Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Värt att byta firmware?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22

    Värt att byta firmware?

    Ni som flashat in nytt firmware, tycker ni att det är värt det?
    Funderar på att göra det, fast å andra sidan så hade det ju varit skönt med ett riktigt chipp, fast man kan ju iofs byta tillbaka firmware sen och chippa när det kommer.

    Så vad säger ni, go for it?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Det är definitivt värt det. Har en xbox 360 med flashad samsung läsare, spelen fungerar klockrent, är som att spela orginalspel.


  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag fattar inte varför folk tycker att chip är bättre. Själv tycker jag det här med att bara flasha om DVDn är mycket bättre.

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Det som folk tycker är sämre är väl att det finns spekulationer om att spelen tillverkade efter 1/6 inte kommer fungera.

    Något liknande har jag aldrig hört när det rör sig om chip.

    Men barför skulle det ena vara bättre än det andra annars? Bara det funkar så är jag nöjd.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Jag fattar inte varför folk tycker att chip är bättre. Själv tycker jag det här med att bara flasha om DVDn är mycket bättre.
    Flashning av dvd-läsaren gynnar mest piratkopiering.
    Chip är bättre i det avseendet att du kan köra osignerad kod. Då kan homebrew köras och det är sånt som är skoj. Tänk dig xbox 360 med xbox media center 360!!

    Det skulle knäcka det mesta inom mediaspelare, har en chippad xbox nu med xbox media center och jag tycker själv att den är den bästa mediaspelaren som finns. Det enda som saknas är uppspelning av hd-material pga att processorn är för slö, det problemet skulle vara löst om man fick homebrew och därmed xbox media center att köras på xbox 360 då dess processor är oerhört kraftfull.

    Vad man väntar på nu är nästa generations chip som inte bara knäcker dvd:n utan också knäcker själva konsolen så att vi kan få homebrew på våra konsoler!!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det skulle knäcka det mesta inom mediaspelare knappast själv har jag en media spelare i hästväg den tar in digitalTV både kabel, marksänd, satelit, dubbla tvturners, 300GbHD, kan allt sänder allt, att xbox360 skulle knäcka det är ett rent skämt, det är en spelkonsol inget annat
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pege63
    Det skulle knäcka det mesta inom mediaspelare knappast själv har jag en media spelare i hästväg den tar in digitalTV både kabel, marksänd, satelit, dubbla tvturners, 300GbHD, kan allt sänder allt, att xbox360 skulle knäcka det är ett rent skämt, det är en spelkonsol inget annat
    Får man fråga vad du har för någon slags mediaspelare?

    Kan bara säga att om samma killar som jobbar med xbox media center kommer att kunna börja jobba med xbox 360:n så kommer dess funktioner att bli många.

    Jag kan ge ett exempel när det gäller xboxen och dess xbox media center. Har en dator med totalt 9 hårddiskar i (7 interna, 2 externa). Det ger en total lagringskapacitet på 2,13 Tb. Delar ut i princip allting och kan på så sätt browsa på datorn från xboxen. Det mesta som finns på datorn är orginalrellat,alltså nerpackat i rar. Men det hindrar inte xboxen(med xbmc) från att kunna spela upp det allt ändå. Jag kan se alla mina dvd-filmer, alla xvid filmer, alla svcd-filmer osv, även fast de är nerpackade i rar. Det är bara att öppna första rar-filen så öppnas hela filmen. Är det en dvd-image nerpackad i rar så öppnar man bara första rar-filen, då kommer *.img filen fram, är bara att klicka igen så får man upp filmen (med menyer och hela kittet). Jag behöver alltså inte ens packa upp mina saker, det är vad jag kallar klockrent!! Det jag inte kan spela upp med xboxen är hd-material(*.ts och wmw hd, divx hd) som sagt men det kommer att funka med 360:n sen om den knäcks.

    Beträffande tv-tuners osv, är jag inte så insatt i då jag inte själv ser på tv överhuvudtaget. Vet dock att det går att använda xbox 360:n ihop med windows media center så att man kan spela in direkt på datorns hårddisk.

    Sen har vi en sak till. Har inte sett någon produkt på marknaden som har ett så snyggt grännsnitt som xbmc. Allt är välarbetat och genomtänkt in i minsta detalj. Det är lätt att navigera i menyerna och det är väldig överskådligt.

    Homebrew är i alla fall något som jag väntar på då jag inte ser varken xboxen eller xbox 360:n som endast en spelkonsol utan som en "box man kan göra det mesta med".

    //yamaha_power

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    Det skulle knäcka det mesta inom mediaspelare knappast själv har jag en media spelare i hästväg den tar in digitalTV både kabel, marksänd, satelit, dubbla tvturners, 300GbHD, kan allt sänder allt, att xbox360 skulle knäcka det är ett rent skämt, det är en spelkonsol inget annat

    Spelar den upp 720P / 1280P divx/avi:er direkt från RAR filer och har motsvarande upplösningar via analog komponentvideo så kan du väl tipsa mig om vilken mediaspelare du har.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Håller med dig yamaha! SKulle det komma en extern dosa så man kan få in tvsäningar analoga/digitala och kunna spela in på hddn på 360 så skulle den vara ovärderlig Men änså länge får man hålla tillgodo med sköna lir

    Nån som har erfarenhet av spel på platt tv? HDready eller kompatibla, är det stor skillnad? Ja lirar bara på en tjockis tv 32" wide 100hz.
    Norrköpingsbo!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    79
    Respekt
    22
    Blir väl till att köpa en Pioner brännar och sen flasha när man får råd.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Hansi
    Spelar den upp 720P / 1280P divx/avi:er direkt från RAR filer och har motsvarande upplösningar via analog komponentvideo så kan du väl tipsa mig om vilken mediaspelare du har.
    TVIX HD klarar att spela upp HD-Video (upplösning 1920x1080i) och att visa bilder. Förinspelade HDTV program från en digital TV box eller personliga videos inspelade med en HDV videokamera kan spelas upp i HD upplösning. Tvix HD har en DVI-kontakt och en komponentutgång för att kunna ge bästa upplösning när det kommer till HD-videos. Du kan hitta dom roliga produkterna här, har själv imorterat/sålt en del av dom.
    Last edited by pege63; 2006-07-07 at 18:41.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pege63
    TVIX HD klarar att spela upp HD-Video (upplösning 1920x1080i) och att visa bilder. Förinspelade HDTV program från en digital TV box eller personliga videos inspelade med en HDV videokamera kan spelas upp i HD upplösning. Tvix HD har en DVI-kontakt och en komponentutgång för att kunna ge bästa upplösning när det kommer till HD-videos. Du kan hitta dom roliga produkterna här, har själv imorterat/sålt en del av dom.
    Tvix HD klarar inte av att spela upp 720P / 1280P divx/avi:er direkt från RAR filer. Den klarar heller inte av det nya h.264 / x.264 formatet som blivit mycket populärt. Knäcks 360:n så kommer det bli möjligt att spela upp dessa format utan problem då det i dagens läge går att spela upp filerna på en pc med mer än 3 ghz processor. Tvix HD har inte heller på långa vägar ett lika snyggt gränssnitt som xbox media center har. Näe du pege63, jag står fast vid min åsikt att får dem bara osignerad kod att kunna köras på 360:n så kommer den slå alla dagens hd-boxar med hästlängder, idag finns det ingen hd-box som överhuvudtaget spelar upp h.264/x.264 eller filmer i *.mkv container.

    Sigma Design EM8621 chip:et som sitter i tvixen kan inte och kommer aldrig kunna spela upp sådana filer. Då får vi vänta på nästa chip som kommer, vilket kan ta ett tag.

    //yamaha_power

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Finns redan chip som klarar det formatet iofs.
    Ang resten så är en Tvix+DB oslagbar kombination i dagsläget
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pege63
    Finns redan chip som klarar det formatet iofs.
    Ang resten så är en Tvix+DB oslagbar kombination i dagsläget
    Menar du Sigma SMP 8630 series?
    http://www.sigmadesigns.com/public/P...30_series.html

    Vad jag vet så finns det ingen hd-spelare som har dessa chip ännu. Om det finns får du gärna ge mig en länk.

    Kan hålla med dig om att tvixen är bra i dagsläget då 360:n som sagt inte är knäckt ännu. Vad jag försöker säga är att 360:n har alla möjligheter att bli riktigt vass. Se bara vad programmerna bakom xbmc gjorde med xboxen. En maskin med endast 64 meg ram och 733 mhz processor, då säger det sig väl nästan självt vad de kan göra med en maskin som har bra mycket bättre specifikationer.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    (AViovi) som finns på ATI grafikkort 1800 serien och mer .
    Last edited by pege63; 2006-07-07 at 21:55.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  4. PS2 spel på X-box? Kommer det att hända?
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 17:27
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •