Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Menyer borta i Evo-x dashboard?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Vad kan ha hänt när meyer har försvunnit i evo-x dashboard version+3935. Måste jag flasha om bios tro? Är det någon annan som har råkat ut för samma skumma fenomen. Jag kommer inte åt F:/ Games + de andra meny valen under apps. Xboxen bootar bara om. Har ett Aladdin Advanced chip och en 320 Gb hdd.
    Har funkat klockrent tills när jag skulle lägga in ett xbox spel som jag har köpt för att slippa ta fram skivan hela tiden. Då försvann menyerna. Någon som har någon bra ide på hur man ska göra för att lösa problemet. Helst utan att man ska behöva rensa hela disken.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har du en större HD än 250 BG?
    Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.

    Nej klicka på mitt namn gå till min sida där kan d ladda ner org evox.ini fil beror på om du har liten el stor HD så hittar du vad du behöver där FTP sedan över det till C:\
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Kan det vara så illa att det är en gräns vid 256 Gb hdd. Går det det att återställa bios menyerna som det var innan haveriet. Du får gärna föklara lite bättre så att jag inte lägger in något galet i C:/.
    De spel som var på F:/Games verkar vara gone with the wind när jag kollar eller går det att åtgärda tro?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som jag sa OM hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" i bios inställningen eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.

    Så svara om din HD är större än 250 GB?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Ok tack då för hjälpen ??
    320 Gb är hdd.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    har du en 320GB hd skall du ha en bios med både F & G stöd "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" skall du ha i EvTool
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Och jag har inte monterat hdd eller chip i min xbox själv och chippet var redan klart med bios med stöd för F och G.
    Men det kan ju vara något galet än då. Och då menar jag menyerna som försvunnit i Evo-x dashen helt cracy är det. Jag får väl lämna in den till stället som satte in hdd och chip.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Etersom du varken får orginal bios el med chipp bios att funka ligger felet i d0 (jord) som inte har kontakt, vet man inte vad hur man skall göra är det nog bäst som du säger lämna in den där det gjort.
    Eftersom allt försvan så kan felet åxå ligga i bioset att det är fel altså inte med F & G har du haft dom partionerna innan & varit inne på dom?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Japp jag har både F & G och allt har funkat innan men nu så får jag inte upp Games och Apps i evo-x menyerna längre mycket mysko. Och allt är rensat från F:\Games när jag kollar via Cxboxtool. Jag kör trådlöst mellan Pc och xbox med D-link 810.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ser du en G part då?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Visst gör jag det.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Märkligt som sagt det fenomenet uppstår nam man fyllt på mer än 256GB på en part med bara F & bioset inställningar gar bara F inte G.

    Eftersom du inte ens får igång boxen med ORGINAL chipp på så måste felet ligga i antingen d0, el att den inte hittar en dashboard med då skulle man få upp kod 14 el 16
    Last edited by pege63; 2006-07-11 at 23:13.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Ska kanske ta och fixa en superdisk 3.7 och se om det går att återställa allt som det en gång var. För det verkar vara något skumt med bios när jag inte kan komma vidare i menyerna. Det måste ha varit något skummt med de xboxspelen som jag försökte lägga in på hdd. Eller så är det som du säger fullt på F:\ Games och då bakllade den ur jag tror det var sis så där 30-40 Gb kvar på 320 Gb när det hände.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som sagt jag sa att du skulle testa mes SuperDisk först för att se om DVD få tag i den
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Ok jag ska testa med den så får vi se om det hjälper eller stjälper....

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    installera då bara msdash & evoxdash om den hugger DVD med SD i
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Menyer borta i Evo-x dashboard?

    Tjena pege63.
    Jag har fått snurr på xboxen igen. Men jag fick inte games att funka igen på F:\. Det var rensat där. Använde *******s superdisk på den finns inget extra lull lull som tar plats hdd. Där finns stöd för diskar 10-400 gb funkade kanon. Men en fråga kvarstår och det är om man måste flasha bios så att det hänger med när man har stor 320 gb hdd. Det står bios unknown borde kanske stå m8plus.bin.
    Eller funkar det bios som det gör och man behöver kanske inte bry sig om det.
    Finns en flash bios funktion på ******* disken med flash filer, men när jag kör den så händer det inte så mycket mer än att den säjer att bios unknown.?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Allt e borta där för att du fyll mer än 256GB på F:
    Du behöver en bios med större stöd "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" har du MSN kan jag skicka över det
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack pege63 hade varit kanon.
    skicka till jocke.olson@hotmail.com

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Värt att nämna är att exakt samma grej hände mig, att Games och Apps i Evo-x bara försvann. I min box sitter en 30 Gb disk.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Har du löst det då? :S
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Eftersom jag inte kommer in i flash läge på xboxen så har jag bestämt att en 250 Gb disk ska vara lagom i min xbox. Har försökt att flasha bios utan resultat den vägrar gå in i flashläge så då sätter jag in en 250Gb disk och då är problemet löst. Har ett aladdin advance chip där man ska hålla in knappen för att komma till flashläge, men det händer inget när jag försöker hålla inne knappen. Så nu har jag beställt en 250 Gb disk så att det inte går att få mer än 250gb på disken bra va.

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Du är medveten om att du måste lägga in slayers eller superdisc på din nya hdd va?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    svaret på detta har säkerst skrivit en xxx antal ggr försök MED SÖK funktionen för all del
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. MS Dashboard borta efter hårddiskbyte
    By Akki in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 19:30
  2. problem att starta dashboard
    By mEn_mAn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-11, 12:03
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Mjukvarulås prg till Evo Dashboard
    By newbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 20:39
  5. Upgradering av EVO Bios & Dashboard
    By richoo2000 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 20:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •