Sida 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 356

Diskussion: Xbox360 Hitachi/brännare/Media

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hansi: jo det stämmer

    Mitt oblivion hackar på nästan "allt". Allt ifrån att man bläddrar igenom menyer och väljer vapen etc..

    Början av spelet funkade det perfekt. Sen när man klev ut från fängelset gick allt åt helvetet...

    Kan också påpeka att mitt system är 2-3 veckor gammalt och köpt från psxcare. Det rör sig alltså inte om slitet laser...

    Troca: Har du hårddisk på ditt xbox360?

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Oblivion funkar skitbra på mitt. Verbatim med Liteon brännare. Ingen hårddisk.

  3. #63
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lite on brännare / verbatim

    Nån mer än jag som har problem med att läsa skivorna i hitachi dvdn?
    Måste oftast träla med att få igång dem, skicka in och ut skivan flera ggr eller starta upp med ett org spel sen när det har satts igång stoppar jag i backupen och då brukar det funka, skumt.. Brännt i 2-2.4X speed.
    Norrköpingsbo!

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Skippy011
    Nån mer än jag som har problem med att läsa skivorna i hitachi dvdn?
    Måste oftast träla med att få igång dem, skicka in och ut skivan flera ggr eller starta upp med ett org spel sen när det har satts igång stoppar jag i backupen och då brukar det funka, skumt.. Brännt i 2-2.4X speed.
    Har inte hitachi och det är jag glad för. Med samsungen har det aldrig varit några problem. Det som gäller är väl att bränna med antingen en pioneer 111d brännare eller en lite on brännare och så använda verbatim skivor.

  5. #65
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Hur ligger det till, måste man uppdatera firmware ifall man har en Pioneer 111D?
    Alltså firmware på dvd brännarn såklart.

  6. #66
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Jag gjorde inte det när jag fick min pioneer 111D för en vecka sen har kört med det FW som fanns i brännaren och brännt 10 skivor alla funkar perfect!


    så svar nej för min del iaf

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ankokuu
    Hansi: jo det stämmer

    Mitt oblivion hackar på nästan "allt". Allt ifrån att man bläddrar igenom menyer och väljer vapen etc..

    Början av spelet funkade det perfekt. Sen när man klev ut från fängelset gick allt åt helvetet...

    Kan också påpeka att mitt system är 2-3 veckor gammalt och köpt från psxcare. Det rör sig alltså inte om slitet laser...

    Troca: Har du hårddisk på ditt xbox360?
    Ja jag har hårddisk på min xbox

    men jag har inga problem med något spel jag bränt eller köpt

  8. #68
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Tweakning av dvd hitachi 47 dj något att rekommendera ?

    Hej efter att ha haft min xbox 360 i en månad med en hitachi ver 47 dj har varit tvungen att köpa en ny pioneer brännare och brännt endast med Verbatim skivor och trots det är man ändå tvungen att trycka på eject knappen eller köra med hd knappen för att få dvd läsaren att känna igen skivorna , läste lite grann om det på internet och tydligen ska det vara möjligt att tweaka potten på dvd läsaren så att den bootar upp skivorna direkt.

    Är det en lätt sak har någon provat? hade ju varit perfekt om det vore enkelt , sliter det mer på Lasern , jag menar som det är nu så verkar ju Lasern jobba kopiöst för att läsa skivan , men det konstiga är att när du väl har kört ett spel och vänder tillbaka till dashboarden och sedan går ner till play game så bootar skivan direkt, har någon provat några andra skivor förutom Verbatim till Hitachi spelarna och fått en sk clean boot utan att behöva tricksa läste att datawrite skivorna också skulle vara bra ger dom en ren uppstart för någon ?.

    Citat från en sida som jag läste på internet i går.

    NME-360: Hitachi pot to 2.6KOhms, 2nd Batch MachineMade, SS-Merger v1.7
    >> Team Underdog posted news about their NME-360 DVD patchmod chip:
    Now the first week after the release of our Modchip has passed and we want to thank all of our customers for their overwhelming support and feedback.

    One more very important fact we found out is that for the Hitachi DJ drives you can even lower the value of the trimpot to 2.6KOhms for perfect media recognition and without harming the laser.

    We see a few irrelevant people complaining about the manufacturing of our chips. Just let us tell you that most of the people don't care whats under the rubber because the final result is even better than expected. In order to get the chips out to the public we needed to choose that kind of manufacturing for the first batch. The forthcoming batches will be machinemade which will of course make us able to deliver much better quantites and the few complainers will be satisfied, too. ;-)

    People who still have problems patching the SS to the correct adress will receive some help from the upcoming SS-Merger v1.7.
    Official Site: http://www.xxxxxxxx.com
    Buy NME-360 ($43): for Samsung | for Hitachi
    Discuss this news item on our forums: forums.xbox-scene.com
    (Thursday 20 July 2006 01:22 EST) - (direct link to article)
    (Posted by:: XanTium

  9. #69
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    hitachi,lite-no och verbatim Dl och Hp Dl funkar kanon för mig i alla fall.inget krångel bara burn and play.

  10. #70
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Question Vilka skivor är bättre Hp eller Verbatim

    Hej du sa stt Verbatim och Hp fungerar bra är dom lika bra eller är något märke bättre än den andra, vilken hitachi version har du ,jag har 47 dj

    kanske Lite on brännarna är bättre än pioneer.

  11. #71
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rolle
    Hej du sa stt Verbatim och Hp fungerar bra är dom lika bra eller är något märke bättre än den andra, vilken hitachi version har du ,jag har 47 dj

    kanske Lite on brännarna är bättre än pioneer.
    För mig funkar Lite On betydligt bättre än Pioneer 111 D. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så brännde jag sönder en hel del Verbatim skivor innan jag testade bränna i 1x hastigheten. Sen trillade jag tillbaka igen och backuperna börja jäklas även när jag brännde i 1x. Jag tröttnade och sprang till El-giganten och köpte en Lite-On brännare, och har en inte misslyckats med en enda skiva sedan dess. Har även testat med HP skivor och dessa funkar precis lika bra som verbatim med Lite-On brännaren.

    Så är det någon som är intresserad av en 2 veckor gammal Pioneer 111d brännare så maila.

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilken modell av lite-on har du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #73
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vilken modell av lite-on har du?
    LITEON SHW160P6S

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Ska man skaffa sig en Pioneer 111d eller en Liteon-brännare?
    Verkar ju som om folk med hitachi version 47 i forumet har haft problem med pioneerbrännaren. Vet själv inte vad jag har för version men det verkar ju som om Liteon-brännare verkar vara att föredra. Fast å andra sidan så måste man ju uppgradera firmware och grejer med liteon-brännaren vilket man inte verkar behöva med Pioneer-brännaren.
    Vilken är att föredra?

  15. #75
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Ska man skaffa sig en Pioneer 111d eller en Liteon-brännare?
    Verkar ju som om folk med hitachi version 47 i forumet har haft problem med pioneerbrännaren. Vet själv inte vad jag har för version men det verkar ju som om Liteon-brännare verkar vara att föredra. Fast å andra sidan så måste man ju uppgradera firmware och grejer med liteon-brännaren vilket man inte verkar behöva med Pioneer-brännaren.
    Vilken är att föredra?

    Du ska ha en pioneer 111D brännare med orginal FW i den. funkar perfect för mig inga problem alla bränn med clonecd stäng av bakgrundsprogram som deamon tools och msn och nero grejer om du har det och rör inte datorn under bränningen funkar alltid 100% liteon är nog den med mäst problem så rör inte den!!! (hadde jag inte gjort iaf Crapon )

  16. #76
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej
    Det var Pioneerbrännaren som jag varit mest inne på att köpa men sen läste jag att några haft problem och så börjar man tvivla.
    Ska man bränna i hastighet 1x och hur lång tid tar det då?
    Man måste stänga ner alla andra program under bränningen även om man har en riktigt bra dator med mycket RAM-minne?

    Tack för svaret föresten

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mikael.beck
    Okej
    Det var Pioneerbrännaren som jag varit mest inne på att köpa men sen läste jag att några haft problem och så börjar man tvivla.
    Ska man bränna i hastighet 1x och hur lång tid tar det då?
    Man måste stänga ner alla andra program under bränningen även om man har en riktigt bra dator med mycket RAM-minne?

    Tack för svaret föresten
    Jag bränner i 2,4 x hastighet på verbatim skivor som har max hastighet 2,4 man behöver inte bränna snabber tycker jag 2,4 funkar perfect. jag stänger av dom programen för att jag läst att det recommenderas i nån nfo fil.
    du gör som du vill behöver ju inte spela oblivion med allt på i bakgrunden iaf
    bränningen tar mellan 35-45 minuter.

    brännt över 25 skivor 1 blev fell och det var för att det troligen var fabrikatsfell på skivan för den såg väldigt konstig ut på undersidan

  18. #78
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Tack för svar Då får det bli en Pioneer
    Får man fråga om det var egna skivor du brännt eller om det var torrents?

  19. #79
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har både Pioneer 111d och liteon och jag skulle råda dig utan tvivel att satsa på LiteOn brännaren. Jag köpte först Pioneer efter att läst runt på olika forum. Med den har jag lyckats bränna 3 fungerande backuper och misslyckats med ca 8 st. Pioneer brännaren verkar vara extremt känslig för bakomliggande program som pyr i bakgrunden. Tröttnade på att bränna sönder skivor och gick och köpte en LiteOn på Elgiganten. Har faktiskt inte misslyckats med en enda bränning sedan dess, och den verkar inte vara känslig för att det ligger program i bakgrunden.
    Men uppenbart så verkar även Pioneer funka för många andra. Är du intresserad kan du få tjacka min.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    uppdatera lite-on brännarens firmware tar 10sekunder och är idiot lätt laddar hem en .exe från liteons hemsida och trycker start och väntar lite så e det klart. som om du tvivlar på liteon för en firmware update så behöver du inte oroadig

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    blir väll av att åka å köpa en LiteOn SHW-16H5S på stört då 350kr e ju inte mycket

  22. #82
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Man behöver inte ens uppdatera firmware:t på liteon SHW-160P6S.. Kör med original firmware, fungerar hur bra som helst.. :-)

    ------------

    Liteon + Verbatim = 100% Hitiatchi 47DJ

  23. #83
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej.
    Har en Pionner 111dbk brännare i min dator. Någon som vet ifall de fungerar lika bra som vanliga pioneer 111d?

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    bk lär väl bara betyda att plasten på fronten är svart? Jag tror inte 360:n bryr sig nämnvärt om det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #85
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Läste att folk har fått den att fungera så det betyder nog som sagt bara frontplasten är svart. Har själv beställt en sådan och hoppas att den funkar för annars blir jag tjurig :P
    MVH
    Mikael Bäck

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    JA Pioneer DVR-111D / DBK är samma spelare fast svart, kan nämna att D åxå är svart/vit/beige.

    Hittade lite intresant läsning anf DBK:

    The Pioneer DVR-111DBK is the latest drive to be released after the DVR-110 series. Unfortunately, the supported 16X media list for the DVR-111 series is limited and most of the 16X media is recognized as 12X. A new firmware revision may expand the 16X support list.

    The DVR-111DBK is not the fastest drive on the market when it comes to CD reading, supporting up to 40X. As a DVD reader, the drive supports 16X for SL and 12X for DL, something that you can find in any other drive currently on the market. However, you may not find many drives out there, that are able to read DVD-RAM media, which the Pioneer DVR-111DBK supports at the 5X reading speed.

    The drive cannot read 90/99 min Audio CDs, but when it came to our DAE quality test, it received a perfect score. Interesting to note, is that despite the fact that the drive uses the NEC chipset, it performed very well in that test, in contrast to NEC drives which usually have problems.

    DVD ripping is a strong point of the drive, being the fastest in comparison with the other two latest drives (PX-760A, SHM-165P65) in this department.

    Protection schemes are a problem however, the drive failing to bypass even Safedisc v2, which is found on older games. It also failed to rip our key2audio protected disc. So this drive is not the ideal choice for backing up protected discs.

    In CD error correction, the drive gave better than average performance, and could have been ranked as very good if not for the less than perfect score with the ABEX TCD-726 test disc. In the CD-Check Audio Test, the DVR-111DBK read up to the fourth track without errors and produced only two audible clicks in the fifth track. Very few drives are capable of playing the fifth track.

    The drive also has a good DVD error correction mechanism, reading all our test discs without reporting any errors, despite some speed drops in some cases.

    As a CD-R burner, the DVR-111DBK is slow, due to its 40X burning speed. The quality that we saw at that speed and even at lower speeds (32X), could and should be better, since none of the tested media managed to pass the Clover System check.

    The strong point of the DVR-111DBK is its writing quality with DVD-/+R media. Most of the tested discs produced excellent quality (low error levels, smooth speed graphs), although most of the 16X certified media was burned at lower speeds. On the other hand, we saw that some of the 8X media was oversped and burned at 12X with good quality. As for any unreadable media or media with high error levels from our LiteOn or Plextor drive tests, these were re-checked with the Almedio AEC-1000 error checker and only Traxdata DVD+R 16X showed up as bad quality.

    With DL media, the drive supports 8X for both formats and the best quality was achieved with MKM DVD+R DL 8X. Also, we should mention that Ricoh+R DL 8X media was recognized as 2.4X, while MKM-R 8X at 2X. A new firmware release should fix this by including higher supported burning speeds.

    Unfortunately, the drive does not support the booktype change for plus media. However, by default, it sets the DVD+R DL media to DVD-ROM, so you can hopefully achieve the best possible compatibility with any outdated stand alone players. ;-)

    One final point, is that we had a problem with the drive which is most probably due to a faulty unit. After burning an initial batch of media, we were unable to perform any more burns and hence were unable to provide any writing strategy graphs. Pioneer will be shipping another unit off to our labs. We should then be able to complete our tests, the results of which will be updated in a follow-up review.

    - The Good

    * Supports 8X DVD±R DL
    * Good DVD error correction
    * Supports reading of DVD-RAM media
    * Supports overspeeding of 8X media up to 12X
    * DVD writing quality with DVD±R

    - The Bad

    * Cannot create working backups of SafeDisc's most recent versions
    * Does not support DVD overburning
    * Limited media list for 16XDVD±R media
    * Limited media list for 8XDVD±R DL media

    - Like To be fixed

    * Writing quality for CD-R and DVD+RW media
    * More media compatibility through firmware release
    * Booktype change for DVD+R/RW media
    Last edited by pege63; 2006-08-05 at 00:54.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Motsvarande ang Pioneer DVR-111 D:

    The Pioneer DVR-111 series returns with a better firmware. This newest firmware revision adds new media while improving the writing and reading performance of the drive. But there is still room for improvement. For example, writing quality with +RW media or DVD-R 16X quality could be improved, while also the 16X compatibility list for DVD+R could and should be expanded.

    The DVR-111 drive is a good, typical reader with CD media. It can read up to 40X speed all CD-R discs and up to 32X CD-RW media. DVD reading speeds are satisfactory, with the drive being able to read up to 16X pressed SL media and 12X pressed DL media. DVD-RAM is also supported and the drive can read and write DVD-RAM media at a max speed of 5X. In DVD ripping, the DVR-111 did not disappoint us, achieving an excellent speed, being among the fastest on the market.

    Protected discs are definitely a problem for the drive, as it also happened with the DVR-111DBK. It did not manage to rip Sony's Key2Audio protected media, although the other two audio protected titles were ripped successfully. Protected games were not successfully ripped, with the drive showing poor capabilities since it was unable to backup even old Safedisc v2 protected discs.

    The CD error correction mechanism of the drive is good, where with the CD-Check Audio Test, the DVR-111 read the fourth track without any errors and produced only two audible clicks in the fifth track. In DVD error correction , the drive did not report any errors while reading all our test media at maximum speed, with the only exception of the ABEX TDV-541 test disc, where reading speed fluctuated at the end of the first layer and remained slow during the second layer.

    Moving on to burning quality and CD quality in particular, the drive did not manage to produce good quality CD burns, even at low speeds (32X), and according to CDX Clover Systems, none of the five burned media produced a "GOOD" condition.

    DVD burning quality has not changed that much from the previous firmware. Even though it has expanded the 16X DVD-R compatibility list, the quality, according to CD-DVD Speed and Plextools at that speed was good to average. DVD+R media at 16X was in an excellent condition, although only three media were burned at that speed. As for unreadable or high error rate media, produced by our LiteOn or Plextor used during the tests, we re-checked them with the Almedio AEC-1000 error checker and none of these errors were reproduced.

    DVD±RW quality has not been changed with +RW media producing high error levels and counts. However, DL quality has been fixed and the MKM-R DL 4X, which had high error rates with the DVR-111DBK and fw1.06, now has more satisfactory levels. Unfortunately, 8X DL compatibility has not been fixed yet. We inserted a Ricoh+R DL 8X disc and it was recognized as 2.4X, while MKM-R 8X was recognized as 2X.

    Something else that hasn't changed from the Pioneer DVR-111DBK fw.1.06, is the booktype, which by default is set to DVD-ROM and only for DVD+R DL media.

    - The Good

    * Supports 8X DVD±R DL
    * Very good DVD error correction
    * Can read & write DVD-RAM media
    * Supports overspeeding for 8X media up to 12X
    * Can measure the writing quality on media
    * DVD writing quality, especially with DVD+R media

    - The Bad

    * Cannot create working backups of SafeDisc versions
    * Cannot read 90/99 Audio CDs
    * Limited overburning for CD format (90mins)
    * Does not support DVD overburning
    * Limited media list for 16XDVD+R media
    * Limited media list for 8XDVD±R DL media

    - Like To be fixed

    * Writing quality for CD-R, DVD-R@16X and DVD+RW media
    * More media compatibility
    * Bitsetting for DVD+R and DVD+RW media
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #88
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Äntligen!

    Hej,

    Jag kör följande fungerande konfiguration efter två felbränningar.
    Det blev rätt dyrt och märker att jag borde kollat upp grejjor bättre innan...
    Nåväl. Kanske hjälper det någon iaf.

    -Hitachi XBOX 360 Core (Det som fanns att tillgå när det begav sig)
    -NME-360 Team Underdog Chip. (900 SEK. Dyrt, annat Ställe på södermalm.)
    -Konverterade Prey från XTreme enligt instruktion.
    -Philips SDP6000 Brännare. (699 SEK på Siba.)
    -Verbatim Double Layouer DVD+R Photo Printable (40,50 SEK, *********)
    -ImgBurn där breakpoint sattes och körde i 2.4X (Free.)

    ciao/
    O.

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Finns det någon extern brännare som funkar till hitachin? Har bara en laptop utan dvdbrännare:

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    köp en pioneer 111D och sätt den i en extern låda, dom finns lite här och var

Sida 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 212
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:27
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  3. XBOX360 Skin för XBMC på gång.
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:53
  4. Defekt xbox360?
    By groover_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:57
  5. HD-DVD och Xbox360
    By rodeo_clown in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 15:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •