Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 87 av 87

Diskussion: Dev Hook

  1. #61
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Räcker ju oftast med ett 1Gigs kort om man komprimerar dom till CSO format och kör i DevHook iofs så laggar ju en del ... Det är ett fåtal som inte ryms och om dom inte ryms så är det ju fort och relinka lite movies eller musik med UmdGen
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    har 2gig till min. tycker det är lite det med. *vill ha 4gig"
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  3. #63
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Nu har jag installerat Devhook ChaosZero's Ultimate installer v0.46 / v1.1.1 på min psp med firmware 1.50
    Jag startar programmet väljer en iso och allt annat trycker på start och då startar psp om och det står "This disc can not be stárted the region code is not correct"
    psp har bytt bakgrundsbild och den har firmware 2.71
    jag har demoskivan i
    Ska man göra något annat för att få igång sina isos

  4. #64
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    vad är det exact du försöker starta? endel pirat spel är patchade och funkar endast med mph game launcher metoden.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  5. #65
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag har testat Ultimate_Ghosts_N_Goblins_USA_PSP-ARTiSAN och MicroMachines.V4.EUR.PROPER.PSP-SUSHi jag har läst om andra som använder devhook
    till dom spelen så jag tyckte det var bäst att testa det
    men om någon har ett annat förslag för att få igång dom nya spelen

    det var ett tag sen jag använde min psp men innan så körde jag allt med UMD Emulator 0.8C eller fastloader och då var det inga problem

  6. #66
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    måste man ha umd skiva i läsaren för att spela backupspel med devhook?? i så fall kan man göra så att när man startar pspt så går den direckt till v 2.71 och inte startar UMDskivan som är i läsaren?

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha ett spel i umd läsaren
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    okej, men finns det nått knep så den inte startar UMD skivan i läsaren varje gång jag startar pspt?

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall väl gå att installera devhook i psp:ns flashminne, men det är inget jag vågat experimentera med eftersom det vad jag förstått är helt nytt i devhook 0.46...jag tänkte vänta ett par versioner till innan jag provar, men det blev väl lite avbrott med släpp av nya versioner pga sonys påtryckningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #70
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    okej aja får la avsluta spelet varje gång jag startar pspt då ^^

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja eller knäppa upp luckan varje gång...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja eller knäppa upp luckan varje gång...
    Jag har inte alls samma problem.

    Jag kör Devhook med en Demoskiva "Den som följde med mitt Gigapack" och det enda jag behöver göra är att stega ned två ggr med mitt styrkors och välja "Minneskort" och då syns Devhook direkt.

    Efter jag kört igång Devhook trycker jag på cirkel om jag vill ändra inställningar så som att byta iso fil "inga andra inställningar behövs göras"

    Ang varför inte vissa spel bootar så finns det en kompabilitetslista över villka spel som bootar under villka bootloaders "som Devhook t ex."
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #73
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pendragon, det var jädrans vad minnes stickor du hade ... Vill du inte kursa ett 2 el. 4 gigs till lilla jag???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga
    Pendragon, det var jädrans vad minnes stickor du hade ... Vill du inte kursa ett 2 el. 4 gigs till lilla jag???
    *skratt* det gäller att ligga på topp som jag brukar säga "inte så ofta"

    2Gb korten är sony orginalkort och kostar mycket mycket pengar. typ 1.800 kr
    Det finns piratkort som går på halva summan som fungerar bra med men jag garanterar inte det *s*

    4Gb kort finns på Dustin eller andra webbshoppar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av DuNegro
    UMD SELECT - Pinball.iso (väljer om du vill starta med iso eller umd.)
    UMD MOUNT - ISO NOUMD
    UMD VERSION - 2.xx -> 2.00
    FIRMWARE - 2.50+2.00
    CPU CLOCK - 222 MHz / 111 MHz
    BOOT SELECT - reboot XMB

    UMD MOUNT hittar jag ej i 0.46, eller är jag blind? Försöker starta GTA med 2.71 emulerat... Skärmen blir svart, pspn stänger av sig och sen så när jag drar igång den igen så får jag ett meddelande om att jag måste uppdatera för att starta spelet.
    Antar att jag gör något fel? Jag har laddat ner 2.71 firmwaren, extraherat data.psar och installerat med devhook firmware installer.


    Edit: Anyways, laddade ner devhook ultimate installer, and now it works. Tack!
    Last edited by ficklampa; 2006-09-17 at 20:59.
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  16. #76
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Linkus
    okej aja får la avsluta spelet varje gång jag startar pspt då ^^
    Du kan ställa in parent control på 1. Då ska den fråga innan den bootar från UMD.

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har installerat nya devhook enligt guide. Och nu står det att det är version 7,5!? Har jag på något sett uppdaterat psp'n??


    Ah! Skit i de :P Bara jag som blev lite skrajj! Allt funkar utmärkt!
    Last edited by PieRat; 2006-12-29 at 16:23.

  18. #78
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Hemma
    Inlägg
    64
    Respekt
    22

    Vad ska man ha för firmware ?

    Har Devhook nu men skule starta ett spel och då står det så här på nfo:n

    This PSX game is for the custom PSP firmware 3.02OE-B

    ?....vad är detta ?.

    Finns det nåt nyare än 2.71 ?...antar det men behövs det på nyare spel ?
    Allt är inte så lätt säger kby71 !

  19. #79
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du försöker starta ett PLAYSTATION spel.

    Du behöver precis som din PSP redan försöker tala om för dig CUSTOM FIRMWARE 3.02OE-B eller SENARE.

    Vi installerar CUSTOM FIRMWARE 3.03 OE-B åt våra kunder nu.

    Rekommenderar att du gör detsamma :-)

    Så slipper du devhook.

    Det hände MYCKET på PSP-fronten när alla duktiga psp hackers var lediga från sina vanliga jobb/skolor under jul och nyår!!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena alla! =)
    Jag har läst tråden men hittar inte mitt svar = ( jag kör DevHook som bara går från 0.5 till 2.7 , men fixade ett nytt spel som behövde 3.2 eller nått sånt. Måste jag uppdatera Devhook då till senare verison? Om, så kan någon snäll länka till de nyaste o pålitliga Devhook! =) Mvh Morre "psp noob"

  21. #81
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    skaffa Custom Firmware istället
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okay! =) Men Custom Firmware är som Devhook med samma funktion att man lägger in alla slags spel (med olika verisioner, 1.5 till 3.52) i ISO mappen?

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av morre92 Visa Inlägg
    Okay! =) Men Custom Firmware är som Devhook med samma funktion att man lägger in alla slags spel (med olika verisioner, 1.5 till 3.52) i ISO mappen?
    Precis men du slipper "Ladda en isofil i konfigurationen" innan den startar, se Custom som en Orginal med möjligheter att göra mycket mer utan krångel.

    Jag var lite motståndare till Custom o nu älskar jag dem
    Jag körde länge på en 1.50 Fw innan Hansi kastade in 3.03 OE-A åt mig på båda mina PSPor o nu senast 3.52 M33 som jag uppgraderade själv till 3.52 M33-2 o sen nedgraderade till 1.50 då jag råkade radera Flash 1 som jag sen uppgraderade till 3.52 M33 sen M33-2 igen

    Lite hipp happ men funkis
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jaha! Låter enormt smidigt, men en sak ja inte fattar nu, Måste man ha "3.03 OE-A" innan man fixar (uppgraderar) till "3.52 M33" ? för jag Tankade hem 3.52 M33 och la in alla saker enligt "readme" filen som följde. Men sen när jag gick in på minneskortet på pspn i spel o tryckte på iconen m33 prylen så tar de lite tid tills en ruta där de står "The game coundt be started" =( vad är felet? Måste man ha 3.03 OE-A?
    Tacksam för svar! =)

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du glömde nog köra den där exploit installer filen man skall börja med om man ligger i 1.5
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du glömde nog köra den där exploit installer filen man skall börja med om man ligger i 1.5
    installer? Men när man lagt in båda mapparna (kxploitpatcher och kxploitpatcher%) i game mappen ska man installera dom eller vad? Vad ska jag göra med filerna? När jag trycker på dom så står de bara: "Arkivet är antingen i ett okänt format eller skadat" =/

    tack på förhand =) /morre

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall lägga kxploit...mapparna i GAME och sedan köra xploiten en gång om du har firmware 1.50, sedan fungerar M33 installern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •