Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 87

Diskussion: Dev Hook

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Dev Hook

    Startar en ny tråd om Dev Hook.


    Har precis installerat Dev Hook utan större problem.
    2.5 firmwaren funkar kalas, men nu undrar jag hur jag ska lyckas köra HomeBrew? FastLoader har försvunnit från game-menyn.
    Om jag vill köra mina iso-spel måste jag gå tillbaks till 1.5, vilket inte känns stabilt.
    Hur gör man?
    *Färsking*

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Efter att man lagt in devhook 0.40+ sample launcher så ska du installera
    firmwaren (2.00 eller uppåt, högst 2.5 än så länge) genom "devhook firmware installer" För att installera en högre firmware genom "devhook fw installer" så måste du först ha en laglig firmware på datorn som du packar upp med hjälp av PBP Unpacker och tar ut en fil som heter "Data.psar" den filen lägger du bara in på rooten av ditt minneskort...sen går du bara in på Devhook fw installer som ligger under mappen game när du startat ditt psp..Sen står det hur man ska göra för att installera.

    När man har fw installerat och färdigt så är det bara köra igång
    Devhook sample Launcher under "GAME/Memory Stick" och väljer inställningar där efter vilken iso/umd du vill köra.
    På min ser det ut så här...

    UMD SELECT - Pinball.iso (väljer om du vill starta med iso eller umd.)
    UMD MOUNT - ISO NOUMD
    UMD VERSION - 2.xx -> 2.00
    FIRMWARE - 2.50+2.00
    CPU CLOCK - 222 MHz / 111 MHz
    BOOT SELECT - reboot XMB

    efter man valt inställningar så trycker man bara på start.
    Då ska psp:n starta om och upp med den nya firmwaren som i mitt fall var en 2.5. när man tröttnat spela så är det bara att hålla in off knappen ett par sekunder så återgår psp:n till den fw du hade före.

    Vet ej om det här funkar på högre fw än 1.5
    Men om man vill spela isos så måste man ha en 1.5 för att få igång det.
    Last edited by DuNegro; 2006-06-26 at 17:36.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det har jag gjort. Inga problem där. Kör just nu en emulerad version av firmware 2.5, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att spela mina iso filer? Behöver man någon speciell loader för det? Körde fastloader innan jag installerade dev hook 0.41 + firmware 2.5.
    Måste stänga av dev hook för att sedan kunna spela spelen med 1.5 under fastloader.
    Hur ska man gå tillväga för att lyckas köra iso spel under dev hook ist?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Vad är det för Devhook du har?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kör dev hook sample launcher 0.41a

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Vet inte om det gör nån skillnad, men jag använde Umd emulator v0.8c innan jag installerade devhook, och jag har bara lagt in isos precis som vanligt i en iso mapp direkt på rooten. Sen har ja bara startat dom genom devhook som jag förklarade förut. Har inte haft några problem alls. Jag skrev mer info i mitt första inlägg högre upp om du missat det.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag hade givitvis inte kollat under devhooks boot inställningar. Kan ställa in den på att boota spel via den direkt. Funkar kalas. Tack för hjälpen, DuNegro. Du är kalas!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tänkte lägga till lite info ang. devhook här.

    Lista över titlar som fungerar, även en länk till senaste devhook 0.41d finns i första posten(inkl. firmwares), inkl. patchar:
    http://forums.psphacks.net/index.php/topic,13528.0.html

    Lite mer uppdaterad lista över fungerande devhook-spel och ev. patchar:
    http://forums.psphacks.net/index.php/topic,16711.0.html

    Med nya 0.41d-versionen fungerar det även att stänga av spel utan att pspn bootar om. Det följer även med ett program som heter ciso.exe där man kan komprimera iso-filer, det fungerar väldigt bra på spel som laddar klart en bana innan spelet börjar, men ex. GTA där det laddas hela tiden fungerar det mindre bra.

    Lite instruktioner:
    * Lägg alla iso/cso-filer under /iso.
    * Starta upp devhook, med anyumd, 2.00-2.55.
    * När man väl bootat upp det nyare firmwaret kan man byta iso-fil genom att hålla inne home och trycka på "axel-knapp" åt höger el. vänster.

    För att gå tillbaks till firmware 1.5, håll inne powerknappen i ca. 5 sec så pspn gör en riktig omstart.

    /Fredrik

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Tack för länken. fattas bara nu att devhook ska klara av högre firmwares än 2.5 bara så vore det asbra. även om de flesta spelen bara kräver högst 2.5 så finns det en framtid oxå.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det här är ju perfekt!
    Nu behöver man ju inte modchippa sin PSP....

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Just precis..det är det som är det fina..

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    har lagt in dev hook .41d och kört fw installer (data.psar från 2.5 firmware). efteråt står det att v2.5 e installerat och jag väljer save to flash, därefter går den tillbaka till startup menyn. men när jag kollar system information står det fortfarande att jag kör 1.5 firmware. Och när jag kör igång Devhook sample Launcher blir skärmen bara svart och psp:n stängs av.. vet inte vad jag gör för fel??

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Har läst om folk som har haft samma problem men löst det genom att formaterat minneskortet. Det ska inte stå 2.5 i system info förrän du kommit in i devhook,ställt in och bootat den där ifrån.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    hej alla
    finns det någon som har fått igång firmware 2,6 devhook 41d

    det skall gå men jag får det inte att fungera !
    Last edited by peterN; 2006-06-30 at 23:04.

  15. #15
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20

    Question Hälp med devhook 41d

    Var skall jag lägga alla mappar m.m på mitt minneskort??
    när jag packat upp devhook041d
    ser det ut så här i mappar
    MS_ROOT
    src
    tool
    Mycket tacksam för svar

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    Vad betyder ISO NOUMD? Betyder det att man inte behöver ha någon UMD på PSP eller? Skulle vilja veta...

  17. #17
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    att du inte behöver skiva i PSPn

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    bitniver: Ok.. men när jag kör med denna metod, och startar i 2.5 läget händer ju inget... Ska man kanske inte välja reboot xmb..? eller nåt sånt...?

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej du !! det är rätt att man skall ta reboot xmb !! för att det skall funka så måste man ha en orgenal umd i psp ( det måste jag ha !! )

    du kan läsa vad dunegro har skrivt lite lägre upp !

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Noumd funkar inte för mig heller...fattar inte vilken funktion den fyller heller faktiskt..men jag kan spela mina "backups" av mina spel iaf så jag är nöjd. Bitniver: du ska bara behöva lägga sakerna i ms root mappen till din egna ms root. I ms root ska det ligga en "dh" mapp och en PSP mapp..grejjerna i psp mappen lägger du under din egna GAME....dh lägger du direkt i rooten på kortet...sen behöver du bara psar filen

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    83
    Respekt
    20
    DuNegro: Mmm det verkar inte som om NoUMD fyller någon funktion );.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    riskerar man och bricka sitt psp när man kör devhook och kan man köra backups på de?

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Linkus: nej man kan inte bricka sitt psp med Devhook eftersom den inte "rör" flash minnet osså

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    kan nån hjälpa mig ,, hur installer ma dev hook
    vill spela loco roco //Rookie

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Mmm... Vill hemskt gärna veta hur man faktiskt får igång dev hook, och jag fattar -ingenting- av all den "hjälp" jag hittar på nätet och i readme's etc

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Kitsunegari
    Mmm... Vill hemskt gärna veta hur man faktiskt får igång dev hook, och jag fattar -ingenting- av all den "hjälp" jag hittar på nätet och i readme's etc
    Nej allt verkar så "Hemligt" och *Hyssh Hyssh*

    Får se om jag inte kan lägga upp en guide som är lättbegriplig här nångång i framtiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Nej allt verkar så "Hemligt" och *Hyssh Hyssh*

    Får se om jag inte kan lägga upp en guide som är lättbegriplig här nångång i framtiden.

    Min guide tyckte jag och många andra funkade.
    Har ni kollat den.Den bör vara lätt att förstå. Däremot om det inte funkat när ni har installerat så kan det vara istort sett vad som helst. Som t.ex att man borde formatera minneskortet innan och dylikt.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av DuNegro
    Min guide tyckte jag och många andra funkade.
    Har ni kollat den.Den bör vara lätt att förstå. Däremot om det inte funkat när ni har installerat så kan det vara istort sett vad som helst. Som t.ex att man borde formatera minneskortet innan och dylikt.

    Länk till guiden ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Inlägg
    58
    Respekt
    20
    Andra inlägget i den här tråden. Det var första versionen av devhook sample launcher så den som vill uppdatera får mer än gärna göra det.

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Nya Devhook klarar fw 2.71!
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •