Sida 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 355

Diskussion: Xbox360 Hitachi/brännare/Media

  1. #211
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nope.

    Om du inte tänkt printa på dem det vill säga :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  2. #212
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Brännde med LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163 med nyaste fw(a106) Traxdata bränt i 2.4x
    brännt: Gears of war och cod 3 med gott resultat!

  3. #213
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
    Någon som beställt från den här killen? Riktigt billiga Verbatim DVD+R DL.
    Om jag skulle vilja köpa skivor av honom är det någon som bor nära som skulle kunna köpa isf? Jag bor väldigt långt ifrån.

  4. #214
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av n00rfen Visa Inlägg
    Hämtade ut min 360 med Hitachi-drive från PSXCare idag. Funkar perfekt med NEC 3500AG och Verbatim DVD+R
    har samma som du. gjorde du något extra för att få det att funka? Skriv något jag bör tänka på eftersom ska hämta min om ca 3 dagar så jag vill inte slösa skivor på misstag. vad använde du för program? och några speciella inställningar. tack i förväg

  5. #215
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Jag plockade isär min 360 med Hitachi drive idag för att se vilken ROM VER jag hade. Den heter 0059DJ och är tillverkad i April 2006.

    Är det några problem med att flasha denna drive eller fungerar den bra?

  6. #216
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
    Jag plockade isär min 360 med Hitachi drive idag för att se vilken ROM VER jag hade. Den heter 0059DJ och är tillverkad i April 2006.

    Är det några problem med att flasha denna drive eller fungerar den bra?
    Inga konstigheter, den fungerar lika bra som de andra
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #217
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Kanske blir detta fel tråd nu men det gäller hitachidriven. Fungerar det att få driven i ModeB med slax samt att flasha driven med satakontakterna på följande moderkort:

    MSI K7N2 Delta 2 (MS-6570E)
    Chipset: nVIDIA nForce Ultra 400
    Last edited by bjornsva; 2006-11-15 at 22:48.

  8. #218
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Någon, kom igen. Tänkte flasha efter jobbet men är inte moderkortet kompatibelt måste jag beställa ett kontrollerkort.

    EDIT: Fick reda på annat håll att det fungerar.
    Last edited by bjornsva; 2006-11-16 at 21:55.

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    om man har en pioneer 111d verbatim dl skivor samt hitachi brännare..

    och inget spel man bränner ut funkar vad gör man då ?

  10. #220
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    nåt fel förmodligen.

    har du flashat den själv eller hos psxcare?
    funkar fortfarande originalspel?
    är det dvd+r dl du har? -r funkar inte
    hur gör du när du bränner spelen?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Köpte hos en lokal återförsäljare.

    brände ut ~6spel med Nec3520A funkade inget av dem.
    köpte sedan pioneer 111d bränt ut 3spel funkar fortfarande inte..

    bränner med +R skivor.. Har ej testat orginal spel.

    NME- 360 chip.
    följer den här guiden

    Går ju lixom inte att göra fel.

  12. #222
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    19
    Hej...
    Jag har firmware moddat ett större antal både Hitachi & Toshiba spelare.
    Min erfarenhet är:
    Hitachi med äldre firmware fungerar endast med LiteOn & Pioneer brännare.
    Så snart man uppgraderat firmware till Xtreme 4.2 fungerar det oavsett brännare, bränn för säkerhets skull med 2,4x hastighet, brukar fungera bra även med 4x hastighet men risk finns att filmsekvenser blir hackiga..
    (Givetvis måste brännare´n stödja DualLayer(+) skivor).
    Toshiba har som ni säkert vet alltid fungerat oavsett brännare.

    Har man trots detta problem med Hitachi spelare som är moddade med Xtreme 4.2 så är det alltid skivornas fel.

    KÖR ALLTID MED VERBATIM SKIVOR.!!

    Tack & Haj..


    Använder man sig av "Verbatim Duallayer +" skivor så fungerar det alltid.
    (Annars är det fel på spelet..(Fel region, fel ss, etc.)

  13. #223
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Varför rekomenderar alla pioneer 111d ? den har ju en automatisk booktype dvdrom.. och hitachi läsarna med nme-360 chip kräver ju dvd+r DL................................................

  14. #224
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pleppe Visa Inlägg
    Varför rekomenderar alla pioneer 111d ? den har ju en automatisk booktype dvdrom.. och hitachi läsarna med nme-360 chip kräver ju dvd+r DL................................................
    Då får du väl köra med vad den som lurade på dig nme360 rekommenderar. Kör du med xtreme 2.x flashad hitachi behöver du knappt bry dig om brännare eller media.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #225
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Hejsan, har ett stort problem, köpte en Pioneer 111d brännare och verbatim dvd+r dl skivor, funkar inte att bränna, den ballar ur direkt efter leadin, funkar inte att bränna vanliga datacd's heller, får felmeddelande från nero: "Drivrutinsfel" testade ladda hem ny fw från pioneers hemsida, den går inte att installera, får felmeddelande där med.
    har testat allt jag kan komma på, kört den som båda master och slave, olika ide kontakter, nån som har ett förslag annars får jag skicka tillbaka den. dock inte alltför roligt att sitta med ett sprillans nytt xbox som man inte kan använda

    edit:
    måste vara fel på brännarn, stoppade in en orginal DVD film i den nu och försökte spela upp, VLC spelar inte upp filmen utan allt bara hänger sig.
    Last edited by Rippe; 2006-11-19 at 22:23.

  16. #226
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    fel på brännaren, eller så har du inte installerat den rätt.
    ser allt normalt ut i dina systeminställningar?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #227
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Yep, inget kryssat eller dyligt i sys inst.
    det här är min vanliga tur, tex. köpte jag en köksklocka på ikea för ett halvår sen, kom hem och startade den, gick den jäveln bakåt :P
    så jag är van att saker inte funkar som jag köper

  18. #228
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Ursäkta om jag går jättemycket off topic men jag måste säga att klockan som gick baklänges var det roligaste jag läst på länge
    Oj vad jag garvade
    MVH
    Mikael Bäck

  19. #229
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Haha vad hade klockan för artikel nummer? är intresserad

    Jag läste på en annan hemsida som också flashar xboxs att dom kunde garantera att Pioneer 111d och traxdata skivor skulle fungera.

  20. #230
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    CloneCD 5.2.9.1 med Nec 2500A och bränner på verbatim

    ca 10 bränningar inga fel ännu.

  21. #231
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ace666 Visa Inlägg
    CloneCD 5.2.9.1 med Nec 2500A och bränner på verbatim

    ca 10 bränningar inga fel ännu.
    Vad har du för firmware?

  22. #232
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    En enkel fråga. Kan man använda något annat program än CloneCD.

    Har slängt in Vista 64-bit och till skillnad från 32-bit kräver skiten att alla drivisar ska vara singerade vilket CloneCD's inte är. Så något program som är säkert att köra utöver det?

  23. #233
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Tyvärr kan jag inte komma på namnet på något annt som har fungerat för andra men jag ör 90% säker på att de finns andra så de e nog bara att söka vidare.

  24. #234
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Vad har du för firmware?
    Jag kör med en hackad verision 1.07
    Tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan jag hittade den på :/

  25. #235
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
    En enkel fråga. Kan man använda något annat program än CloneCD.

    Har slängt in Vista 64-bit och till skillnad från 32-bit kräver skiten att alla drivisar ska vara singerade vilket CloneCD's inte är. Så något program som är säkert att köra utöver det?
    imgburn finns det folk som använder med framgång, vet ej om den är authad mot MS ändå

  26. #236
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    Finns det NÅN extern brännare som man kan bränna med, för oss med bärbar dator ...

  27. #237
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ChrisSnyder Visa Inlägg
    Finns det NÅN extern brännare som man kan bränna med, för oss med bärbar dator ...
    Finns det nån brännare som säljs idag som INTE kan bränna dual layer skivor??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #238
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    58
    Respekt
    0
    ah men det fattar väl jag med .. Men tydligen så är det rätt noga VILKEN brännare man använder till att bränna 360 spel, enligt dig själv iaf.

    Hur funkar det att köra med 2.5" kabinett med typ USB2 att köra min Pioneer 111d i ?

  29. #239
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det VAR petigt för ett par månader sedan, men utvecklingen går framåt. Från och med xtreme 2.1 ungefär så tar hitachin allt jag matar den med iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #240
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    Hejsan, har ett stort problem, köpte en Pioneer 111d brännare och verbatim dvd+r dl skivor, funkar inte att bränna, den ballar ur direkt efter leadin, funkar inte att bränna vanliga datacd's heller, får felmeddelande från nero: "Drivrutinsfel" testade ladda hem ny fw från pioneers hemsida, den går inte att installera, får felmeddelande där med.
    har testat allt jag kan komma på, kört den som båda master och slave, olika ide kontakter, nån som har ett förslag annars får jag skicka tillbaka den. dock inte alltför roligt att sitta med ett sprillans nytt xbox som man inte kan använda

    edit:
    måste vara fel på brännarn, stoppade in en orginal DVD film i den nu och försökte spela upp, VLC spelar inte upp filmen utan allt bara hänger sig.
    Tänkte göra en liten "followup" på mitt tidigare inlägg.
    La en ny beställning och reklamerade den gamla brännaren, fick hem den nya idag, pluggade in den och vad händer?
    Exakt samma som med den förra, efter ca 20min svärande och allmänn irritation plockar jag ner datorn i bitar (för man kan väl inte ha sån otur att man får 2st trasiga brännare irad?) kabel för kabel, ser/kommer jag ihåg en sak, för att få IDE kabeln hela vägen upp till cd/dvd platserna i chassit har jag blivit tvingad att köpa en förlängningskabel för att kabeln ska nå fram. rycker ur den kabeln, och pluggar in brännaren liggandes på golvet och testar igen!
    ingen kan ana hur glad jag vart när jag efter nu 8st 40:- ölunderlägg fick allting att fungera, allt detta djävulskap för en förlängningskabel.

    aja, tillbaka till GoW
    spelet snart avklarat!

    Tack till alla er som försökt hjälpa mig!

Sida 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 212
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:27
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  3. XBOX360 Skin för XBMC på gång.
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:53
  4. Defekt xbox360?
    By groover_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:57
  5. HD-DVD och Xbox360
    By rodeo_clown in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 15:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •