Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Hansi, tänkte boka en 360

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Hansi, tänkte boka en 360

Jag har nu bestämt mig för en 360 core med flashat firmware. Dock måste den ha samsung läsaren, då jag inte har någon lust att köpa ny brännare, vilket tydligen ska vara fallet med Hitatchi läsaren. Har du någon på lager? I så fall kommer jag in senare idag och hämtar den. När kan du annars få in nya? Sticker på semester nästa måndag och skulle helst vilja ha med mig nya boxen då
    Tack
    /Jugge

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    De core jag har hemma är hitachi.

Jag kommer snart kunna informera om hur den fungerar med traxdata samt verbatim brända med min gamla NEC

Största problemet är tydligen att hitachin är slö på att läsa dvd+r dl i största allmänhet så att xbox 360 dashboarden får timeout. Genom att lossa/sätta tillbaka hårddisken eller ändra videoläge på videokabeln resetar man 360:n utan att starta om dvdläsaren = skivan startar.

Men jag håller med, samsung verkar som vanligt vara det som fungerar bäst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    De core jag har hemma är hitachi.

Jag kommer snart kunna informera om hur den fungerar med traxdata samt verbatim brända med min gamla NEC

Största problemet är tydligen att hitachin är slö på att läsa dvd+r dl i största allmänhet så att xbox 360 dashboarden får timeout. Genom att lossa/sätta tillbaka hårddisken eller ändra videoläge på videokabeln resetar man 360:n utan att starta om dvdläsaren = skivan startar.

Men jag håller med, samsung verkar som vanligt vara det som fungerar bäst.
    Ok, tack för svaret. Kan du lägga undan en core med samsung till mig när du får in dessa? Har du premium med samsung skulle jag kunna tänka mig en sådan också, men jag är bara beredd att betala 1000:- mer för en sådan lösning alt. att ni bjussar på en extra trådlös handkontroll
    Du kan kontakta mig på jorgen.frejso@glocalnet.com
    Tack
    /Jugge

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har redan en bokning klar här eftersom du mailade mig förut...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Du har redan en bokning klar här eftersom du mailade mig förut...
    ok, vi har haft problem med inkommande mail på morgonen och då jag inte fått något svar via mailen än, tänkte jag att det var säkrast att ta det denna väg. När tror du gissningsvis det kan bli akuktuellt med nya enheter som motsvarar min önskemål?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag skall ut och leta samsung boxar på onsdag.

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Annars funkar mail bra har jag hört

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Funkar super med min hitachi, uppe i 15 backupper och alla funkar prima med verbatin skivor.

Dock är det irriterande att man måste starta maskinen sätta in skivan utan att stänga cd luckan. stänga av maskinen så att släden till dvd åker in automatisk och starta maskinen igen för att få spelen att starta med hitachin.. + tar ca 20 sekunder innan spelen startar
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Raymond
    Funkar super med min hitachi, funkar prima med verbatin skivor.
    !=

Citat Original inlägg av Raymond
    man måste starta maskinen sätta in skivan utan att stänga cd luckan. stänga av maskinen så att släden till dvd åker in automatisk och starta maskinen igen för att få spelen att starta med hitachin.. + tar ca 20 sekunder innan spelen startar

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Visst knepigt att starta dem men alla backuper funkar

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Jag skall ut och leta samsung boxar på onsdag.
    Då håller jag tummarna för att det blir god jaktlycka

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Hansi, hur gick jakten efter samsung läsare?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Never mind, jag fixade en på annat håll.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi gjorde ju din idag, fick du inte sms??

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Nej, jag fick aldrig något sms, däremot ett mail vid 16:30 tiden men då var det tyvär försent. Behövde boxen innan helgen och då jag inte fått något svar då jag slutade jobbet vid 16 tiden, var jag tvungen att börja jaga på annat håll. Ledsen för det, men jag hade inget annat val. Hoppas ni inte har några problem att sälja den till annan kund, men med tanke på efterfrågan av samsung läsare. lär det knappast bli några problem.
    Ha en bra midsommar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det finns redan kunder på kö till den, no worries.

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    Om jag fixar min 360 hos er och det kommer ett uppdaterad FW till hitachin...fixar ni det då eller måste ja betala 700 kr till???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi lär räkna fram något erbjudande/pris om/när det blir aktuellt. Dock inte 700:-, i det priset är "support/frågetid" inräknat, det behöver du inte betala igen :-)

Liknande diskussioner

1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 01:05
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:11
  3. Devil 360
    By stbi00 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 11:33
  4. Hansi
    By lypsyl in forum Test