Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Nedgradering behöver 1.5 flash fil vad hitta detta?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Nedgradering behöver 1.5 flash fil vad hitta detta?

hejsan behöver en flash fil för 1,5 ha just nu 2.50, känner ingen som ha har 1.5 redan. det krävs för nedgradering från 2.5 till 1.5
    maila gärna
    kona442@hotmail.com
    tackar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av davve1
    hejsan behöver en flash fil för 1,5 ha just nu 2.50, känner ingen som ha har 1.5 redan. det krävs för nedgradering från 2.5 till 1.5
    maila gärna
    kona442@hotmail.com
    tackar
    Kika här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...8&postcount=25
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    fattade inte så mycket mer där. ska ja uppgradera mitt psp till 2.50 genoms spela gta menar du? e download vad ska man ha det till ?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    fattade inte så mycket mer där. ska ja uppgradera mitt psp till 2.50 genoms spela gta menar du? e download vad ska man ha det till ?
    Okej ledsen att jag var otydlig.
    Skrev att jag skulle göra en komplett guide vid ett senare tillfälle.
    Men i kort.

Se till att du inte har en TA-082 enhet ( Klicka här så får du se en bild på hur man ser det )

1. Det du behöver är en PSP med Firmware 2.50 eller 2.60.

Fråga: Hur får jag tag på en 2.50 eller 2.60 Firmware och hur uppdaterar jag min PSP?

Svar: Kila in i en TV-spels butik och be att få prova några spel på din PSP, Slå på din PSP utan en UMD skiva i och stoppa in en Skiva och välj i menyn att se vad för Firmware version UMD skivan du stoppat in har.
    Upprepa "Spelbyte" tills du hittat en 2.50 eller 2.60
    Köp spelet eller låna den av en vän om du inte är i en butik och provar.

Fråga: Vad gör jag om jag har en högre firmware än 2.60 på min PSP?

Svar: Du får helt enkelt vänta tills det kommer ett hack för just den firmware versionen du kör. "Detta kan ta ett tag, om ens någonsin"

2. Formatera ditt minneskort till din PSP

3. När du väl har en 2.50 eller 2.60 så kör du en programvara som kallas för Easy Loader och följer den steg för steg.

4. Stoppa i rätt version av GTA-Lcs ( Tänk på att fel version förvandlar din PSP till en snygg brevpress "Brick/Tegelstenar"

5. Starta upp spelet och låt den ladda en korrupt save som programmet du körde innan överfört via USB till ditt minneskort.

6. Stoppa i din Laddkabel "Laddkabeln ser till att din PSP inte plötsligt blir strömlös och avbryter i uppgraderingen bara sådär."

7. Kör programmet Test Downdater som dyker upp istället för GTA:Lcs

8. Följ instruktionerna från E Downgrader.

9. Plocka ur UMD skivan.

10. Starta om enheten.

11. Voila Firmware 1.50
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    ok ska till tv spels butiken imorgon då. jag har 2.01 i min nu. verka ej finnas nån firmware på nätet som gör att man kan lägga in 2.50 eller 2.60 därifrån. skulle det funka om ja hitta ett spel som är 2.60? ladda ner från umd skivan?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    ok ska till tv spels butiken imorgon då. jag har 2.01 i min nu. verka ej finnas nån firmware på nätet som gör att man kan lägga in 2.50 eller 2.60 därifrån. skulle det funka om ja hitta ett spel som är 2.60? ladda ner från umd skivan?

Precis som jag beskrev i steg 1 *ler sött*

1. Det du behöver är en PSP med Firmware 2.50 eller 2.60.

Fråga: Hur får jag tag på en 2.50 eller 2.60 Firmware och hur uppdaterar jag min PSP?

Svar: Kila in i en TV-spels butik och be att få prova några spel på din PSP, Slå på din PSP utan en UMD skiva i och stoppa in en Skiva och välj i menyn att se vad för Firmware version UMD skivan du stoppat in har.

Fråga: Vad gör jag om jag har en högre firmware än 2.60 på min PSP?

Svar: Du får helt enkelt vänta tills det kommer ett hack för just den firmware versionen du kör. "Detta kan ta ett tag, om ens någonsin"
    Se bara upp för Firmware högre än 2.60

Ett hett tips är att kika på spelet ( Splinter Cell - Essentails ) Den versionen jag fick tag på på Game "Som hade rea och sålde den för 250Kr" men jag fick den för 200 kr Den hade FW update 2.60, men har du en 2.50 fungerar det lika bra.)
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon
    eller så laddar du hem en uppdatering här .

filen lägger du på minneskortet.
    psp/game/UPDATE/ (notera stora bokstäver)

sen startar du psp:n och startar updateringen från minneskortet.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lynx
    eller så laddar du hem en uppdatering här .

filen lägger du på minneskortet.
    psp/game/UPDATE/ (notera stora bokstäver)

sen startar du psp:n och startar updateringen från minneskortet.

Är det Ingen Skillnad på Amerikanska Firmwares och Japanska/Europeiska då eller ?
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Nej....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Nej....
    110% säker? ~
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    någon som vet var man hittar Easy Loader då

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av snugge
    någon som vet var man hittar Easy Loader då
    Google *Sök och du skall finna

eller prova om "någon" länk i "någon" post på "detta" forum fortfarande fungerar

Sony var ju lite elak mot pojken som gjorde programmet och numera ligger den för sökning av de som hittar den.
    / Pendragon

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Är dett denna ni menar Downgrader2.50-2.60

jag har tydligen fel ver av gta var kan man hitta den rätta ser man det på fodralet eller
    Last edited by snugge; 2006-08-25 at 14:50.

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av snugge
    Är dett denna ni menar Downgrader2.50-2.60

jag har tydligen fel ver av gta var kan man hitta den rätta ser man det på fodralet eller
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/374048
    jap PSP (White) 1.50 ->3.10 OE (semibrickad)->1.50->3.40 OE -> 3.90 M33-3
    2x 2GB Sony pirat, 1x 1GB Sony, 512MB Sandisk

Liknande diskussioner

1. Vad behöver jag för mjukvara
    By Henrik8889 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 16:18
  2. När jag fått xboxen, Vad behöver jag göra?
    By HST in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 19:22
  3. Behöver info ang vad jag behöver samt flashning
    By arne tegel in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 03:05
  4. Vad för kabel behöver jag?
    By gurra_g in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-07-24, 10:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner