Vad är egentligen förbättringarna på v1.2? Att spelen ska starta lättare?
Vad är egentligen förbättringarna på v1.2? Att spelen ska starta lättare?
hmm, klarer ikke å finne dvd'en i bios. den skal vel dukke opp der?
koblet på ledning på 0 og 9, starter opp dvd'en og får den til å blinke.
dette burde vel bety at dvd'en har gått i modeB.
moderkortet er et asus a7v8x med innebygd sata kontrollere.
kjører vanligvis i sata raid, men kobler ifra harddiskene når jeg tester.
selv om den står på raid i sata biosen, så burde vel man likevel få dvd-rom opp i moderkortbiosen?
------------------------------------------------------------------Original inlägg av bluebulls84
Birdy Hitachi friendly Flasher with Xtreme v1.2 All versions
------------------------------------------------------------------
RELEASE INFO:
Friendly Flasher (Windows application) for Hitachi drives
Includes Xtreme hack 1.2 for All versions
FEATURES:
- Auto-Detect Hitachi Drive connected to Windows and its
firmware version
- Can restore / flash with user friendly interface
- Auto Retry if flashing or restoring fails
- Auto Verify if Flash / Restore went sucessfully
- Xtreme Hack 1.2 contains all the goodies mentioned on
previous releases (see releases from birdy and garyopa)
Currently I am working on merged version with the F900 (extract
security sectors) and with a Stealth mode. Stay tuned.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
jag tänkte fråga en sak. Jag har försökt att flasha min Hitachi V47 med "C4EVA_XTRM-HITACHI_v2_4_Stealth" och det funkade inte för datorn hakade upp sig och gick JÄTTESEGT!. Då kom jag fram till att man INTE ska flasha sin Hitachi v47 om man har dubbelkärning processor i datorn, då buggar det ur totalt. En lösning på detta är att klicka CTRL + ALT + DEL , högerklicka på processen och sedan välja "Ange Processortilldelning". Där står listan på alla kärnor som finns i datorn. Kryssa ur alla utom 1. Då ska programmet flyta på. Såg att det var någon som nämnde att deras dator gick JÄTTESEGT!.
Iallafall, när jag väl har gjort detta steg och startat flashningen så står det att flashningen var okej och att jag skulle starta om datorn. Jag gör så, "bygger" ihop min Xbox 360 igen och försöker köra Guitar Hero 3 som jag bränt ut. Hitachi-enheten står och tuggar en stund och sen står det "Please put this DVD into an Xbox 360 console to continue". Alltså, vad är felet? Jag har testat med en rad olika firmwares för Hitachi och ingen fungerar. Har testat med originalspelet Halo 3 som jag köpt och det fungerar som tur är. Finns det någon som har något råd för hur jag ska ta mig till, eller måste jag "software-boota" konsolen varje gång? jag har nu återställt min firmware till original och jag orkar inte plocka isär konsolen igen innan jag vet hur jag ska göra. Någon som har något råd?
Eller förresten. Kom på en ganska viktig sak. jag har brännt mina 360 spel på DVD-R DL skivor. Kan det vara "minus" skivor eller måste det vara "plus" skivor? alltså DVD+R DL skivor? Eller funkar det både och?
Bookmarks