Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Firmware till Hitachi 46 Släppt

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19

    Firmware till Hitachi 46 Släppt

    Xtreme firmware for Hitachi 46D and 47D Xbox 360 V1.1
    ------------------------------------------------------

    Here it is, the long awaited World first Xbox 360 backup firmware modification to boot game backups on both Hitachis!
    46 version has not been tested on physical drive, just use restore.bat if any issues arise and I will respond with any bug fixes if needed!

    Link:

    Features
    -----------------
    Now for 46D Hitachi drives!
    Boots all Xtreme Xbox 360 backups
    Boots all Xtreme Xbox 1 backups supported by emulator
    Boots all Xbox 360 originals
    Boots all Xbox 1 originals supported by emulator
    Use on Xbox Live at own risk

    Technical details
    ------------------------

    Security sectors are read in this order:
    Reads Xbox 360 security sector from PSN 04FB1F (Layer 0)
    Reads Xbox 1 security sector from PSN 605FF (Layer 0)
    Reads Xbox 360 security sector from PSN FD021E (Layer 1)
    Flashes sector 9003e000 (Master Checksum)
    Flashes sector 90035000 (Security Sector Read)
    Flashes sector 9001c000 (Drive Response Table Decrypt)
    Flashes sector 90003000 (Custom Code)
    Flashes sector 90027000 (Challenge Response)

    Flashing your drive
    ---------------------------
    Xtreme.bat automatically makes a backup of your dvd drive firmware called orig.bin and renames existing orig.bin nine times.
    Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360
    Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
    Go to Windows
    Run Xtreme.bat batch file from a dos prompt specifing drive letter eg "xtreme.bat g"
    Pause has been added after each flash, just press any key to continue.
    All done!
    Run Restore.bat to revert to original firmware eg "restore.bat g"

    Media detection on Hitachi
    --------------------------
    Due to the Hitachi drives detection of Book-type DVD-Rom dual layer media taking longer than other types of media (you will hear click click noise, security sector read routine has not be executed at this stage!) this can cause the Xbox360 dashboard
    to timeout causing open tray prompt. This is normal operation for the Hitachi drive and has nothing to do with the security sector
    read routine or any of the Xtreme firmware patches. Use the HDTV switch/HDD trick to soft reset the console (this doesnt reset the dvd drive) eliminating the timeout issue.

    Unreconized disc/dirty disc error is due to incompatible media/burner/SS for use with Hitachi. Best results are found using Verbatim media and Pioneer burner.

    Hitachi drive version 59 has been completed and will release once verification of flashsec/memdump working with this drive.
    Thanks to everyone at Xboxhacker.net for all their discussions. Thanks go to Seventhson for flashsec and memdump and Loser for firmcrypt, without these tools this would not be possible.
    Thanks also to #FW on IRC for support/discussion
    Commodore4Eva

  2. #2
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Har en länk till rarfilen...e det ok att skriva den??

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga direktlänkar till firmware/bios tack
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Har en länk till rarfilen...e det ok att skriva den??
    Joina #fw @ efnet, där finns info om hur man hämtar hem filen, bara ett tips.


  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Joina #fw @ efnet, där finns info om hur man hämtar hem filen, bara ett tips.

    Hehe. Tack för tipset =D.

    Förresten, Betyder det här att man kan helt riskfritt gå och köpa en xbox 360 i närmaste affär och sedan garanterat kunna flasha den? (dvs. alla olika firmwares är nu knäckta??)?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns en hitachi drive kvar där firmware inte är släppt, men c4e är klar med den och väntar bara på att kunna kolla att flashprogrammen som används fungerar på den.

    Sedan är det väl en philips drive på gång men ingen har sett den i en 360 än
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Så om jag går till närmaste On Off och köper en premium 360 för 3999:- och kommer till er gör ni det för 700 spänn. Men om jag går direkt till er och köper en premium inkl. flashning får jag betala 4990:-. Hur går det ihop? I så fall så går jag ju hellre och köper boxen någån annan stans och sparar 300 kr =).

  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    fruktsoda har en poäng där... =)

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Så om jag går till närmaste On Off och köper en premium 360 för 3999:- och kommer till er gör ni det för 700 spänn. Men om jag går direkt till er och köper en premium inkl. flashning får jag betala 4990:-. Hur går det ihop? I så fall så går jag ju hellre och köper boxen någån annan stans och sparar 300 kr =).
    För det första, dom vill slippa åka runt och köpa xboxar. För det andra, det kan bli problem att köpa många xboxar då affärerna ibland vägrar sälja mer än en xbox/kund. Så därför sätter dom priserna så

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Dom tar ju betalt för att packa upp den och packa ner den sedan förvaring :-)
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Så om jag går till närmaste On Off och köper en premium 360 för 3999:- och kommer till er gör ni det för 700 spänn. Men om jag går direkt till er och köper en premium inkl. flashning får jag betala 4990:-. Hur går det ihop? I så fall så går jag ju hellre och köper boxen någån annan stans och sparar 300 kr =).
    Microsoft står inte för garantin när man modifierad konsollen. När vi säljer varor måste vi enligt lag ge minst 6 månaders garanti (vi ger 12 månader). Kunden har även 24 månaders reklamationsrätt rörande "ursprungliga fel". Hur som helst så är det vi som sitter med "svarte petter" när det blir något fel på en modifierad konsoll som vi sålt.

    Har du köpt en xbox på stormarknaden och kommer in med den, och den senare går sönder, så slipper både vi och microsoft laga den gratis åt dig :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Microsoft står inte för garantin när man modifierad konsollen. När vi säljer varor måste vi enligt lag ge minst 6 månaders garanti (vi ger 12 månader). Kunden har även 24 månaders reklamationsrätt rörande "ursprungliga fel". Hur som helst så är det vi som sitter med "svarte petter" när det blir något fel på en modifierad konsoll som vi sålt.

    Har du köpt en xbox på stormarknaden och kommer in med den, och den senare går sönder, så slipper både vi och microsoft laga den gratis åt dig :-)
    Ok, då kanske det lönar sig att köpa hela paketet hoss er ändå =P. Om microsoft släpper en uppdatering på live som blockar fw'n, kan man då gratis komma ner och få fw'n i dvd'n återställd mot uppvisning av kvitto som har garanti kvar? Jag vet iaf en annan butik som har detta erbjudande (inga namn nämns ).

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, inga problem att få original firmware ominstallerad
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Nån som fått Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL att fungera? Är det patchad osv, inte bränt ut den själv för jag har inte hittat någon info om den releasen alls.
    T

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Alla DNL releaser jag har funkar.. så varför skulle inte Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL fungera? Nog bara o bränna ut!

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. 7.1 Hur hittar jag BIOS-versioner, programvaror m.m. till XBOX?
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 22:25
  5. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •