Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 51 av 51

Diskussion: Nergraderare för 2.50/2.60 > 1.5 Finns nu!

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    Lynx- om jag köper ett gta lcs .. beg. Kan jag spela det på mitt psp version 1.5 då ?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    ja. Du måste dock använda devhook eller mph gameloadern
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av b1mb0
    Är det nån som vill låna ut sitt opatchade gta spel för en liten penning ?
    Jag levererade ett fungerande exemplar till Hansi på PSXCare i Stockholm så har ni vägarna förbi kan de nog hjälpa er

Mitt ex behåller jag själv "Fick tag på några stycken"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    ja. Om du redan har gta cs så kan du lätt se det. Updateringen som finns med på skivan ska vara 2.0 (eller 2.01 minns inte). den patchade har 2.60 updateringen på skivan.

om du letar i butik så finns det en artikel på www.pspupdates.com där du kan se skillnader på fodral etc.
    Eller så läser man detta och förhoppningsvis klarnar det lite.

With the news of kernel mode for 2.5/2.6 and the release of a 2.5/2.6 downgrader, I'm sure many of you have already downgraded.

But what about those unfortunate souls who have a patched version of GTA?

Well, here's how to tell whether your version of GTA is patched or not, useful to find out if you're about to buy GTA:Liberty City Stories in the shops. You can identify whether you have the correct version of GTA by simply using the spine of the UMD case.

The following are for the EU/UK versions of the game:
    GTA: LCS (Pre 2.6 version):
    ULES-00151#

GTA: LCS (Patched 2.6 Version):
    ULES-00151#2

As you can tell, the actual ULES numbers only vary by the added "2" on the end of the code. However, the serial number which you can find underneath the ULES number on the spine of the UMD case. Another slight variation that is also on the spine of the UMD case. The18 logo in a red circle is present in the pre 2.6 version, but in the patched 2.6 game the 18 red circle logo isn't present on the spine. ( Denna information måste gälla de amerikanska versionerna av GTA:Lcs / Pendragon )

Thanks for the tip Muratcan!

Update: It appears that the serial numbers differ country by country, so please go by the ULES/ULUS codes only!

QJ's Jamie M. has confirmed that North American GTA versions with "ULUS 10041" aren't patched, QJ's Jamie M. has confirmed that his own North American GTA version with "ULUS 10041 - UPDL 0048501A 5" isn't patched. so I can guess that any other version number would be a patched version and wouldn't run the eLoader or any other forum of homebrew.

Update 2: Qj's very own blogger, cyanide, has confirmed that there are 2 versions of "ULUS 10041".

ULUS 10041 Patched - Contails UPDL 010050 on the UMD.
    ULUS 10041 Unpatched - Contains UPDL 0048501A 5, plus IFPI L332 in very small letters.

In fact, ULUS 10041 Unpatched, and Patched UMDs look exactly the same... Only the small codes are different.

Update 3: What works what doesn't? Commented.
    The following versions have been reported Homebrew Friendly.
    User Confirmation: (bold = registered members)

UK/Europe:
    adimifus: ULUS 10041 - UPDL 004850
    mech: ULES 00182 - 5280259
    phil: ULES00151

Holland:...:
    ULES 00151 - 5280174

USA:
    buggs187: ULUS 10041, UPDL D04850
    Jamie M: ULUS 10041 - UPDL 0048501A 5
    mobybeaver: ULUS 10041 - UPDL 004850
    92nick: ULUS10041 (no umd ver posted)
    Oriyen: ULUS 10041 UPDL 010050
    ALAN0523: ULUS 10041 - UPDL 004850

Germany:
    eg0n: ULES 00182 - 5280129
    Frappiermeister: ULES 00182

Canada:
    10 wpm: 10041 - 010050
    siorai: ULUS10041 - UPDL 004850.
    EnCoDeD: ULUS 10041 - UPDL 004850
    $n!pR: 10041-F - 010050 (umd)

Jim420 has provided a image that should clarify the difference between the two versions. Oriyen also notes: ... look at the copyright dates; if it says 2005 its unpatched , if it says 2006 its patched. [read below]

Easy Way To Tell Is Patched Or Not Gta:lcs
    i cant beleive no one notice this but there are TWO different pictures in the back of the cover I have a unpatched version and it came with the background with toni on the bike next to the plane and the other pics, i hope this helps alot

Update 4, 5...?: Wowolaf has reported a version of GTA he bought from BestBuy, matching Jim420's image and the description of a compatable GTA version (10041 / made in 2005) but it IS NOT compatable with homebrew.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    ja. Du måste dock använda devhook eller mph gameloadern
    Låter intressant, har inte lyckats själv ännu men sedan har jag ett arbete som tar mycket tid + att jag nyligen införskaffat min PSP

Bättre än Hansi som inte ens äger en *skratt*
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    kan någon säga om det går och downgrader mitt psp som är 2.6 otan att behövea gta,om det går hur,tackar om få svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Säkrast är att lämna in den till mig i butiken, jag fixar den medan du väntar. 300:- inkl installation och genomgång av devhook osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    jag bor i gbg,finnes det en enkel lösning för min psp,

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    2.71 downgradern ska ju funka utan lcs. har dock inte provat den och vet inte hur den funkar.

se till så att du inte har ta-082 och läs guiderna.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0

Hjälp

tack
    nu har jag fixa min psp till 1.5 version,läst på netet och fixa det.nu har jag problem med sånt fil SCI file kan någon hjälpa mej med vad ska jag gör med de?vilket program behövs?och var i minnet ska jag läga de,tackar alla

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    sce file?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    nej
    cso file menar jag

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs trådarna om devhook
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    0
    Hansi jag behöver hjälp,hej
    jag har en psp ver 3.3,kan jag spela backup spel?isåfall vilken dehlok eller andra program behöver jag?jag har försökt med det uppdate som ni har satt men det går inte så jag undrar om jag kan få hjälp,vad ska jag göra,tackar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    1: Nergradera till 1.5
    2: Installera CUSTOM firmware version 3.03 OE-C

Fråga mig inte HUR i den här tråden. Läs de trådar som redan finns, eller lämna in den så fixar jag allt för 300:-

Du behöver Gran Theft Auto Vice City Stories (första utgåvan, den som har firmware 2.0 updater på skivan) om du skall göra det själv.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Har för ett par dagar sedan köpt en PSP med FW 2.60 och läst åtskilliga inlägg om hur man får in lämplig firmware. Eftersom jag är helt grön på PSP känns det som en bra deal att låta psxcare ta hand om detta för bara 300 pix. En fråga bara, har det hänt att ni misslyckats ("brickat") med en 2.60 PSP? Vem står risken i detta fall?
    Last edited by lelle2005; 2007-02-12 at 23:14.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Det finns ju väldigt bra downgraders så det ska nog inte vara några problem.
    T.o.m. så en gröning ska kunna göra det själv
    Last edited by Turbis; 2007-02-12 at 23:32.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har inte brickat någon PSP, och vi gör flera stycken varje dag. Som mest har jag suttit och gjort 3st samtidigt, inga problem...

Den dagen någon blir brickad så försöker vi i första hand lösa det genom ett vanligt garantiutbyte. Men för att ta ett exempel. en PSP vi råkade döda (undiluted platinum strul) hade kunden köpt i japan, så då fick vi ersätta den själva vilket vi givetvis gjorde.

Skall du göra det själv direkt från 2.6 så behöver du en 1:a utgåva av gran theft auto liberty city stories.

Men uppdaterar du till 2.71 så kan du nergradera med sånt du hittar på nätet. Kan vara lite frustrerande ibland när HEN-D för 2.71 bara vägrar trigga igång trots 25 försök. Andra gånger fungerar det på 1-2 försök :-)

Jag föredrar helt klart att inte uppgradera från 2.5/2.6 till 2.71 eftersom GTA metoden fungerar varje gång utan en massa omstarter.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Turbis: Möjligt, men jag lämnar nog helst över detta till dem som vet hur biffen skall stekas.
    Last edited by lelle2005; 2007-02-13 at 00:46.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    Tack för ett bra svar, hansi!

Kommer in med min psp så fort jag har möjlighet!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    HEN är ju bara så segt på TA-082 mobo'n. dom äldre mobona jag flashat om har HEN gått igång direkt på ^^

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. PSP downgrader 2.0->1.5 finns nu! Och den funkar!
    By Fook-me in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:50
  2. Finns det downgrader till version 2.5??
    By plop in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 18:50
  3. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 01:39
  4. M$ Soundtrack finns inte fast de finns :S
    By Extremesanta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-11-02, 17:32
  5. Vilka spel finns för "Lightgun" på boxen?
    By grantrytare in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-21, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner