

    255.255.255.0 som subnetmask på både datorn och xboxen
    192.168.0.1 som default gateway på xboxen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tjohooo...

    Knappade in det du skrev och visst funkar det, förstår iofs inte hur min andra koppling mellan xboxen och burken med kabel kan funka.
    Den står på "automatisk"

    Detta är andra gången jag skriver.
    Jag började streama lite musik till 360'n samtidigt som jag skrev ett svar när min första BSoD dök upp.

    Kollade i enhetshanteraren och jag har ett utropstecken på "PnP BIOS Extension"
    så nu blir det till att kolla vad det är...

    Tackar ödmjukast för hjälpen.

    Men går det nu också att få nättillgång till ad-hoc kopplingen från datorn?
    Har tre nätverkskort, två med sladd, en till xboxen, en till nätmodemet och ett trådlöst till 360'n.

    Jag har XP home (eller hade, försvann inte det efter SP2?)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär väl få leka lite med "dela ut internet" eller vad det heter i xp. Internet Connection Sharing.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Får kolla på det...

    Men nu funkar inte ad-hoc kopplingen igen...
    Har inte rört en grej men det spelar inte någon roll tydligen.

    Trött är bara förnamnet...

Liknande diskussioner

  1. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  2. HjÄlp!!
    By SaypaY in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 16:51
  3. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 14:43
  4. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 21:46
  5. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 17:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •