Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: hansi2

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21

    hansi2

    Hej Hansi
    Kan man skicka en "xtreme-360" - (hitachi46) till er för felsök, som bär sig mycket märkligt åt efter FW-uppgradering, hänger sig, fryser vid uppstart vid olika tillfällen, lagt tbx org-fw å original spel låser sig med...

    har den fått värmeslag ?, nån ide vad det kan va ?

    ha d
    /Matt

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flasha om den upprepade gånger. Flashningarna kan gå fel och driven ändå "fungera".

    Men i övrigt vet jag inte vad jag skulle kunna göra med den åt dig förutom rengöring.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    hej
    gjort flera flashningar å får "done" på alla, inga problem där..
    dock samma fel som förut, den hänger sig vid olika situationer, i spel, å ibland vid uppstarten...efter ett typ av PC-ljud-fel

    rengöring ?, dammsugning du menar ?

    ha d
    Matt

    (om den skulle vara kaputt, kan man beställa en xtreme av er ?, får man med samsung dvd då ?, vad tar det i tid ?, får kanske använda min gamla till reservdelar... )

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan beställa en med xtreme av oss. Du kan välja att det skall vara samsung drive i webshoppen. Då tillkommer 500:- på priset och obestämbar leveranstid...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Update...
    Ett sista försök att rädda ett sjunkande skepp
    köpte passiva kylenheter å satte på BGA ramen å fixade enligt xbox-scenes guider med ny kylpasta till CPU och GPU samt BGA ramen under GPU, dock går det ej att sätta vga coolers till RAMEn på baksidan av MB, får ej plats..
    detta resulterade i vad jag trodde en perfekt maskin, gick klockrent i 4hr, men sedan samma frysning,.....

    finns länkar om felet som jag har /0102/, dvs general Hardware F, om att det kan vara funkt under MB, det har jag ej testat...

    någon ide ?

    ha d
    /matt

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Hej

    Hansi: kan man köpa ett nät-agg av dig till x360 ?
    mvh
    matt

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •