Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kan mitt chip fungera igen?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Kan mitt chip fungera igen?

    Jag har haft ett DUO-X2 ett tag nu och det har fungerat klockrent fram tills för ett halvår sedan ungefär, då jag höll på att testa en N64 emulator, efter att jag startade om xboxet då så slutade chippet fungera. Idag testade jag byta biosbank på chippet (vettefan om jag kanske testat det förut men det inte fungerat, men idag fungerade det iaf) och kom in på cromwell flashen och chippet blinkade, efter det stängde jag av och när jag satt på igen så startar inte chippet, oavsett bank nu. Har ni nån aning om vad som kan ha orsakat detta och hur det kan åtgärdas?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen en mindre väl utförd installation av chippet. Löd om alla anslutningar. Mindre troligt men inte omöjligt är att chippet faktiskt är trasigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Installationen är nog inte den bästa, men det är ju konstigt att den fungerade i flera månader sen bara slutade. Men jag får ta och kolla över lödningarna o se hur det går. Annars kanske jag skulle kunna dra mig upp till stockholm med boxen nån gång, hur mycket skulle ni ta i för att kolla på det i butiken?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    350:- för en felsökning, då ingår enklare reparation som t.ex. att värma om lödningarna. Men är det riktigt illa kan det kosta mer, men sällan mer än 700:- totalt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Kan ni flytta över mitt Messiah chip till en annan PS2?
    By Hikusaak in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 08:34
  2. Hur kan jag kolla vilket chip jag har i min box?
    By BPMs in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-09, 10:21
  3. Vilken programvara\bios bör jag ha till mitt Aladdin chip?
    By Daniel_25 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-22, 11:24
  4. Snälla någon som kan lösa mitt problem!
    By Art in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 11:10
  5. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •