Har inte hängt med på ett par månader p.g.a. mycket att göra på jobbet, men nu ser man ju att det hänt en hel del trevligt på 360 fronten. Hade från början tänkt att avakta till PS3:an släpps, men nu börjar det genast suga i köptarmen, speciellt när man ser att psxcare redan säljer färdigchippade lösningar. Dessutom är det ju väldigt osäkert om och när ett PS3 chip kommer och man vill ju börja spela lite bättre spel redan nu - speciellt när det börjar närma sig semester
Nu till mina frågor: Läste precis att ett nytt firmware chip till Hitatchi drivarna verkar vara på gång och som verkade ha mer fördelar än samsung chipet. Vad tycker ni man ska göra? Avakta lite till med sitt köp eller skita i att vara förståndig och springa iväg och handla nu direkt.
Sedan en fråga om core VS premium paketet med dualboot chip. Är priskillnaden på 1500:- verkligen värt det extra man får med premiumpaket. Vill minnas att prissklilnaden förut på orginalenheterna låg på 1000:- Varför kostar det nu mer? Jag är egentligen bara ute efter en trådlöskontroll samt en komponentkabel. Hårdisken vet jag inte om jag kommer ha någon användning för eller är den ett måste för att spara spel saves? Tror ni att det kommer vara möjligt att koppla in en vanlig extern USB2 disk i framtiden?
Sissta frågan: Jag har förstått att man behöver en Dual Layer brännare eftersom de flesta spelen är i Dual Layer format. Jag köpte min brännare precis innan de började släppa dual layer brännare, men enligt rykten så ska min brännare (NEC 2500A) gå att flasha om till dual layer. Någon som vet ifall de stämmer?
Bookmarks