Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Bör man avakta köp av 360 lite till?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22

    Bör man avakta köp av 360 lite till?

    Har inte hängt med på ett par månader p.g.a. mycket att göra på jobbet, men nu ser man ju att det hänt en hel del trevligt på 360 fronten. Hade från början tänkt att avakta till PS3:an släpps, men nu börjar det genast suga i köptarmen, speciellt när man ser att psxcare redan säljer färdigchippade lösningar. Dessutom är det ju väldigt osäkert om och när ett PS3 chip kommer och man vill ju börja spela lite bättre spel redan nu - speciellt när det börjar närma sig semester
    Nu till mina frågor: Läste precis att ett nytt firmware chip till Hitatchi drivarna verkar vara på gång och som verkade ha mer fördelar än samsung chipet. Vad tycker ni man ska göra? Avakta lite till med sitt köp eller skita i att vara förståndig och springa iväg och handla nu direkt.
    Sedan en fråga om core VS premium paketet med dualboot chip. Är priskillnaden på 1500:- verkligen värt det extra man får med premiumpaket. Vill minnas att prissklilnaden förut på orginalenheterna låg på 1000:- Varför kostar det nu mer? Jag är egentligen bara ute efter en trådlöskontroll samt en komponentkabel. Hårdisken vet jag inte om jag kommer ha någon användning för eller är den ett måste för att spara spel saves? Tror ni att det kommer vara möjligt att koppla in en vanlig extern USB2 disk i framtiden?
    Sissta frågan: Jag har förstått att man behöver en Dual Layer brännare eftersom de flesta spelen är i Dual Layer format. Jag köpte min brännare precis innan de började släppa dual layer brännare, men enligt rykten så ska min brännare (NEC 2500A) gå att flasha om till dual layer. Någon som vet ifall de stämmer?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    (NEC 2500A) gå att flasha om till dual layer. Någon som vet ifall de stämmer?

    Jo det stämmer har gjort det själv & allt funkar som det skall
    Last edited by pege63; 2006-06-13 at 17:50.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med premium får du

    20GB disk, kostar c:a 1000:- separat
    (Du måste i praktiken köpa ett memory card om du inte har hårddisk)

    Trådlös handkontroll istället för vanlig

    Headset

    HD Komponentvideokabel

    Jag kan inte se att hitachi skulle ha några fördelar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Ok, tack för snabba svar. Några följdfrågor bara. Vad kostar minneskorten om man köper de löst? Är egentligen inte speciellt intreserad av headsetet och jag skulle tro att en trådlös handkontroll+minneskort+komponentkabel hamnar på under 1500, men jag kanske har fel?
    Hur många enheter med moddade samsung läsare har ni kvar på ett ungefär. Tror du lagret kommer räcka någon vecka till? Tack på förhand

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Minneskort kostar c:a 400:-

    Trådlös handkontroll c:a 500:-

    Vanlig handkontroll c:a 400:-

    Komponentkabel original c:a 350:-

    Alla våra xbox360 utom en är redan sålda, och den sista vet jag att jag har en kund på som kommer ringa och boka dagen innan köp (jag tar inte bokningar för att hämta i butik flera dagar i förväg)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Minneskort kostar c:a 400:-

    Trådlös handkontroll c:a 500:-

    Vanlig handkontroll c:a 400:-

    Komponentkabel original c:a 350:-

    Alla våra xbox360 utom en är redan sålda, och den sista vet jag att jag har en kund på som kommer ringa och boka dagen innan köp (jag tar inte bokningar för att hämta i butik flera dagar i förväg)
    Hmm, nu gör du det ännu svårare Är det en core eller premium?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pege63
    (NEC 2500A) gå att flasha om till dual layer. Någon som vet ifall de stämmer?

    Jo det stämmer har gjort det själv & allt funkar som det skall
    Har själv en nec 2500a och kan också bekräfta att det fungerar. Använder hackat firmware från rpc1.org. Testade att bränna far cry insticts predator och det fungerade klockrent.


    Double Layer + Bitsetting firmware by Herrie
    http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=25904

    Är den firmwaren jag kör på!
    Last edited by Yamaha_power; 2006-06-13 at 23:24.

  8. #8
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Har själv en nec 2500a och kan också bekräfta att det fungerar. Använder hackat firmware från rpc1.org. Testade att bränna far cry insticts predator och det fungerade klockrent.


    Double Layer + Bitsetting firmware by Herrie
    http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=25904

    Är den firmwaren jag kör på!
    Trevligt, då får kanske gammla Bettan hänga med en liten stund till.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Den funkar men det finns nyare vers 2.18 el 2.F9_RPC+RL
    Last edited by pege63; 2006-06-13 at 23:44.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av samplehead
    Hmm, nu gör du det ännu svårare Är det en core eller premium?
    Det är en premium.

    Men det är ju inte den SISTA boxen vi kommer att ha på lager, jag köper ju in nya boxar allteftersom. Och snart slipper jag sålla ut samsungboxarna, då blir det inga problem alls med leveranstider.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det är en premium.

    Men det är ju inte den SISTA boxen vi kommer att ha på lager, jag köper ju in nya boxar allteftersom. Och snart slipper jag sålla ut samsungboxarna, då blir det inga problem alls med leveranstider.
    Ok, skönt att höra. Kommer med 99.99% sanolikhet att bli köp inom de närmaste 2 veckorna. Jag har varit nöjd kund hos er sedan jag lämnade in min första PS1:a någon gång i mitten på 90-talet. Tror ni hade butik på östermalm på den tiden, om jag inte mins fel. Så därför blir det självklart er jag vänder mig till då det är dags för nästa inköp.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä vi har alltid funnits här på söder, samt under några år i city.

    Det kanske var spelia som chippade din första PS1, det märker du om det saknas skruvar på insidan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Nä vi har alltid funnits här på söder, samt under några år i city.

    Det kanske var spelia som chippade din första PS1, det märker du om det saknas skruvar på insidan :-)
    Aha, så kanske det var. Hade för mig att det var er butik
    Minnet är bra men kort

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    stockholm
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    psxcare hade väl butik på kammakargatan förut, på citysidan om sveavägen?! :-)

    Gränsen mellan Östermalm och City är ju hårfin!

Liknande diskussioner

  1. Hjälp mig med en xbox360 setup!
    By slowlife in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 13:46
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 15:42
  3. Hur gör man image/backup till PS2hdd på PCn
    By al2 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 09:51
  4. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  5. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •