Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Hansi, 350 för HITACHI endast dvd?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Lightbulb Hansi, 350 för HITACHI endast dvd?

    Hej!

    Jag kör linux och såg precis att jag inte har SATA, likaså förstår jag knappt vad det är eller vilket man ska ha för att flasha 360'n, fungerar vilket SATA PCI kort (Kontroller kort) som helst?

    Om du lämnar in din Samsung DVD läsare "löst" programmerar vi om den för 350:-

    Okej, så om jag lämnar in min HITACHI löst, så flashar ni den och sen kan jag bara koppla in den så är det bara att köra?

    HITACHI FW har inte släppts än, men snart

    Tack

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lämna helst in hela xboxen så att vi kan testa att allt fungerar som det skall
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Lämna helst in hela xboxen så att vi kan testa att allt fungerar som det skall
    Hmm

    typ 750 för att ni ska "flasha" fw samt frakt

    Nä tack, då flashar jag hellre den själv?

    Förresten varför måste jag skicka in hela xboxen? Allting ni behöver står väl på dvd-romen???

    Tack

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    För att se att den/det funkar just i din box så klart efter flashning
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    För att se att den/det funkar just i din box så klart efter flashning
    Tack men 750 spänn+frakt är för dyrt om du frågar mig. Jag hade hellre föredragit homebrew (boota linux) men just nu är fw det enda som finns, och inte ens det är säkert att jag kan avända "hacken" om några måander, så 750+frakt (är säkert svin dy frakt) är verkligen för mycket för mig

    350 kr lät bra eftersom det inte är en "bulletproof" lösningn, oh well

    Tack Ändå

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    19
    Så om man skruvar upp xboxen hemma, tar med allt till er så att ni kan testa så går det på 350 alltså...
    Tycker 500 skulle vara ett bra pris för hela boxen just nu eftersom det är så pass nytt och man inte vet hur microsoft "ger tillbaks".
    + att man inte kan köra osignerad kod. wellwell. Finns iof dom här:

    *Det finns det en risk att man kan blir avstängd från XBOXlive.
    *Det finns en möjlighet att man inte kan spela spel som tillverkas efter 2006-06-01. Microsoft kan komma att lägga in spärrar på kommande spel.
    *Det finns risk att framtida mjukvaru uppdateringar ej kommer att fungera!
    Last edited by hmm; 2006-06-14 at 01:18.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kan fixa det för 500:- om du lovar att inte stå och ställa frågor i butiken, maila mig med frågor, ringa och undra över en massa saker om hur man kopierar spel osv, komma tillbaka med dina skivor som inte fungerar och be mig testa allt igen m.m.

    Detta är nämligen den service jag oftast får ge mina xbox 360 kunder, vilket jag gärna ställer upp på när jag får tjäna 700:- vilket åtminstonde täcker upp en del av arbetstiden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hmm
    *Det finns en möjlighet att man inte kan spela spel som tillverkas efter 2006-06-01. Microsoft kan komma att lägga in spärrar på kommande spel.
    Det gäller väl bara back-uper, och inte orginalspel?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Spacmec
    Det gäller väl bara back-uper, och inte orginalspel?
    Det är bara spekulationer. Och det gäller garanterat inte spel som släpps förrän om ett bra tag, SÅ fort går det inte att testa och införa en sådan åtgärd i tillverkningen.

    Om du väljer att införa extra kontroller i själva spelen så måste dom vara väldigt försiktiga då det blir KAOS om något går fel, samt att det måste vara kompatibelt även med alla framtida xbox 360 även när det kommer nya dvdläsare från andra tillverkare m.m.

    Samma sak om dom gör en uppdatering på xbox live. En sådan uppdatering måste testas NOGA då ett fel som felaktigt påverkar tusentals xbox 360 kan vara döden för konsollens framtid.

    Och då MS ändå knappast räknar med att tjäna pengar på xbox 360 utan mer vill ha ut sitt varumärke och plocka marknadsandelar inför framtiden är det nästan mer troligt att dom låter de modifierade boxarna vara ifred så länge modifikationerna inte tillåter att man fuskar på xbox live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Hehehe det är lite som Hansi säger...det jobbiga är inte att "modda" utan att svara på alla följdfrågor som kommer efteråt...och jag kan tänka mig att många av dessa frågor besvaras efter "arbetstid".....
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte jobbigt, det är faktiskt roligt att svara på frågor och hjälpa kunder. Men tyvärr är tid = pengar då detta är vad jag å min familj lever på :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Ja Hansi du har rätt, synd att dessa inte växer på träd ...pengarna alltså, inte ungarna
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är inte jobbigt, det är faktiskt roligt att svara på frågor och hjälpa kunder. Men tyvärr är tid = pengar då detta är vad jag å min familj lever på :-)
    Hej igen. Kan ni inte testa dvd'n på någon annans 360? 500kr är fortfarande för dyrt för en metod som inte är säker ... än


    Om jag pillar loss min HITACHI (väntar på fw förstås) och skickar in den till er, kan inte då typ flasha den samt kolla den på en 360, 350kr

    Tack

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Varje xbox 360 konsoll / dvdläsare har en unik kod som i dvdläsarens fall ligger i firmwaret. Om det blir fel kod vid uppdateringen så fungerar det inte. Och det går bara att testa i den xbox som dvdläsaren skall sitta i, inte i någon annan box.

    Men med hitachi skall tydligen inte den koden tydligen inte behöva skrivas över när man lägger in patchen, så risken att det blir fel är nog obefintlig. Vi brukar inte göra fel med samsung heller för den delen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Dvd film endast svartvit??
    By The Duke in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 18:37
  3. Ställ för dvd
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-18, 19:56
  4. Hansi - Fråga om Neo2!! Tacksam för svar!
    By fralle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-07-06, 13:15
  5. DVD endast i 16:9 format?
    By stef in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-05-05, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •