Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 87

Diskussion: Dev Hook

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Angående andra inlägget i tråden; jag fattade the big picture av det, men det gick alldeles för fort för mig. Skulle uppskatta en mer step-by-step förklaring som tråden Fruktsoda gjorde.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Lista över titlar som fungerar, även en länk till senaste devhook 0.41d finns i första posten(inkl. firmwares), inkl. patchar:
    http://forums.psphacks.net/index.php/topic,13528.0.html

Tänkte fråga, vad menas med det som står SYSTEM/DIRECT och ON/OFF längst till höger på listan?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Kitsunegari
    Lista över titlar som fungerar, även en länk till senaste devhook 0.41d finns i första posten(inkl. firmwares), inkl. patchar:
    http://forums.psphacks.net/index.php/topic,13528.0.html

Tänkte fråga, vad menas med det som står SYSTEM/DIRECT och ON/OFF längst till höger på listan?
    .. senaste devhook är 0.44, updateringarna kommer på löpande band

0.44 kan emulera fw 2.71 och klarar alla spel på marknaden.

http://pspupdates.qj.net/Devhook-Upd...g/49/aid/58716
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Varför bootar aldrig devhook om för mig när jag väljer start, utan skärmen blir alltid svart and stays that way? Har testat med olika isos, olika devhook versioner och olika firmware >

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Angående andra inlägget i tråden; jag fattade the big picture av det, men det gick alldeles för fort för mig. Skulle uppskatta en mer step-by-step förklaring som tråden Fruktsoda gjorde.
    När jag får nya Devhook att fungera med 2.71 så sätter jag mig och fotar steg för steg och gör en guide

Skall ochså göra en guide för dem som vill nedgradera till 1.50 från 2.01 som jag gjorde med stor framgång.

Ge mig lite tid bara så blir mina manualer/guider lika fina som jag gjorde dem förut när jag jobbade på PSXCare
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon
    När jag får nya Devhook att fungera med 2.71 så sätter jag mig och fotar steg för steg och gör en guide

Skall ochså göra en guide för dem som vill nedgradera till 1.50 från 2.01 som jag gjorde med stor framgång.

Ge mig lite tid bara så blir mina manualer/guider lika fina som jag gjorde dem förut när jag jobbade på PSXCare
    *pussar*

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    *pussar*
    Jisses vad kram o pussvänligt forumet var då *skratt*
    Tur att man inte är en Homofobisk kille som tar åt sig av vad han läser
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Om nån fortfarande har problem så har jag gjort ett litet paket med olika loaders m.m.

PSP Loader Pack
    ------------------
    Includes:
    *SXT_Ver.Cha.v.2.02
    *FilAssistant.v.0.4
    *MPHGameloader.v.1.1.0
    *UMD_Emulator.v.0.8c
    *DevHook.Sample.Launcher.v.0.45.FW.2.7.1
    *X5 Portal
    PC:
    PSP ISO Compresser v1.1

*updates DevHook 0.44 + FW2.71, DevHook 0.45

Install
    ---------
    *Format MS
    *Copy all folders included to memorystick directly from *.rar archive or it doesn`t work
    *Do a coldboot
    *DONE

Extra note
    *Allnecessary FW needed included
    *Corrupted icons hidden
    Fw 2.6 Changes
    *Fonts changed (original included)
    *Gameboot Changed (Original Included)
    *WMA enabled
    *Flash enabled
    *X5 Portal included
    Last edited by Begga; 2006-07-20 at 21:57.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    är det den nya devhook som kan köra homebrew i 2.71?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    *updates DevHook 0.44 + FW2.71, DevHook 0.45 bara byta ut dh mappen och eboot.php ... Tycker att det är onödigt då inga av de ny spel kräver fw 2.71 men updates är med ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    När få vi se den tär tutorial på hur man får igång eländet, ey? XD

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DuNegro
    Efter att man lagt in devhook 0.40+ sample launcher så ska du installera
    firmwaren (2.00 eller uppåt, högst 2.5 än så länge) genom "devhook firmware installer" För att installera en högre firmware genom "devhook fw installer" så måste du först ha en laglig firmware på datorn som du packar upp med hjälp av PBP Unpacker och tar ut en fil som heter "Data.psar" den filen lägger du bara in på rooten av ditt minneskort...sen går du bara in på Devhook fw installer som ligger under mappen game när du startat ditt psp..Sen står det hur man ska göra för att installera.

När man har fw installerat och färdigt så är det bara köra igång
    Devhook sample Launcher under "GAME/Memory Stick" och väljer inställningar där efter vilken iso/umd du vill köra.
    På min ser det ut så här...

UMD SELECT - Pinball.iso (väljer om du vill starta med iso eller umd.)
    UMD MOUNT - ISO NOUMD
    UMD VERSION - 2.xx -> 2.00
    FIRMWARE - 2.50+2.00
    CPU CLOCK - 222 MHz / 111 MHz
    BOOT SELECT - reboot XMB

efter man valt inställningar så trycker man bara på start.
    Då ska psp:n starta om och upp med den nya firmwaren som i mitt fall var en 2.5. när man tröttnat spela så är det bara att hålla in off knappen ett par sekunder så återgår psp:n till den fw du hade före.

Vet ej om det här funkar på högre fw än 1.5
    Men om man vill spela isos så måste man ha en 1.5 för att få igång det.

första frågan, laglig fw på datorn ? söker jag på nätet hittar jag bara den senaste. redan där skiter det sig för mig

på inställningarna, kan jag ändra allt förutom den översta
    "umd select" finns inget alt där att ändra utan den står som den står.

den har startat om iofs som du skrev, fick en ny bakgrundsbild på köpet me.
    men sen då.. har gjort en katalog /iso i roten.
    lagt ett spel där,
    provar starta devhook igen, då står det "file is corrupted cant start" nått sånt.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av shirikah
    första frågan, laglig fw på datorn ? söker jag på nätet hittar jag bara den senaste. redan där skiter det sig för mig

på inställningarna, kan jag ändra allt förutom den översta
    "umd select" finns inget alt där att ändra utan den står som den står.

den har startat om iofs som du skrev, fick en ny bakgrundsbild på köpet me.
    men sen då.. har gjort en katalog /iso i roten.
    lagt ett spel där,
    provar starta devhook igen, då står det "file is corrupted cant start" nått sånt.

På fråga 1 så svarar jag: Ladda ner en firmware (tex nyaste) från sony, det är den du skall använda tillsammans med PBP Unpacker för att få ut filen "DATA.psar"

På fråga 2 så svarar jag: Har man ingen iso/cso fil på minneskortet så finns det inget man kan välja.

Och på fråga 3 så svarar jag... Vet inte
    Last edited by Zethreus; 2006-07-24 at 18:49.
    /Z - Veritas, Aequitas

Xbox V1.6 Crystal
    SmartXX V.2
    M8+16 Bios
    120GB HD
    Samsung DVD

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Devhook v0.46 har nu kommit ut.

Changelog:
    • Implemented the function for combining Flash emulation from the Memory Stick and the internal flashROM of the PSP
    • Countermeasure for Memory Stick file damaging bug
    • Fixed the problem that prevents returning from FW 2.XX to normal FW
    • Now forbids mounting "flash0:" in write mode
    • Major changes to the launcher menu
    • English launcher changed back to the original alphabetic folder
    • Added management functions for built-in FlashROM to the launcher (no function for installing into MS)
    • Added the auto launch time setting for the launcher > See "MS_ROOT/dh/autorun.ini".
    • Added the application for exiting from inside FW2.XX DevHook.
    • Added "umdciso_P47_SS_2000.prx" to resolve the problem the comma dropping problem of ciso. The setting is now like PRIORITY=47 , SHORT SLEEP,ciso buf=0x2000. Just replace the file "umdciso.prx"
    /Z - Veritas, Aequitas

Xbox V1.6 Crystal
    SmartXX V.2
    M8+16 Bios
    120GB HD
    Samsung DVD

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

jag måste ha hjälp med devhook!

Jag får inte rätt på något verkar det som !

Jag har version 1.50 och kan inte spela vissa spel men så ska ju devhook kunna göra så att man kan spela upp till version 2.71 på en 1.50 psp.

Jag har följt en guide och gjort exakt vad där har stått. Man ska lägga in en mapp som heter psp och en som heter dh i rooten på psp:n. därefter ska man använda PBP unpacker för att packa upp filen till uppdateringen och det har jag gjort. sen ska man bara in i psp:n och då skulle man tydligen gå in på någon installer under game i sin psp men det kan jag inte hitta. Det enda som finns är Devhook launcher som ligger under memstick. om jag går in där kan man ju göra lite inställningar osv men det är det enda...när det är gjort så stängs konsolen av och det händer inget mer. Mitt spel som jag vill spela är F1 grand prix och när man startar står det bara att man ska uppdatera.

kan någon förklara och hjälpa mig snälla !

//jonas

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    googla efter "devhook ultimate installer" så behöver du inte göra nåt alls..då installeras allt från datorn..sen bara lägga in isos i iso mappen välja inställningar och spela.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    afan nice. Men kommer det att funka med orginalspel också som kräver högre version än 1.50? för när jag startar mitt F1 grand prix så står det bara att jag måste uppdatera !

En sak till. När ni snackar om .iso filer, är det alla typ av spel som finns i .iso format? som tex playstation,pc m.m?
    Last edited by jompan; 2006-07-30 at 01:45.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    Iso filerna gäller bara umd backups. För andra konsoller måste du emulera.
    Med devhook kan du spela original umd:s oxå. Välj bara att umd disc att starta med under devhook.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    okej men det verkar ju onödigt att köra umd backups för jag hörde att ett spel kan ta upp till över 500 mb och då får man bara plats med 1 spel om man har 1GB memstick som är det vanligaste !

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    De flesta som lämnat in PSP till mig har haft 2GB memsticks. Och det går rätt fort att lägga in ett nytt spel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi
    De flesta som lämnat in PSP till mig har haft 2GB memsticks. Och det går rätt fort att lägga in ett nytt spel...

Sen har vi oss som har fler 2Gb minnen och tom några på 4Gb
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Vart kan man köpa billiga 2GB eller 4 GB minnen?

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    tbh.se brukar ha billiga minneskort.
    /Z - Veritas, Aequitas

Xbox V1.6 Crystal
    SmartXX V.2
    M8+16 Bios
    120GB HD
    Samsung DVD

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    man kan även komprimera vissa spel så dom blir mindre..alla spel ligger på olika mycket meg oxå...jag har kunnat fått in upp till 5 spel ibland beroende på vilka spel det är..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jompan
    Vart kan man köpa billiga 2GB eller 4 GB minnen?
    Snorbilliga kopior på 2Gig Ultrakort hittar man på b l o c k e t.se

men 2Gig och 4Gig hittar du lite varstans...

W*e*b*b*h*a*l*l*e*n, Inwarehouse, Dustin, OnOff, Siba etc..
    men kika på Pricerunner.se eller Prisjakt.se villka som är billigast
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av DuNegro
    googla efter "devhook ultimate installer" så behöver du inte göra nåt alls..då installeras allt från datorn..sen bara lägga in isos i iso mappen välja inställningar och spela.

http://www.psp-hacks.com/file/673
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Tack Pendragon för länken Jag skulle just börja leta men nu behöver jag inte det haha

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    jag följde ditt råd och hittade ett sony 2 GB Sony memstick highspeed för 595kr helt nytt. Det e ju rätt nice ändå

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    visste inte om man fick länka..därför skrev jag googla...men nu vet jag det iaf..

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av jompan
    jag följde ditt råd och hittade ett sony 2 GB Sony memstick highspeed för 595kr helt nytt. Det e ju rätt nice ändå

Tänk på att orginalkartonger ser ut såhär:

Och piratkort ser oftast ut såhär:
    / Pendragon

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner