Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Någon som vågat gå in på Live med flashad firmwire?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Någon som vågat gå in på Live med flashad firmwire?

    Tänkte bara fråga om någon vågat gå in på Live med flashad firmwire?
    funkar det?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Det funkar än så länge utan problem. Men ingen vet när eller om microsoft bestämmer sig för att göra något åt det. Det säkraste är att skaffa ett dual-firmware chip som gör att man kan köra på orginalfirmware när man loggar in på live.

    Som sagt funkar det än så länge utan problem, men den dagen microsoft bestämmer sig för att ta åtgärder, och du blir bannad är inte kul.

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    En teori från min sida är att det är omöjligt (?) för MS att se om man har en flashad firmware om inte ett backup spel ligger i DVD-läsaren ?

    Det borde alltså vara riskfritt att surfa in på Live marketplace och tanka demos, filmer etc när ens DVD-läsare är tom (?)

    Ska man spela via Xbox Live måste man givetvis ha spelet i läsaren, och det fungerar med backup-spel idag - vi vet dock inte om MS "registrerar" detta på något sätt, och kanske bannar en från Live senare ?

    En fråga: Om man nu blir bannad från Live - innebär detta även att man inte kommer åt Live marketplace med demos och filmer etc ?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jaså det tror du.....tänk om, tänk till
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Kiwimannen
    En fråga: Om man nu blir bannad från Live - innebär detta även att man inte kommer åt Live marketplace med demos och filmer etc ?
    Troligen bannas serienummret på konsolen och du kommer nog inte åt live marketplace heller. Men det är ingen som vet det här ännu, allt är bara spekulationer.

  6. #6
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pege63
    jaså det tror du.....tänk om, tänk till
    Jag tänkte faktiskt att jag skulle slippa spydiga kommentarer om jag visade att jag var väldigt osäker - men det fungerade tydligen inte.

    Jag bygger mitt antagande på tester de gjort på xboxhacker där de själva fick fram information om att det var en backup-kopia i DVD-läsaren, det kunde dock inte (vad jag vet) få fram information om vilken firmware DVD-läsaren har.

    Om du vet mer får du gärna berätta.


    Yamaha_power - tack för svaret.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    så klart du inte kan spela backup på LIVE säger sig ju självt tycker man ju
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    så klart du inte kan spela backup på LIVE säger sig ju självt tycker man ju
    Ja kör då mina backups på live iaf, märks väll om man blir bannad, så får man lösa de då...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    så klart du inte kan spela backup på LIVE säger sig ju självt tycker man ju

    Går med både gammelbox och 360 när man kör fulfirmware i dvdn
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    page63 verkar lite snurrig.. spelar på live förfullt med min flashade xbox360.. men helt ärligt tycker jag inte 360 har så bra spel ännu.. och online lägena kunde många grr vara mkt bättre.. Table Tennis är kul..

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inte länge till MS vet om denna lucka som snart kommer täppas igen med en update
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Inte länge till MS vet om denna lucka som snart kommer täppas igen med en update
    Vad baserar du det svaret på då? Alla vet väl att microsoft vet om att det har kommit en firmware som tillåter xboxen att spela backups men frågan är hur dom ska lösa problemet.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Hur...
    Ja vet du hur en update av XP tex funkar
    dom kommer väl att göra som med kopior av xp sammla in alla keys låta alla updatera sen jämförs datan med servern, som nu tex bannas kopior av XP på win update, sen finns det ett bakficke trix till, i nyaste IE7 som ser om man har en ÄKTA xp el inte, där hjälper inga patcher alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hackers ligger alltid steget före

    Jag har då inga problem med windows update

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja inte fan har du IE7 iaf där hjälper inga trix inte ens det för nerladdningar hjälper
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, har inga erfarenheter av IE7, tack och lov
    Mozilla täcker mina behov

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    hehe

    en grej som är intressant som inte många snackar om är Gamerscore!

    MS borde se ett mönster där på att folk spelar brännda...

    Man har en gamerscore som ligger på typ 2300 och sen en vacker dag så bara ökar den med raketfart och man ser att användaren spelar många sorts spel.

    gamerscore är inte så svårt o få räcker bara o ta dom första scores på många pel så ökar man i poäng väldigt bra, säg att man brännt ut 10 spel och spelar mycket varje dag då har man ju ökat gamerscore mycket snabbt och speln är ju inte biliga så inte många har råd med o köpa 10 spel på en dag

  18. #18
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    jag tror att ms kommer att vänta med att fixa firmware hacket eftersom dom vet att hackade consoler säljer som smör :P
    Xbox 360 Resident Evil Red!
    Xbox Live! Gamertag: Lunatico

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Öh tror inte det eftersom varje konsol är en förlust däremot så tjänar man pengar på spel ännu så länge. Men allt eftersom alla snåla ska flasha om blir det inga pengar till spel utveckling så frågan är vem som tjänar på vad
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #20
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pege63
    Öh tror inte det eftersom varje konsol är en förlust däremot så tjänar man pengar på spel ännu så länge. Men allt eftersom alla snåla ska flasha om blir det inga pengar till spel utveckling så frågan är vem som tjänar på vad
    Tror inte det handlar så mycket om snålhet utan mer om att M$ tar ut för hutlösa priser. För oss som jobbar är det väl okey att köpa orginal spel men om en 13-åring, som måste punga upp med nästan 700:- för ett spel som de sedan kanske tröttnar på efter ett par dagar, väljer att köra med kopior så förstår jag det.
    Om de sänker priserna på spelen samt bakar in de funktioner som nu finns i gamla xboxen (Större hd stöd, stöd för fler filmformat, ftp klient osv.), så tror jag intresset för att hacka xboxen inte skulle vara lika stort. Nu är det istället chippmakarna som tjänar pengar och det måste även M$ förlora på i längden.

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tror nog inte att en 13 åring betalar sin 360 & spel själv, sen vidhåller jag vid det jag skrev innan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Visualisering med Skivomslag som rör sig
    By habj in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 22:38
  2. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 07:27
  3. Problem med spel som fryser, nu SC Pandora Tomorrow
    By di7riks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 08:58
  4. Någon som får igång sina PS-spel?
    By marukusu in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 14:26
  5. svåra frågor för mig...Någon som kan?
    By nicks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 18:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •