Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Inga spel funkar längre

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19

Inga spel funkar längre

Halloj!

Jag brände ner ett antal spel nyligen, alla funkade (Verbatim-skivor). Sen så började de INTE fungera. Det står bara Open Tray. WTF?

Måste jag justera DVD-potten eller vad tror ni?
    Last edited by karlalbertsson; 2006-06-27 at 20:35.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla alla kablar osv först. Risken finns att dvdläsaren sagt upp sig helt. Men isåfall är det ju skit samma om du leker lite med dvdpotten. Har du tur så hjälper det ju. Om inte så får du väl försöka smussla tillbaka den för en garantireparation och hoppas att ingen ser att den varit öppnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Den har inte sagt upp sig helt, alla originalspel och DVD-filmer funkar fortfarande. Imorgon ska jag testa om det beror på värmeförändringen i boxen, det är många som torskat förmågan att läsa dem efter 20-30 minuter, men den funkar igen efter nerkylning.

Så om det går att läsa igen imorgon ska jag testa att tweaka ner potten när det slutar funka. Tack för svaret, jag återkommer

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Haha det var precis vad det var. Värmen i xboxen drog ner elen till lasern - vilket resulterade i att svårlästa skivor inte funkar. Efter att ha flyttat potten från 3.411 till 3.211 spelar den nu allt. Jag ska provköra den i några timmar utan skal och se så att den pallar värmeuppbyggandet =D

Så det behöver alltså inte vara en dålig skiva eller bränning

På Xbox-scenes forum hittar ni "XBOX_360_POT_CALIBRATION_V1.0_by_Moda.pdf", den använde jag.

Cheers!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av karlalbertsson
    Halloj!

Jag brände ner ett antal spel nyligen, alla funkade (Verbatim-skivor). Sen så började de INTE fungera. Det står bara Open Tray. WTF?

Måste jag justera DVD-potten eller vad tror ni?
    Vilken brännare brännde du spelen med samt vilken DVD-Rom har du i din Xbox?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Jag kör med en Samsung i boxen och någon Philips-brännare i datorn. Men som de andra inläggen säger så fixade det sig när jag tweakade potten

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21

..

Hej

Jag tycks ha samma fel...360 säger open tray på brända spel., jag har hitachi dvd i min, vad göra då ?`

mvh

//matt

Liknande diskussioner

1. Component +brända spel funkar inte
    By syarmi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 05:20
  2. Kul att inte ens original spel funkar...
    By milk_oboy in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-06-26, 02:12
  3. mina ps1 spel funkar inte! Hansi snälla hjälp
    By MiniCon in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 18:42
  4. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:12
  5. Backupspel funkar inte på min ps2! ! jag ska klaga
    By Mephisto-Live in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:56

Bookmarks