Hittade firmwaren nu. Har bränt 9 spel och alla har funkat utan problem. http://codeguys.rpc1.org/firmwares/d...patched-cf.rar
Idag testade jag att bränna Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER.
Det funkade utmärkt. Det var väl inget märkvärdigt tänker ni då.
Men jag måste säga att med
Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth.rar
så verkar det som om man inte ens behöver ställa in booktype, eftersom min brännare inte klarar av det. Det visste iallafall inte jag innan.
Brännare = LG GSA-H21N
DVD = Hitachi 47
Media = Verbatim
Last edited by Xozmania; 2006-12-12 at 02:07.
Burn or get Burned
jag är lite efter. måste man köpa en ny brännare till datan om man ska kunna köra nerladdade spel på 360??
jag är lite efter. måste man köpa en ny brännare till datan om man ska kunna köra nerladdade spel på 360??
beror väl på va du ha för brännare ju
luddmar de räcker med att skriva en gång :P de är bara onödigt att dubbel posta blir inge snabbare svar för de
ne ja vet men det stog att medelandet inte blev skikat. om du ser så e dom skicka de samma minut^^
Dessutom står svar på din fråga i de klistrade trådarna.
Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!
Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också
ok sånt händer va har du för brännare luddmar?
ja har en ASUS Multi Recorder.
ok ja ska o pröva om ja kan bränna 360 spel med min nec 2510A hade köpt en bunt traxdata skivor o brännt dom men dom funka int så ska pröva med en verbatim innan ja köper en ny brännare
Idag fick jag hem min 360 från psxcare och testade bränna ut ett par spel och båda har änsålänge funkat exemplariskt. =)
Spel: Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER och Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Media: Verbatim dvd+r dl
Brännare: Nec ND-4550A
Hitachi i xboxen
Det är bäst att använda verbatim skivor.. traxdata kan vara lite sega.. alltså det tar längre tid o ladda spelen och det kan hacka lite på mellansekvenserna
Jag har ingen DVD-brännare sen innan så det får bli att beställa en, har en låda utan handtag med lot #0638, lär ju vara Hitachi, är det denna Pioneer 111d som är den bästa?.
edit: har fått svar och brännaren är beställd...
Last edited by Janols; 2006-12-24 at 22:00.
kan man inte lägga in spel på hårddisken?? eller kan man bara ha bilder film musik?
någon som fått philips DL skivor att fungera med hitachin hitta nämligen 25 st för en billig summa pengar men tänkte fråga här först inna ja beställer så man inte slänger pengarna i sjön?
Flashade en kompis 360 nyss.
Han har en Hitachi 78FK tror jag det var, och hans brännare "philips dvd8631".
Han brännde ut Viva Pinata med den brännaren på en Verbatim DL skiva och det fungerade tydligen.
om man har en samsung läsare i boxen, fungerar då en NEC-brännare? När är det man ska ha en pioneer?
1. Ja
2. Aldrig nödvändigt
Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!
Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också
Hur vet man om ens moderkort är kompitabelt att flasha en Hitachi 078 med?.
Mitt moderkort är...
Detected Chipset: Intel(R) 845 Chipset
Memory Controller: 82845
I/O Controller: 82801BA (ICH2)
Hej, jag har köpt Platinum DVD+R DL 8,5GB 8X (Double Layer), och jag undra om dem är bra eller borde jag lämna tillbaka dem? för jag har inte öppnat dem än.
jag har en Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK .(Dual Layer) och det är väl den som är bra för att bränna xbox 360 backuper?
ja har en ASUS DRW-1608p25 dvd brännare, nån som vet om den funkar? den klarar dl.
Kolla om du kan välja bittsetting manuellt om inte så kanske du får uppgradera firmwaren i den http://forum.rpc1.org/dl_firmware.ph...4&manufactor=6
men vilken ska ja välja? finns inte den ja har..
Jag har en Hitachi-läsare i mitt 360, köpte i somras.
Ska flasha snart, och jag undrar därför om någon har erfarenhet av brännaren "NEC ND 3540A" tillsammans med Hitachi-läsaren? Funkar det bra?
Bookmarks