Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Blir galen.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

Red face Blir galen.

Hejsan alla glada supportare.
    Jag har sökt på forumet och tror jag har testat allt som finns att testa här.

Jag har ett x-box crystal som jag har chippat med duo-x2 och detta är väl i ordningen den 20 boxen jag gör, men den här ville inte vara med.

Jag har lött om och lött om och kollat allt jag kan komma på men utan framgång.

När jag har startat boxen med chip i så har jag kunnat se cromwell bioset men inte det andra (bank2). Har då chippat boxen med eurasia och m8_16_lba48 som jag brukar använda men när jag startar om boxen så blir det inte någon bild eller ljud, håller jag däremot in eject knappen så blir det ljud men ingen bild.
    Det första jag tänkte efter att ha läst på forumet var att det var chippet som lagt av så jag monterade in ett nytt, samma visa igen men ett annat bios och boxen gör likadant .
    Tog då mitt eget (x-box v.1.4) som funkat strålande, för att testa chippen i det, så jag hotswappade med mitt chip med bank 1 igång och laddade in bios 4983.67 som funkat hur fint som helst hela tiden i min box.
    Döm om min förvåning när jag startar om, det är blir varken ljud eller bild

Jag byter då tillbaka till mitt eget chip som gått som tåget för att se att allt är som det ska, men det är det ju givetvis inte, nu får jag inte igång bilden med mitt chip, det är som om grafikkortet lagt av när jag chippade om det och att det lagt sig på moderkortet och inte i chippet.

Nu har jag alltså 2 boxar som är trasiga och 2 barn som är upprörda.

Har någon en ide på vad som gått snett? Har även testat Enigmah videomode switch v2 men utan framgång!
    Kan det finnas nån lösning som nån vet om, eller är dom rökta båda 2?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skaffa dig ett SmartXX chip, det brukar underlätta felsökning/åtgärd
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jag ska beställa ett så man koll på det här nån gång.
    hoppas man blir klokare bara.

tack på förhand.

Liknande diskussioner

1. Snälla hjälp mig...blir galen :S.
    By Elitemannen in forum Spiderchip
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 18:15
  2. NES emulator, blir galen
    By spigo in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 22:26
  3. Blir galen snälla hjälp (ISOCraxtion)
    By Blue_Eyed_Devil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 21:02
  4. Blir galen på Matrix-chippet.. Hjälp!
    By Steddie in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 17:48
  5. blir galen!!...HUR kan jag spela..........
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 01:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner