Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 51

Diskussion: Nergraderare för 2.50/2.60 > 1.5 Finns nu!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Nergraderare för 2.50/2.60/2.71 > 1.5 Finns nu!

Update :
    OBS: Informationen i tråden är gamal.

Min guide. 2.71 -> 1.50. Kräver ej gta lcs.. /OBS: guiden är gamal men fungerar ifall du har en äldre psp.

--------------------------------------------------------------------------
    Läs mer.

--------------------------------------------------------------------------
    Denna nergraderare är gamal. Använd ovanstående.

Update :
    1.0 är släppt.
    ---------------
    Dark alex har släppt en fungerande version* av sin nergraderare för 2.50/2.60. Äntligen kan 2.50/2.60 användare njuta av fördelarna med 1.5. Nergraderaren använder sig utav den nya gta exploiten och kräver därför Gta:lcs.

VARNING
    • Maskiner med 2.50/260 från fabrik ska fungera så länge de inte är av modell TA-082 . Har du en psp (TA-082) så kommer du att bricka den.

• Det har börjat dyka upp patchade Gta spel i butikerna. Dessa går inte att använda för detta ändamål. De nya patchade spelen kräver fw 2.60. (gamla kräver 2.0)

• Stäng aldrig av psp:n under nergraderingen.

• Du riskerare att bricka din psp om du använder denna nergraderare. Du är härmed varnad.

Läs mer här. Jag rekomenderar att ni efter nergraderingen uppgraderar till 2.0 och sedan nergraderar till 1.5 igen med mph downgradern.

2.50/60 Uppdateringen kan laddas hem här.
    Eboot filen kopierar du till minneskortet: psp/game/UPDATE

*0.5 beta
    Edit:
    - 1.0 kan användas med ett minneskort på 32mb
    - Guiden som jag länkat till har nu redigerat misstaget.
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Lynx; 2008-02-07 at 12:27.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Jag skulle rekommendera att vänta med och köra den där downgradern ... Är defenitivt säkrare och vänta till en ordentligt testad och buggfria version
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Det är redan många som testat den. Jag var inne på irc i ett par timmar igår och då kom det ca 3 rapporter om brickningar. I alla fallen så var det den mänskliga faktorn som felade. Läs instruktionerna noga!

Ett vanligt fel verkar vara att många som har TA-082 modellen nergraderar trots varningen.

Här finns en poll
    http://forums.qj.net/poll.php?do=showresults&pollid=804
    Last edited by Lynx; 2006-07-02 at 20:50.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

En som har lyckats... :-)

Jag lyckades precis med en nedgradering från ver 2.6 till 1.5. :-D

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Grattis!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Men fy satan.. har en 4mån gammal.. SJÄLVKLART har den den där jävla TA-082

Går det inte göra på något annat sätt?.. förutom chip då..

mvh

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Låt allt "cristallicera" sen testar ni ... VÄNTA ... TÅLAMOMD ÄR EN DYGD
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    det är ju bra att ingen skriver att nån med frimewear 1.5 lär ge en map till än som heter DOWNDATER men alla kan ju göra sina mistag eller ?? MVH PLOP

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    jag hoppas bara på att dem snart fixar en riktig downgrader till 2.5/2.6 så man slipper allt fjanteri som man lär gör me den här DOWNDATER filen man lär ju inte ha så lite saker för att få de att funka :S MVH PLOP

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Blitzkrieg
    Men fy satan.. har en 4mån gammal.. SJÄLVKLART har den den där jävla TA-082

Går det inte göra på något annat sätt?.. förutom chip då..

mvh

Hehe, chip passar ej i TA-082... Otur!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Plop:
    jag är ledsen men jag förstår tyvärr inte särskilt mycket av vad du säger.

Man behöver flash filerna från en 1.5a.Har man inte tillgång till en sådan psp så kan man ladda ner filerna på diverse ställen på nätet.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Ganon
    Hehe, chip passar ej i TA-082... Otur!
    Upptäckte det senare .. Nåja.. Säljer den och köper en ny senare och flashar den dårå! .. simple as that!

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Om ni köper en ny PSP och tror ni kan nergradera så äre kört ... Måste vara en 1.5 i grunden som är uppgraderad först ... Så tat lungt

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    vart kan man ladda ner filerna då??

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Piteå
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga
    Om ni köper en ny PSP och tror ni kan nergradera så äre kört ... Måste vara en 1.5 i grunden som är uppgraderad först ... Så tat lungt
    FEL .. Står såhär om du LÄSER lite först ..

"It has proven to work with factory installed 2.50/2.60 firmwares. This warning removed from the readme."
    Chippat ~20 xboxar än så länge.
    Chippat 1 Gamecube än så länge=)
    ->Xbox,v1.1,Xecuter2.3B Pro,80Gb Hdd<-
    ->Gamecube,Rev A/B,Qoob Pro<-

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Masterace
    FEL .. Står såhär om du LÄSER lite först ..

"It has proven to work with factory installed 2.50/2.60 firmwares. This warning removed from the readme."
    rätt. Du kan alltid nergradera 2.5/6 sålänge det inte är ta082 modellen.

Plop:
    Filerna är olagliga så jag kan inte posta någon länk. Ett tips är dock att fråga på IRC. Människorna som hänger hos fanjita's chat kanal brukar vara väldigt hjälpsamma. http://www.fanjita.org/ (det finns inget olagligt på denna sida.)
    Last edited by Lynx; 2006-07-08 at 21:45.

Registrerade
    Apr 2006
    Respekt
    19
    okej men jag använder inte irc nåt så kan bli svårt att komma över dem filerna

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Kolla in psp-hacks.com o download. det kan hjälpa... =)

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    det finns inte nån downgrader ute än som man inte behöver GTA:lc till va?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    inte till 2.5/6.

om du ska köpa så tänk på det jag skrev om patchade ugåvor.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    ah näh jag har redan ett psp men den är version 2.50 så...och dels har ja inget GTA xD och jag är lite smått rädd att ja ska bricka de ... justja när jag öppnar luckan så ser man inte det där nummret där utan det är typ långt in under UMD släden det står typ IC6001 så jag borde kunna nergradera den va?
    Last edited by Linkus; 2006-07-10 at 13:06.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Ja, då kan du nergradera... Hämta hem en EASY filpaket på nätet så funkar det kalas... Allt finns med i o den hjälper dig i vad du ska göra. Det är en exe-fil du ska plocka hem. Hur enkelt som helst, den lägger in alla filer o så.

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    var finns detta?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    tror det finns en variant utan flash filerna på www.pspupdates.com.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

Talking

skulle rekommendera att vänta med och köra den där downgradern ... Är defenitivt säkrare och vänta till en ordentligt testad och buggfria version[/QUOTE]

E-Downloader + en gammal GTA fungerade perfa för mig iaf
    Levererade en version av GTA-LS till PSXCare butiken på söder så när Hansi får tummen ur och inte slöåker på sin röda sporthoj så hinner de testa detta själva.

Så snart kan de erbjuda er som inte vågar göra detta eller inte kan få tag på rätt GTA spel själv den servicen.

Tänk på att Fel version av GTA Brickar "Tegelstenar" din PSP!!!

<Pikar-ironiskt>
    Med lite tur kanske Hansi städar upp i forumet och skapar en PSP Kategori och flyttar hela denna sektion dit och med lite mer tur så får jag skapa en sektion med en "Steg för steg" på svenska hur göra guide med bilder och eventuellt video.

Så kanske det blir lite ordning och lättare att hitta i forumet. *ler sött*
    </Pikar-ironiskt>

Och självklart så får du inte ha TA-082 versionen av PSP.

/ Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Måste man ha en GTA:lcs umd-skiva?
    och hur vet man om det är "rätt" version.. asså på spelet. ?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    ja. Om du redan har gta cs så kan du lätt se det. Updateringen som finns med på skivan ska vara 2.0 (eller 2.01 minns inte). den patchade har 2.60 updateringen på skivan.

omdu letar i butik så finns det en artikel på www.pspupdates.com där du kan se skillnader på fodral etc.

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    så om jag ska nedgradera min 2.5 så måste jag KÖPA ett gta spel .. ett som inte är patchat ?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    eller låna av en kompis. ska du köpa så kan det vara en ide att köpa beg. de patchade spelen har inte funnits speciellt länge

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Är det nån som vill låna ut sitt opatchade gta spel för en liten penning ?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. PSP downgrader 2.0->1.5 finns nu! Och den funkar!
    By Fook-me in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:50
  2. Finns det downgrader till version 2.5??
    By plop in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 18:50
  3. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 01:39
  4. M$ Soundtrack finns inte fast de finns :S
    By Extremesanta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 17:32
  5. Vilka spel finns för "Lightgun" på boxen?
    By grantrytare in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-21, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner