Hejsan såg att du svarade på mitt inlägg I Pioneer 111D tråden. Det var den 12 september så det var ett tag sen, har ej kollat min mail på just den adressen som jag reggat på psxcare därför det tagit sådan tid. Du har typ tagit bort din fråga eller nått eftersom du inte finns där längre, har dock fått frågan till min mail. Ville endå svara dig så att du vet att den flashningen du gjort på pioneeren har gjort den bättre och tillåtit bitsetting på dvd+r skivor, du kan gå hela vägen och göra så att den tar alla media samt förbätrade instruktioner samt lägga till möjlighet för att bränna DVD-Ram Labelflash samt lite annat godis som gör att din skivor blir bättre brända i alla sammanhang. Och din 360 lär inte lida av uppgraderingen utan kommer säkerligen bränna skivorna för den ännu bättre.....altså ifall du tycker att den funktionalitet räcker som du fått genom din uppgradering räcker så är det ganska ok men att göra om den till 111L är juh det absolut ultimata samt 111L kostar runt det dubbla i handeln och hårdvarumässigt är det exact samma delar...
Angående Nec brännaren som du hade kan du faktiskt även göra den mera XboX 1 vänlig genom att flasha om den till en firmware som tillåter bitsetting som du kan hitta här http://www.micheldeboer.nl/firmware/
sen är det bara att ställa in att den ska köra med bitsettingen dvd-rom för DVD+R samt DVD+R DL skivor med dvdinfo pro som du lär hitta här http://www.dvdinfopro.com/
Pioneeren ställer om sig till dvd-rom automatiskt men Nec brännaren måste ändras manuellt.
Du gör det enklast i DVDInfo Pro genom att klicka på knappen med skivan som har skrivet +RW till vänster om knappen som det står Eject på. Där ställer du in allt på dvd-rom förutom det som är DVD+RW från början eftersom +RW skivorna ej låser sig när dom är klara tror dom flesta läsare att det är felpressade dvd-rom skivor så det tar en väldigt lång tid för att innehållet på skivan ska synas eftersom läsarna ofta läser av innehållet manuellt istället för att läsa innehålls tabbellen i Leadoutspåret som vanligtvis finns på slutet av dvd-rom skivorna, +RW skivorna har den i början så ifall du döper om den till dvd-rom så blir dom flesta läsarna väldigt förvirrade. Med andra ord Låt DVD+RW vara DVD+RW, xboxen ska klara att läsa DVD+RW skivorna trots att den har problem med DVD+R skivorna. Hursom så är +RW skivor återskrivningsbara så du lär kunna testa dig fram med dom utan att det ska kosta skjortan, jag har hållt på väldigt länge och experimenterat samt läst om bitsetting och olika formaten därför vill jag bjuda dig på lite av min tid så du slipper undra ifall dvd-rom är det bästa alternativet för allt. DVD+R samt DVD +R DL strukturen är väldigt lik dvd-rom samt dvd-rom dl därför det går så bra att bara byta ut bitsettingen, att alla brännare inte gör det möjligt har mest med dvd-rom liccenser att göra. Altså typ HP har använt sig av Nec till sina DVD+R/RW sat licens för att bränna skivorna som dvd-rom eftersom det är det mest kompatibla och DVD+R det minst kompatibla men dom kostade normalt det dubbla av vad den Nec som den var baserad på med både DVD+r/RW och DVD-R/RW funtionalitet kostade och HP n var enbart DVD+R/RW. Så Hackare har använt sig av information från HP brännare samt några andra märken till som baserat sina på Nec och skapat Firmware som även funkar på Nec som har både + och - funktionalitet....
Ska sluta babbla nu...hoppas du får ut nått av denna info....Lycka till!!!
Om du inte leker med livet leker livet med dig
Bookmarks