Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: mtkflash

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    mtkflash

    Hej!

    Det är så att jag tänkte försöka flasha min TS läsare själv, eftersom jag inte hittat någon i skåne som gör det för en rimlig slant.

    iaf, när jag bootar till dos och skriver mtkflash r /m org.bin så får jag till svar "No device found"

    Jag läste sedan en guide om att hexeditera mtkflash för att fungera med min sata kontroller, men informationen jag behövde för att utföra detta fanns inte i msinfo32. Detta trode jag berodde på att jag inte hade några drivrutiner installerade i windows, men det blev ingen skillnad efter att installerat dem (infinst_autol.exe) 200 gånger.

    Mitt moderkort är ett Fujitsu Simens D1627 med intel 865PE chipset och satan är ICH5 tror jag.

    Någon som vet hur jag ska lösa det här?

    Tack på förhand
    BuBBa

  2. #2
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag kom att tänka på en sak.. jag har även ett pci-kort liggandes här med VT6420 chipset, någon som vet om det skulle fungera?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av BuBBa123
    Jag kom att tänka på en sak.. jag har även ett pci-kort liggandes här med VT6420 chipset, någon som vet om det skulle fungera?
    Du vill inte sälja kortet då altså det med VT6420 chipset? tror det skulle funka för mig
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •