Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PS2 V9/V10 Laser död?

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

PS2 V9/V10 Laser död?

Hej!

Jag har nyligen köpt en PS2a, på webauktion färdigchippad. Den är chippad med Matrix Infinity den är V9/v10 och verkade fungera bra till en början. Nu har den dock slutat att starta upp spel, man hör ett konstigt surrande från läsaren och inget händer. Har frågat killen som chippade den och han sa att han satt in ett laserskydd men att det inte hade nån garanti, romeo fix eller nåt i den stilen hette det.

Vill gärna ha hjälp om någon vet vad som är fel på den, hört att felet kan vara antignen i styrchippet eller själva lasern, hur vet man vilket? Sen har jag hört att vissa dåliga skivor kan skada läsaren också trots att man har laserfixen? Fast jag har bara använt TDK DVD-R skivor och dom var inte speciellt billiga + att det verkade funka bra tills nu.

All hjälp välkomnas, tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Romeomoddade ps2 brukar inte bränna lasern. Har du tur är det bara mekaniken som hamnat i oordning. Vi fixar till sådana problem för 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    Okej mekaniken alltså, inte chippet alltså? Är det svårt att fixa själv i så fall? Läste att man kunde mäta resistans på chippet för att se ifall det är chippet också.

Och övrigt så tror du lasern inte kan brännas sönder på en sådan här PS2, oavsett skivor?.. Tror du man kan fortsätta använda TDK DVD-R skivorna eller är det bättre att byta till nån annan sort..

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    sen vad skulle det kosta ifall ni gjrode det o det var t.ex lasern eller chippet som behövde bytas?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Byte av chip c:a 995:-

Byte av laser hamnar lätt på >1500:- tyvärr så vi rekommenderar att man köper en ny fräsch ps2 istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0
    okej tack, men du svarade inte på ifall mekaniken var svår att fixa själv är den det? om det är så att romeomoddade inte brukar gå sönder och du tror att det alltså borde vara mekaniken så är det ju lätt värt 350 om ni fixar det o jag inte kan i alla fall.
    Fast det är lite jobbigt att dra till sthlm för mig så vill helst inte göra det i onödan.. men det är nåt ni kan fixa över en dag i alla fall va?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Brukar gå att fixa sånt över dagen, men så finns det ju sådana dagar när någon är sjuk eller det är på tok för mycket jobb vi lovat fixa redan :-)

Liknande diskussioner

1. Angående PS2 version SCPH-50004 (V9/V10) där lasrarna slutar fungera
    By Hansi in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:39
  2. Inlämnad ps2 som jag får tillbaka död...
    By minimi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 09:32
  3. ps2 död ?
    By stargatefour in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2004-05-04, 09:34
  4. Funderingar kring min PS2 laser
    By Calleman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-04-08, 13:34
  5. PS2 Laser..
    By diabl0 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-09-18, 19:38

Bookmarks