Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: XBMC meddelande "fjärrdisk: det finns inget nätverk"

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0

XBMC meddelande "fjärrdisk: det finns inget nätverk"

Som topic! Är ny på det här med att komma åt datorns filer med XBOX.
    Kommer utan problem åt XBOX:en med FTP från datorn. (i EVOX, ej provat i XBMC).
    XBMC loggen säger
    06-07-2006 18:57:52 WARNING network cable unplugged
    06-07-2006 18:57:52 ERROR initialize network failed
    Den kommer inte åt nånting som har med nätet att göra.
    Har satt in rätt arbetsgrupp, rätt (statiska) ip överallt, men jag tror felet är nåt annat då loggen säger unplugged? eller är det nåt i vanliga inställningarna som felar? Kör DUO-X2, M8plus-bios & T3CH XBMC från 25/06-06.

MVH

--Eas

Registrerade
    Oct 2005
    Respekt
    20
    är det bara i xbmc?

annars kan du Kolla i evox, system utilitys---> settings-----> då ser du om du har en nätverks kabel i.... har du gateway och sånt klart?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Byt nätverkskabel. Se till att använda rätt typ (vanlig vs korsad) beroende på om du kopplar xbox-dator direkt (korsad) eller xbox-switch-dator (vanlig)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Klart det inte är kabelns fel då det funkar med FTP ... Dela ut de mappar du vill komma åt på datorn via samba, sen så kollar du vilken sökväg du har till de mapparna ex. /xbox_share/media/serier sen så för att ist för böka på med och editera i xml så aktivera aktivera webbservern i XBMC och logga in på xboxen http://xxx.xxx.xxx.xxx:80 och lägg in alla de sökvägar till utdelade mappar osv. som du vill komma åt och radera resten ... Du kan även ändra en del settings via webbservern
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tackar för svaren.
    Har varit i stugan över helgen, så jag har först nu kunnat kolla mina inställningar.
    Har flyttat xboxen så jag har den pluggad i datorns skärm, orkar inte springa mellan hela tiden. Har bytt port på routern och nätverkskabel, FTP till XBOX EVOX funkar fortfarande, men ingenting händer i XBMC. Har provat att aktivera webbservern, kommer inte in i den med vare sig Mozilla eller IE.
    Går jag in i evoxmenyn inställningar står det under settings/info. Blåmarkerat.
    network
    Type.............static
    IP.................192.168.2.110 (pc på 2.185, router 2.1)
    Line status.....100/full duplex
    mac adress....00: o.s.v
    Setup network..YES
    Har även skickat över XBMC igen, plockade bort den gamla då jag kände att jag kanske härjat lite väl i xml.filen i min iver att få det att funka.
    Men än så länge ingen lycka.

MVH
    --Eas

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Du skulle kunna prova att ta bort dina andra XBMC-inställningar.
    detta gör du genom att ta bort katalogerna E:\UDATA\0face008 och E:\TDATA\0face008
    (eller något liknande)

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaren. Men jag tog den långa, hårda vägen till sist.
    Lessnade totalt, körde in nån skiva typ superdisc, raderade rubbet, ny bios. Sen in med XBMC, apps & grejer som låg på skivan. Sen började det funka, vete f*n vad som felade från början, men nu slipper jag iaf rensa hd:n titt som tätt en stund.

Hare bra alla.

--Eas

Liknande diskussioner

1. Finns det någon som har tyckats ta backup på svenska Tarzan? Hur gör man?
    By Krille2 in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 15:28
  2. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 22:35
  3. Finns det nåt chip
    By Zandro in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-07-27, 01:11
  4. Det finns inte
    By Darko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-04-22, 02:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner