Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: MKTFLASH - funkar mitt moderkort?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

MKTFLASH - funkar mitt moderkort?

Halloj!

Tänkte bara höra med någon kunnig om mitt moderkort som har NFORCE 4 Parallel-ATA Controller fungerar. Alla forum och guider jag spanat igenom säger att det ska vara en Serial, men det sägs inget om parallel.

Fungerar den vanliga MTK-NF4.rar-programmet (det som följde med i första upplagan av Xtreme_Package.rar) eller måste jag anpassa den efter just mitt kort (Ni vet leta reda på rätt hexvärdena och klistra in i MKTFLASH)?

(Hojta till om ni behöver mer info om moderkortet)

Übertacksam för svar!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    namn på kortet tack
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Datorn är en Fujitsu Siemens Scaleo X, en hemdator från min morsas jobb. Något närmare namn än det jag hittade på pappret som följde med har jag inte; "CK8-04 - GRÖNT MODERKORT"

Edit: Först nu fattar jag att PATA = IDE... Men det står iaf att diskarna i datorn är SATA, så det borde ju funka tycker man...
    Last edited by karlalbertsson; 2006-06-23 at 22:58.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kanske denna här
    Last edited by pege63; 2006-06-23 at 23:37.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Väldigt tvivelaktigt att det är den. Men i alla fall. Jag kollade noggrant att det var SATA-diskar i den. Det jag börjar tvivla på är nu detta, på Xbox-scenes forum, här: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=514126

2. Finding The Correct Values
    Install your SATA Controller's Driver (If it isn't Already Installed).

You will need to Open up MSInfo32.exe (Start>Run, Type "MSinfo32.exe" w/o Quotes, Press OK), with MSinfo open (Should Look Something Like This) Click the + next to "Components", Click the + next to "Storage" Now Click on SCSI You Should See Something That looks Like This.

När jag kollar under SCSI så finns det inget som ser ut som det de beskriver, det finns bara en "D347PRT SCSI Controller". Denna har inga av de där värdena som ska finnas.

Om jag istället kollar under IDE så hittar jag alla PATA-kontrollers samt deras värden. Har jag inte installerat SATA-drivarna eller vad inihelvet ska man tolka detta som? Det står strikt att grejerna ska hittas under SCSI-menyn i systeminfo...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    enkelt att kolla har du SATA så här du sådana här kablar.
    Har du dessa har du PATA

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Problemet är att det är en hemdator - öppnas lådan bryts garantin. Jag vill inte öppna den förräns jag är säker på att det är rätt grejer i den utifall att de knasat till det och stoppat i IDE-diskar isället...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ladda hem "everest ultimate edition 281" el "AIDA32" då får du reda på allt om din dator in i minsta detalj

Liknande diskussioner

1. Xapter passar inte på mitt moderkort!
    By Martin Pegler in forum X-ecuter 3 support
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 22:18
  2. Spelen jag bränner till mitt xbox funkar ej
    By Kiman174 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 21:49
  3. FF9 Funkar inte med mitt Messiah2 Pro
    By Mekanikles in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 13:13
  4. Mitt Messiah 2 PRO Chip funkar inte!
    By ciro in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 20:09
  5. Inlägg: 6