Stämmer väl det. Kolla på guiden, där finns det en bild.
Stämmer väl det. Kolla på guiden, där finns det en bild.
Någon som vet hur nan backar upp firmwaret?
det görs automatiskt som det står i readme filen
There is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
I think there is a world market for maybe five computers.
Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
öppnar ni era boxar somm typ i anandtech´s guide sidorna o sen skruvar bort dom svarta skruvarna mm lr finns det ett enklare sett? nån länk kanske?
vart lagras backup filen, för jag hittar inte den?
Köpte HP DVD+R DL på ******** för typ 24 kr/st som fungerar klockrent i Hitachi'n Vet inte om det finns billigare bra nånstans.. nån som vet? O hur i he***te fick ni slax cd'n att fungera??
Original inlägg av Postal
ja du måste nästa ha isär hela boxen
kolla den här
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/x...rialv23Hit.doc
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
Original inlägg av Godfather_C
länken funkade inte
slax cd'n är ingen alternativ, det är krångligt att få den fungera. Någon som vet vart min cakup fil lagras eller hur man gör?
Original inlägg av Green
Green det fick jag nog inte heller utan det gick igenom allt sen bara svartnade skit slax ingen promt lr ngt tillslut skulle jag ge mig o bootade upp windows då låg spelaren där men den öppnade släden o hur mkt jag än försökte stänga den öppnade den sig igen hehe vet inte om det skall vara så men det gick o patcha iaf men jag vet ju inte om det funkar ännu hade bara en maxell skiva o den funkade iaf inte o spelet jag brände skall funka Table.Tennis.PAL.XBOX360-DNL så det måsta vara skivan hoppas jag :s brände iofs med clonecd vet inte om det är bra lr inte
hjälp får inte isär min xbox360 har kommit till att jag ska ta av underdelen har följt en guide och tryck in dom små rektangulära hålen men botten vill inte släppa någon?
testa nu då
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/x...rialv23Hit.doc
yes nu funkade den thxOriginal inlägg av Godfather_C
räcker det alltså med o öppna den där bak?
lr måste man ta bort sidorna ochså och sedan skruva mm
efter som bilderna bara visar att man ska öppna där bak
känner mig som en noob är bara rädd om min icke biliga 360
Green en adress till sånna billiga skivor tack
o funkar dom med så är det ännu bättrare ... sjukt att inte alla skivor funkar
jag är med lite noob men jag försöker iaf hjälpa dom som jag kan med den kunskap jag har till skillnad från vissa andra no name needed ....
du måste nog ta av sidor o allt iaf gjorde jag det bara du får upp den bak så löser sig det andra
Den ligger i samma mapp som xtreme.bat och den heter orig.bin. Och tack för hjälpen!Original inlägg av Naknoch
/gf
Kanske helt off topic... men finns det nån psxcare irc kanal?
/gf
Tjena!
Kan du förklara exakt hur du gjorde, jag har försökt göra det men hittar fortfarande inte filen.
mm inte helt fell o ha en Psxcare chat...Original inlägg av gf_
där man bara kan gå in o snacka direkt så man inte behöver få sin mail sönderbombade med att man har svar på forumet.
Nått för HANSI kanske o fixa... bara dom som är reggade på forumet får komma in så klart
#psxcare på efnet har funnits i drygt 4 år nu...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Original inlägg av Naknoch
vem pratar du med ?
om du hittat driven i win så skall du köra xtreme.bat "enhetsbokstav" vid dos promten
startmenyn-->kör--->cmd
sen får du leta upp rätt katalog o har du patchat så som jag skrivit ovan så skall en fil som heter orig.bin finnas i den katalogen med nu
Den ska ligga i den katalog du körde xtreme.bat ifrån, som exempel om du har lagt katalogen 47d direkt i c roten så hoppa ut i kommandotolken och skriv:
cd\
cd 47d
xtreme e (byt e mot rätt enhetsbokstav)
sen ska orig.bin ligga i c:\47d
köpte finfint fungerande HP DVD+R DL på ********.com. Dock grymt dyr frakt (ca 140) så det vill ju till att man går ihop ett gäng.. Min första backup ville inte fungera heller, men jag hade inte kört DVDInfoPro och ställt in allt rätt innan. Men när det var gjort brände jag en ny kopia med CloneCD o då fungera det direkt
Men hur får ni modeB på DVD;erna utan att löda? Fattar inte hur SlaxCD; ska fungera riktigt.. Har följt guiderna till pricka men Windows vägrar hitta iaf..
S-P 1-0 Heja Sverige!!!! VM guld?
ok, Godfather_C, skicka ett mail så skickar jag länken..
green sitter du på irc ?
Sorry! That user has specified that they do not wish to receive emails
hehe, åfan da_green1977@hotmail.com
Kan jag lägga till dig med?Original inlägg av Green
Taget från xboxscene.com:
Xtreme FW for Hitachi 47D Xbox 360 DVD Drive v1.1, 46 Coming Monday
>> Commodore4eva released a new improved version (v1.1) of his Xtreme Firmware for Hitachi-LG GDR-3120L 47D Xbox 360 DVD Drive and said he will release a version of firmware version 46 on monday.
From Commodore4eva on xboxhacker.net:
This will improve detection of backups.
46 Firmware has been completed. Double checking all code before release on monday.
Det har visst kommit en ny version av hitachi firmwaren... nån som testat att patcha över befintlig patch eller ska man köra en restore och sen patcha med 1.1?
Last edited by gf_; 2006-06-16 at 11:36.
jag skall nog testa den snarast men vad jag hört så är det ingen skillnad....
Bookmarks