hej behöver hjälp med att lägga in nya xbmc har tagit hem versionen från 2006-06-25 men vet inte hur man gör för att läga in den så snälla hjälp mig så fort som möjligt för jag vill ha in en ny xbmc på min box MVH PLOP
hej behöver hjälp med att lägga in nya xbmc har tagit hem versionen från 2006-06-25 men vet inte hur man gör för att läga in den så snälla hjälp mig så fort som möjligt för jag vill ha in en ny xbmc på min box MVH PLOP
Med hjälp av FTP?
Hur se mitt namn gå till min sida klicka på länken nätverk
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
jo jag vet emn jag vet inte villka mapar och så man ska ta bort och lägga till för att få de att funka vet du hur man får igång de ??
Gå in på D el F beror på var du har Apps\XBMC ta bort mappen XBMC
Öppna zipp filen med senaste XBMC där i ligger en mapp XBMC herer den, FTPa över det till samma där du hade gammla altså APPS\
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
mm men nu har jag fått min xbox att slockna och kommer inte åt de genom ftp igen efter jag la in xbmc på xboen f** vad sur jag blir
gör så här för att göra till dashboard
Option 2 på sidan nedan då du har T3CH(har Shortcut tool med) build av xbmc
http://manual.xboxmediacenter.de/wak...lsetupv2&v=cab
glöm ej detta
Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the "Xbox Media Center" save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure
Last edited by mysiskatten; 2006-06-26 at 20:52.
ja men jag kommer ju inte åt min xbox genom ftp jag ringde en polare nyss som fick samma problem och han sa att jag lär få tag på nån boot disc :S
Har du SD så sätt i den boota om nu kommer du åt FTP igenOriginal inlägg av plop
försöker fixa ner en sd skiva nu ska nog snart vara klar men jag vet inte om jag ska ta ner 3.6 eller 3.7 vet nån av er villken man ska ta ??
är de nån som vet om man ska ha chipet på eller av när man kör skivan i boxen?
SD3.7
Chippet på
stoppa in SD
Boota
skriv in det IP NR som du ser på höger sida höst uppe i FTP programmet
men nu är skiten den att min xbox dvd läsare inte vill ta boot skivan
Har du extern chippet på EJ orginal chip på?
hur menar du?? fattar inte riktigt hur du menar :S
Startar du boxen med chippet aktiverat? Eller startar du orginal?
med chippet på men jag har testat båda och inget vill :S så jag vet´inte hur jag ska göra nu värsta är att jag måste använda xboxet i kväll men jag vet inte hur jag ska gör när jag inte kan fixa upp de igen kommer ju inte åt de via FTP eller nåt liknande har alltid använt FLASH FXP och de har funkat hela tiden tills idag när jag förde över nya xbmc som fucka upp hela min xbox
Vilket media bränner du på? Vissa läsare är kinkiga, har du något annat att prova på så fungerar det säkert.
För att undvika samma sak i framtiden....spar SD'n. Du behöver inte använda den för att installera, bara starta på den så du får igång FTP. Jag anar att du inte har SmartXX-chip? Isåfall hade det gått att skippa boota på skiva, om du har en alternativ biosbank vars bios pekar på någon annan dash än XBMC.
menar du program?? vet inte vad du menar med media??
och nej jag har xecuter 2 i min box
jag har ju nu två sd skivor som jag bränt från nero och min läsare vill inte läsa in nån av dem jag skulle jätte gärna få igång boxen igen för jag har tänkt att sälja den till en polare men lite svårt att sälja nåt som inte vill :S
Sorry, jag menade om du använder:
CD-R
CD-RW
DVD-R
DVD-RW
DVD+R
DVD+RW
Eller vad nu allt heter.
Tips: http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=70
cd-r som funka för polarn men inte för mig jag kommer snart hoppa sönder min xbox det ända jag behöver är att få den att funka så jag kan lägga in xbmc igen
Men hade polaren samma fabrikat på DVD-läsare?
Prova bränn på en cd-rw skiva eller en dvd.... eller har den läst cd-r skivor innan?
ja men den vill bara läsa vissa cd-r skivor har jag märkt nu :S
Du får väl ta samma märke på SD skivan som du hade först för det har ju tydligen funkat eller hur, eftersom du har haft den fungerandes
nej jag har alldrig haft den fungerande min polare hade en sd skiva för till sin box som funka men jag fick ladda ner en själv :S
låna din polars då rå?
El köpte du den med allt i & chippad?
Bookmarks