Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Verkar som ett nytt mod för DVD är på gång!!!

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0

Verkar som ett nytt mod för DVD är på gång!!!

Citat Original inlägg av Xbox-Scene
    Team Underdog Website Launched: NME-360 DVD FW Patch Mod
    >> We already talked about this new DVD firmware 'patch' chip for the Xbox 360 last week. Team Underdog now launched the official website for this new product.

From team-underdog.com:
    We are proud to introduce the first real Modchip for the Xbox360!
    The NME-360 enables your XBox360 to play backups of your highly valuable original games. NME-360 is a universal solution for ALL currently available XBox360 Consoles on the market. Forget crazy dual mods with 30+ wires or even bricking your DVD drive by flashing corrupt/wrong firmware files. Your original firmware stays untouched and intact at any time when using the NME-360. There is no need for any firmware-reading or flashing.
    Simply install the NME-360 with the special easy to fit pre-wired cables (4 cables for Samsung, 11 wires for Hitachi/LG) and you are done...

NME-360 - the clever solution:
    The NME-360 autodetects the inserted media. If the inserted media is a backup NME-360 injects the necessary information to the DVD drive enabling it to boot smoothly ahead! If the media is an original game, or anything else, which doesnt require any further action of the NME-360 then it simply falls asleep so there is no need for an external switch whatsoever. This way it can not be detected online when you play an original onlinegame.

We are now in the stage of finalizing the first batch of NME-360 Chips which is going to be shipped to the distributors in the first week of july.
    Direkt länk: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FlhbknSTCu.php

Är detta något ni kommer att ta hem på PSX-care? Om det funkar så låter det mycket smidigare än andra lösningar. Borde oxå göra det svårare att upptäcka för microsoft om man spelar Live. Fast säker inte omöjligt, eftersom inget ska vara omöjligt enligt gunde svan .

// TrewQ

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    19
    grymt..

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Låter bra, då kanske det löser problemen med hitachi driven... vi får väll hoppas...
    /gf

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Själv ser jag absolut ingen som helst skillnad mot det alternativet psxcare säljer med dubbla firmware förutom kanske mindre lödpunkter. Annars verkar precis samma variant säljas av psxcare redan idag.

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av banan1
    Själv ser jag absolut ingen som helst skillnad mot det alternativet psxcare säljer med dubbla firmware förutom kanske mindre lödpunkter. Annars verkar precis samma variant säljas av psxcare redan idag.
    auto detectar psxcares pm du har en dvd-r eller ett original och väljer chip efter det?
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    De dual firmware moddar vi gör gör ingenting automatiskt. Du väljer med strömbrytare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Okej sorry fel av mig .
    Litar dock fortf inte på några chipnyheter innan jag ser chipet "in action" .

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    http://www.team-underdog.com/howto.html

Nu har dem kommit ut med lite mer info om hur man får det att fungera.

Chippet finns även att köpa här:
    http://www.modchip.ca/

Personligen tycker jag det verkar rätt dåligt. Alla spel man brännt ut som fungerar med xtreme firmware måste brännas om för att fungera med det här nya chippet. Dessutom måste Hitachi ägare troligen tweaka sin laser för att kunna läsa skivorna. Sen nämns inget om hur man ska göra för att extracta ".security sectors", verkar som man måste ha xtrm0800.bin för det. Så det enda det här chippet gynnar är piratkopiering.

Nej, jag kommer i alla fall fortsätta spela min backups med hjälp av "xtreme firmware", känns bara onödigt att lägga pengar på ett chip som inte har mer funktionalitet än xtreme firmwaret. Är man orolig för att bli bannad från live är det bara att spela med nätverkskabeln ur.

//yamaha_power

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Men har det väl kommit ett som fungerar så kommer det nog snart något bra. Hoppas jag iallafall.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 15:15
  2. Det finns stöd för dvd menyer i XBMC
    By satanas in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 16:34
  3. Tillväga gång för installation?
    By nypa in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-06-09, 18:39
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44