HUr vet jag om min brännare i datorn funkar till att bränna Double Layer skivor med?
Jag har en NEC 2500A.
HUr vet jag om min brännare i datorn funkar till att bränna Double Layer skivor med?
Jag har en NEC 2500A.
Du kan flasha om den med ett hackat firmware så fungerar den. Har själv testat och brännt ett spel till min xbox 360 med samsung läsare. Det fungerade klockrent.
Här kan du hitta firmware:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=25904
Har du däremot en xbox 360 med hitachi läsare kommer det till 90 % sannolikhet inte fungera, då måste du byta brännare.
Last edited by Yamaha_power; 2006-07-07 at 21:48.
Yamaha,
is it the 2k5107v2b5dl version you are using?
It seems well old, I don't know if there are later versions supporting more disc types and brands?
I downloaded it and flashed the drive, it says both the old and the new version are 1.07?
Then I tried with CloneCD 2.6.9.1 to burn a game, but when I click OK and it attempts to start and burn, it spits out the dvd immediately. It's Memorex DVD+R DL I have at my disposal atm...
Did I do something wrong?
*edit*
hrm blev på engelska helt plöstligt :P
Jag kollade med DVDinfo och den visar att dvd'n KAN bränna DVD+R DL...
Last edited by TePeL; 2006-07-31 at 23:49.
You have to use clonecd 5.2.9.1 to burn Xbox360 games.
Best of luck
MVH
Mikael Bäck
ah jo jag har den... har bara dåligt minne och trodde jag kunde skriva ut rätt version utan att kolla upp
Alltså det går att läsa .dvd filen, jag kommer in till nästa menyn, men när jag sen klicka på OK så den börja bränna, spottar den ut skivan.
Jag antar att det helt enkelt inte funkar att bränna DL med min 2500A då?
Iförsig ingen problem, kan skaffa en ny, men undrar bara eftersom DVDInfo visar att den ska kunna det, och några här verkar ha lyckats med det med...
Testa och köp en ny brännare. Det är ju trots allt inte jättestora pengar och så får du en mycket bättre brännare på köpet också .
Är det Hitachi-läsaren du har eller?
MVH
Mikael Bäck
OM du kör NERO info Tool så får du ditt svarOriginal inlägg av Daniel_25
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Enligt NERO borde jag kunna bränna DVD+R DL
Då är frågan:
jag har en spel i .000 format, samt en .dvd fil
Kan man ställa in någonstans i NERO vart layerbreak ska vara?
NERO kan inte bränna från .dvd fil, däremot har jag läst att man kan rename .000 filen till .ISO fil istället och bränna den direkt.
Men då måste man någonstans fixa det med layerbreak. Alternativt DVD Encrypter, men detta program är jag inte så bekant med.
Använd då NECWinFlash.exe för att sätta booktype.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
vilket Nero kör NI med då?
NECWinFlash.exe är ett NEC program & hör inte till NERO men jag kör det senste som finns
Vad ska man göra med NECWinFlash.exe då, jag har en NEC 2500A som är flashad för att klara att bränna DL skivor, förstör jag flashningen om jag kör detta program?
Nej du förstör inte flashningen! I programmet finns det en knapp som heter booktype. Klicka på den och se till att dvd-rom är aktiverat!
vart hittar jag NECWinFlash.exe då?
Men NEC har det redan som standard
Ja google en bra början ju
Kunde inte du komma med detta igår?
Nu har jag köpt en 3550. Men det är nog lika bra, även om det skulle funka med 2500A brännaren antar jag att det blir i alla fall bättre med en 3550, om inte snabbare i alla fall.
Man kan flasha om FW fr 2500 till 2510 åxå då kan man bränna både +/- DL
vart kan man hitta den flashingen då?
Är det många som fått igång 360-spel med NEC-brännare och Hitachi-läsare i 360:n?
MVH
Mikael Bäck
Sök på google efter 'NEC 2500A firmware dual layer' till exempel...
eller om det funkar som Pege säger med firmware till 2510 brännaren, sök firmware till den istället.
Nyckelordet är nog 'google'...
Man hittar allt man behöver just här
Bookmarks