Sida 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 356

Diskussion: Xbox360 Hitachi/brännare/Media

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    varför köpa låda när det finns EASY IDE
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    vad är EASY IDE?

  3. #93
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    158
    Respekt
    20
    Google gav mig detta - http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=4973

    Finns att köpa här - http://www.eksitdata.com/
    Last edited by zlazk; 2006-08-13 at 23:37.

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Japp finns till SATA åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har liksom några fler här problem trots att jag kör Pioneer 111D med FW 1.23 samt Verbatim DL. Brände ett spel "Over G Fighters" som funkar perfekt varje gång, sen brände jag oxå NHL 2K6 som funkade första gången men därefter fungerar väldigt sporadiskt

    Brände i 2x hastighet i CloneCD 5.2.9.1, är lösningen att gå ner till 1x?

    Har ingen lust att direkt springa iväg och köpa en LiteOn för att prova med, fick hem min Pioneer idag...

  6. #96
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Gick iväg och köpte en LiteOn SHW-160P6S på öppet köp och installerade. Brände på Verbatim i 2x hastighet utan bakgrundsprogram men icke!

    Denna gång svart skärm och därefter smutsig skiva...

    Börjar bli jävligt less på detta nu

    Har nu uppdaterat firmware och ska prova att bränna ett spel i 1x hastighet och funkar det inte då så vet jag inte vad jag gör

    Kör en Hitachi 47DJ

    Någon som kan ge mig några tips?

  7. #97
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Firmware uppdatering var inte bra! Det är sagt att det finns problem på vissa datorer när man gör det. Jag kör med exakt samma brännare och mina backups fungerar fint. Men jag har inte uppdaterat firmwaret någonting, kör med 2.4 x hastighet. Clone CD v 5.2.9.1.. Du måste ha programet booktype135 och ändra booktype. Det finns på liteons hemsida, en av dem iaf.. Så sätt i skivan och ändra booktype, sen bränn igen så ska det fungera!


    Edit: Med sätt i skivan så menar jag sätt i en tom skiva och sedan kör programet booktype135.exe. Där ändrar du booktype .. Det funkar för mig och jag har ju till och med samma version på läsaren Om du vill så kan du skicka mig ett mail på mp_cool88@hotmail.com så kan jag bifoga rätt fil om du vill? Jag har den på datorn men har inte nog med behörighet för att bifoga filer. Men hör av dig där om det skulle vara mer problem, jag hjälper bäst jag kan! Jag kan även bifoga andra program om det skulle behövas.
    -----------

    Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47DJ
    Last edited by k31; 2006-08-15 at 21:40.

  8. #98
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Så går det

    förstår inte varför alla springer och köper lite on brännare hella jä**a tiden.
    KÖP PIONERR 111D så funkar allt bra sen med verbatim skivor!!!

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen K31!

    Har lyckats bränna sönder 2 skivor med LiteOn brännaren men inte kört booktype135 utan kontrollerat booktype i DVDInfo och där stod den på DVD-ROM men det är möjligt att jag kan ha sett fel

    Med LiteOn så får jag bara unrecognized disc hela tiden men det kanske är det man får om man inte har korrekt booktype?

    Provade att bränna ut NHL2K6 igen med min Pioneer och då gick det plötsligt bra. Den backupen verkar fungera varje gång, fråga mig inte varför då jag inte gjort några ändringar

    Ska nog labba vidare med LiteOn brännaren och Booktype135 (fick tag på programmet men tack ändå K31!). Annars blir det nog till att behålla Pioneeren då jag oxå kan ha bränt backuper som inte varit korrekta

  10. #100
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Postal
    förstår inte varför alla springer och köper lite on brännare hella jä**a tiden.
    KÖP PIONERR 111D så funkar allt bra sen med verbatim skivor!!!
    Därför det har varit problem med just den brännaren till vissa moderkort. Det är vad jag har läst. Men det har antingen varit så att Pioneern fungerar eller liteonen.. Så är det nog bara. Dell och Liteon går bra vet jag av efarenhet . Men det är väl bara att flasha moderkortet tänker en del, men det är inte bara så, flashar man fel så blir det inte roligt....

    ----------------

    Liteon + Verbatim= 100% Hitatchi 47DJ

  11. #101
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av miljume
    Tack för hjälpen K31!

    Har lyckats bränna sönder 2 skivor med LiteOn brännaren men inte kört booktype135 utan kontrollerat booktype i DVDInfo och där stod den på DVD-ROM men det är möjligt att jag kan ha sett fel

    Med LiteOn så får jag bara unrecognized disc hela tiden men det kanske är det man får om man inte har korrekt booktype?

    Provade att bränna ut NHL2K6 igen med min Pioneer och då gick det plötsligt bra. Den backupen verkar fungera varje gång, fråga mig inte varför då jag inte gjort några ändringar

    Ska nog labba vidare med LiteOn brännaren och Booktype135 (fick tag på programmet men tack ändå K31!). Annars blir det nog till att behålla Pioneeren då jag oxå kan ha bränt backuper som inte varit korrekta
    Jag är bara glad att jag kan hjälpa så mycket som möjligt. Var vänlig att posta resultatet här sen. Du kan dubbelkolla med programmet så du har bytt book-type. Det brukar jag göra för säkerhetsskull. Du måste göra om processen efter du har startat om datorn, men jag litar inte riktigt på det och kollar varje skiva ändå

    ------------------------

    Liteon + Verbatim=100% Hitatchi 47DJ

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snuttemjuk
    Hej,

    Jag kör följande fungerande konfiguration efter två felbränningar.
    Det blev rätt dyrt och märker att jag borde kollat upp grejjor bättre innan...
    Nåväl. Kanske hjälper det någon iaf.

    -Hitachi XBOX 360 Core (Det som fanns att tillgå när det begav sig)
    -NME-360 Team Underdog Chip. (900 SEK. Dyrt, annat Ställe på södermalm.)
    -Konverterade Prey från XTreme enligt instruktion.
    -Philips SDP6000 Brännare. (699 SEK på Siba.)
    -Verbatim Double Layouer DVD+R Photo Printable (40,50 SEK, *********)
    -ImgBurn där breakpoint sattes och körde i 2.4X (Free.)

    ciao/
    O.
    Jag har oxo NME-360 med Hitachi drive men inte fått några backups att fungera med min Pioneer 111d och Verbatim DVD+R DL skivor. Jag kanske måste köpa en Philips brännare som du använder. Testade du någon annan brännare innan du köpte din Philips?

    Är det någon annan här som vet en brännare som funkar för NME-360 och Hitachi drive?

  13. #103
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Ni som satt in Nme360, bara av ren nyfikenhet, varför gjorde ni det?
    Menar inget illa bara undrar varför ni satt i det chippet?

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av banan1
    Ni som satt in Nme360, bara av ren nyfikenhet, varför gjorde ni det?
    Menar inget illa bara undrar varför ni satt i det chippet?
    Jag sökte på nätet efter chip och hittade det först o köpte det då det verkade bra. Ångrar det nu visserligen på grund av allt krångel. Ja borde kollat upp mer information innan jag agerade men bara ja lär mig hur de funkar ordentligt så blir ja nöjd ändå.

  15. #105
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    AHa okej. Har NME ingen support?
    Tyvärr tror jag inte så många här kan så mkt om NME då psxcare inte saluför det.

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Är det ngn som vet om Plextor PX-716A funkar bra till bränning med verbantimskivor och hitatchidrive??

    Jag tycker det är hur lustigt som helst att brännarna kan skilja sig så mycket åt. Borde ju rimligtvis bränna samma sak eftersom det bara är data.

  17. #107
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av banan1
    AHa okej. Har NME ingen support?
    Tyvärr tror jag inte så många här kan så mkt om NME då psxcare inte saluför det.
    Konstigt nog så verkar de inte ha någon sådan alls. Och deras hemsida (som saknar forum) saknar totalt information kring till ex brännare.

  18. #108
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av k31
    Jag är bara glad att jag kan hjälpa så mycket som möjligt. Var vänlig att posta resultatet här sen. Du kan dubbelkolla med programmet så du har bytt book-type. Det brukar jag göra för säkerhetsskull. Du måste göra om processen efter du har startat om datorn, men jag litar inte riktigt på det och kollar varje skiva ändå

    ------------------------

    Liteon + Verbatim=100% Hitatchi 47DJ
    Nu har jag labbat och kört med booktype135 och LiteOn brännaren, funkar klockrent!!

    Hade nog inte ställt om booktype korrekt förra gången jag brände. Nu kör jag booktype135 och ändrar till DVD-ROM och låter det sedan vara öppet medan jag bränner med CloneCD

    Så är det någon som vill köpa min Pioneer 111D så är det bara att höra av sig, obetydligt använd...

    Tack än en gång K31!

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av miljume
    Så är det någon som vill köpa min Pioneer 111D så är det bara att höra av sig, obetydligt använd...
    Vart bor du? =)

    ge mig din msn adress! >:O

  20. #110
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Boonz
    Vart bor du? =)

    ge mig din msn adress! >:O
    Om du mailar mig på gaspofsweden@hotmail.com så kan vi byta kontaktuppgifter. Använder inte MSN

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har löst mitt problem nu. Jag prövade att köpa en ny brännare (NEC) och nu funkar allt bra.

    Pioneer 111d fungerar alltså inte att bränna spel till en Hitachi eller Samsung drive med NME-360 chip.

    Om någon vill göra ett kap o köpa min Pioneer 111d (2 veckor gammal) så maila mig på augustbergh@hotmail.com eller adda mig på MSN (samma adress).

  22. #112
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Testade precis att bränna ut två TDK 2,4X dvd+r dl med min Pioneer 111D. Funkade kanon

  23. #113
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Ngn som vet vad det är för fel om man får upp meddelnadet att man ska sätta i skivan i en xbox360 spelare??

  24. #114
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    JA att man ska sätta in SPELET i DVDn för att spela
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Ja det är ju sant . jag har nu läst igenom alla trådar här och förstår att troligtvis så är det min brännare plextor px-716a som är problemet, men det verkar inte som pioneern 111d är helt pålitliga heller eller??

    Det som jag försökte bränna var Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL på verbatim dvd+r dl skivor i 2,4x. Eftersom det bara blev en .iso fil och det står att den bara var att bränna så gjorde jag det i nero 7 och i clonecd 5,2,9,1. Men det kom upp samma felmeddelande båda gångerna. Har hitatchidriven såklart.

    Tror ni det hjälper att byta brännare??

  26. #116
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    LITEON, PIONEER, NEC är DVD brännare som folk har lyckats med.
    Kan tänka mig att det finns olika chip i samma model av DVD kan vara det som är skillnaden iaf när det gäller Pioneer, sen provade jag bränna en skiva för skoj skull till en polare & det funkade & jag har både NEC 2510, Pionerr 111D, samsung var DVDn.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #117
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av miljume
    Nu har jag labbat och kört med booktype135 och LiteOn brännaren, funkar klockrent!!

    Hade nog inte ställt om booktype korrekt förra gången jag brände. Nu kör jag booktype135 och ändrar till DVD-ROM och låter det sedan vara öppet medan jag bränner med CloneCD

    Så är det någon som vill köpa min Pioneer 111D så är det bara att höra av sig, obetydligt använd...

    Tack än en gång K31!
    Det är lungt, som sagt var, det är bara roligt att få hjälpa till. Jag har bränt ut 12 st fungerade releaser utan en enda skivförlust, hade problem med FM 2006 och har fortfarande inte fått igång det dock, men det är releasen .

    ------------------------

    Liteon + Verbatim=100% Hitatchi 47DJ

  28. #118
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Verbatim

    Tjena, nån mer som börjar uppleva att det är svårt o få tag på verbatim dvd?
    Jag har beställt nu på dustinhome, men de bara fördröjjer leveransen en massa, svårt o få tag på dvd borde det vara då??

    ******** har jag inte sett några på på länge heller...
    Norrköpingsbo!

  29. #119
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    nyckeln inlagd på fel ställe ?

    Citat Original inlägg av Douhane76
    Ngn som vet vad det är för fel om man får upp meddelnadet att man ska sätta i skivan i en xbox360 spelare??
    Det meddelandet som du får är efter vad jag har läst att dvdns nyckeln inte matchar xbox 360 ns moderkort det är vad jag tolkar det som i alla fall

  30. #120
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Nu blir man ju trött. Eftersom det verkar att pioneers dvr-111d är den brännare man ska ha om man har hitetchi drive så köpte jag mig en. avinstallerade den gamla plextorn och stoppade i nya pioneern. Stoppade i en verbatim dvd+r DL och skulle bränna. Tar en djäkla tid innan nero hoppar igång och när jag valt rätt image fil så står det bara att den inte känner igen skivan eller trasig skiva.
    tar ut den och testar igen och då kommer jag lite längre men när den stått och tuggat på lead in i 1min så avbryts bränningen och ett meddelande om power callibration failure kommer upp.

    testar då en vanlig dvd-r och den känner inte igen den heller. Har funkat klockrent i den andra brännaren med båda medierna.

    vad är det för fel?? Har uppdaterat fW till nyaste funkar ändå inte. Ominstallerat nero och det hjälper inte heller.

    Man blir ju så trött.

    Tacksam för snabbt svar.

Sida 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 212
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 23:27
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  3. XBOX360 Skin för XBMC på gång.
    By mysiskatten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 45
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 10:53
  4. Defekt xbox360?
    By groover_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:57
  5. HD-DVD och Xbox360
    By rodeo_clown in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 15:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •