Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Kan man byta styrplattan på sitt PSP?

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Kan man byta styrplattan på sitt PSP?

Hallå. Jag har en PSP inköpt i Japan för nästan exakt ett år sedan. På sistone har styrplattan börjat leva sitt eget liv. Trycker jag uppåt springer jag nedåt... Gör jag ingenting springer jag uppåt etc. Jävligt irriterande I övrigt "känns" kontrollen helt OK. den känns inte slapp, trög eller liknande. Maskinen är pedantskött men välanvänd...

Frågan är väl vad jag kan göra? Jag köper ju ogärna en ny maskin pga detta. Kan jag skruva upp maskinen och greja lite (i så fall med vad) eller måste man byta ut utslitna delar? Vad kostar i så fall detta på ett ungefär?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Tack för ett rappt svar. Desvärre var jag inte tydlig med att det handlar om den analoga styrplattan. Hursomhelst så verkar det ju inte vara så märkvärdigt att öppna PSPn och kolla hur det ser ut där inne. Kanske skall prova det?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Men då går ju garantin...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Han kanske inte har vägarna förbi japan med den. Garantin på PSP gäller inte mellan usa/japan/europa
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    0
    Jag öppnade faktiskt maskinen och tog en titt. Rent reservdelsmässig så skulle det ju inte vara några problem att byta den analoga styrplattan om man bara kunde komma över reservdelar. Bara att skriva loss den och sätta i en ny.

Hursomhelst så gjorde jag en liten, liten justering på vad jag uppfattar som en kontakt på baksidan av den analoga styrplattan. Jag hade en känsla av att det eventuellt handlade om ett glapp. Efter detta lilla ingrepp så funkar maskinen faktiskt som den ska nu!

Tack för instruktionerna hur man plockar isär PSPn Hansi!

Liknande diskussioner

1. Kan man ha samma IP nr i MS Dash/XBox Live & Evox
    By Nijo in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 14:38
  2. Kan man kontrollera dvd innan köp
    By stigrolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 13:01
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 18:02
  4. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 16:46
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner