Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Tutorial för MAC - Bränna backuper

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Tutorial för MAC - Bränna backuper

    Ohh.. här kommer min guide i mörkret för er med Mac.

    Börja med att veta detta:

    -Finns inget sätt att göra detta i Mac OSX (ev. går det med B´s Burner Gold X men det programmet går fan i mig inte få tag på, där finns tydligen layerbreak funktionen, ska testa med nyaste Dragon Burn ikväll bara på skoj också.. Där kan det gå genom att mounta filen i diskverktyg och sedan bränna den i Dragon Burn.. men har som sagt inte testat än)

    1. Lägg in Bootcamp (finns gratis på apples hemsida)

    2. Använd NTFS partilation och gör den så stor som möjlig (åtminstonde 15gb eller så)

    3. Eftersom du kan inte kan göra ett skit från PC jämtemot mac måste du ha en exter HD eller bränna ut dina tankade releaser i rar format (vet inget om sånt men "tydligen" går det tanka hem spel Om du använder dig av en extern HD med FAT32 kan du både skriva och läsa i både Windows och Mac OSX så detta är mitt bästa tips. Lägg dina releaser på denna disk och packa sedan upp dem till din interna (FAT32 har en limit på 4gb filer därför går det inte lägga den uppackade filen här medans NTFS funkar med betydligt större filer)

    4. Gör precis som alla lyckliga PC användare och bränn i CloneCD genom att klicka på image.dvd (kolla att värdet på layerbreak är korrekt)

    5.Puss


    --
    Powerbook 1.67 17" Superdisc 1.5gb ram
    MacBook Pro 15,4" Superdisc 1,5gb ram
    Extern Lacie 300gb HTF
    Extern Matrox 120 gb FAT32
    Extern Lacie DVDR+RW 16x
    Verbatim DVD+DL 2,4x
    Last edited by christ; 2006-07-12 at 18:38.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Gothenburg
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Hör gärna av dig..

    och berätta hur det går för jag kör också mac så det hade ju varit bra och slippa ta sig till en pc för att bränna varje ggr.

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hej, inte hunnit test några spel direkt från osx än men har kört ut en 5 spel via det andra sättet, det funkar ju klockrent.. Se bara till att inte ha internet igång i Windows miljö.. tog typ en sec så hade man virus.. haha got to love that mac

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ett alternativ är att köra Virtual Pc i ett fönster bara (om du har en PowerPC) men då måste du ha högre än version 7 på VPC. Då slipper boota up bootcamp men kan ändå köra xp

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Dessa har funkat fint för mig utan att patcha:

    Amped_3_USA_XBOX360-RoME
    Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Far.Cry.Instincts.Predator.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT
    Fight_Night_Round_3_PROPER_USA_XBOX360-TFG
    Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL (dock är detta spel pinsamt dåligt)
    Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360
    Madden.NFL.06.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    kan du sluta & skriva in samma sak hela tiden i olika delar
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Gothenburg
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Vilken dvd spelare+

    Christ...vilken dvdbrännare kör du?LaCie eller Apples egna?


  8. #8
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag bränner med LaCies brännaren, ska testa med den interna så fort jag fått tag på nya skivor, ville inte offra tid riktigt tills jag fått ut de mest viktiga spelen Men inte haft en felbränning på 10 spel än så.. ska testa om xboxen klara DVD-DL.. inte läst någon som testat detta än =)

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av christ
    Jag bränner med LaCies brännaren, ska testa med den interna så fort jag fått tag på nya skivor, ville inte offra tid riktigt tills jag fått ut de mest viktiga spelen Men inte haft en felbränning på 10 spel än så.. ska testa om xboxen klara DVD-DL.. inte läst någon som testat detta än =)
    Det kommer inte att fungera då dvd-dl (-) har ett så kallat "fixed layerbreak". Det menas att lagerbytet sker alltid på samma ställe och går inte att ändra på. För att det ska fungera måste lagerbytet ske vid sektor 1913760 som man kan läsa i IMAGE.dvd filen:

    LayerBreak=1913760
    IMAGE.000

    Dvd-dl (+) kan man sätta ett custom layerbreak på. Dvd-dl (+) kan man också sätta booktype dvd-rom på vilket inte går att göra med dvd-dl (-).

    Vissa har visserligen fått igång spelen utan att sätta booktype dvd-rom( de har då använt dvd-dl (+) ) men det går absolut inte att få igång ett spel med lagerbytet på fel ställe. Så det är den största anledningen till att dvd-dl (-) inte fungerar.

    Så vill du testa kan du ju alltid göra det, men var beredd på att slösa en skiva i onödan.


  10. #10
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    ahh det var ju bra då fick jag klarhet i det =) jaja då får man väl bränna en film eller nått påd en iställe =)

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej allihopa!.. Har läst lite onfo här gällande mac. Jo det är så att jag har beställt en Macbok Pro från Apple. För det första vill jag inte ha nåt med Windows att göra, men det verka svårt att undgå tydligen.. Skulle vilja veta vad det finns för prog till att packa upp rar filer och kommunicera med macen och xboxen. På pc kör jag winrar när jag packar upp så det borde finnas winrar till macen med. *hoppas jag* Sen använder jag xisov115 tror att det heter så iaf packar upp spelet med det. Sen använder jag Total Commander via den inbyggda ftp där å överför spelet..

    chist!! Läste lite saker du tog med, har du en 360 eller? För blev lite nyfiken på Amped_3_USA_XBOX360-RoME. Vad är det för nåt? Det hade varit sweet om det funnits en emulator eller nåt till "vanliga" xboxen..

    Tack på förhand! Ha d gött!! /Mriceman

  12. #12
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    för att packa upp / ner finns det programmet stuffit el gratisprogrammet unrar som funkar hur bra som helst men tar bara rar-filer

    När det gäller amped3 rome releasen är det snowboard (och riktigt bra faktiskt när man spelat sig in en bit..) funkar super utan patch.


    Finns inget program vad jag vet som stöder streaming från mac:en till 360 tyvärr.. du får isåfall dras med äckel windows.

    Ja jag kör 360 enbart

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Windows aeger upp alla andra OS bigtime bara så att ni vet
    MVH
    Mikael Bäck

  14. #14
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    älskar creativa inlägg

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    19
    Japp det var därför jag skrev så
    MVH
    Mikael Bäck

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för svaret Christ.. Jag har funnit en del intressanta prog för mac till xbox. Men det tog sin lilla tid.

    snowboard spel! Låter nåt för mig får väl "köpa" hem det då... Hi hi hi...

    Vill bara säga att jag är så förbaskat trött på windows för mej har det aldrig funkat bra, det hänger sig eller så får man meddelandet att nåt fel har inträffat och att det måste stänga av osv. Jag brukar vara noga med virus och hålla i ordning i windows men otacksamt nog ska den trilskas med mig. Därfär övervägde ja noga att köpa en mac. Hoppas att det ska klara min krav som jag har. Jag säger inget om mac å deras os förrän jag har provat men en sak är säker att windows kommer aldrig att finnas för mig privat, desvärre är jag tvingad att jobba med det i mitt jobb. Men det räcker mer än väl.

    Till Mikael.beck.
    Smaken e som baken: Väldigt delad..

    Mvh /MrIceman

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Gothenburg
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Christ....provade du med den interna dvdbrännaren eller fungerade det endast med Lacies externa brännare.
    Vet du någon annan extern brännare som fungerar eller spelar det ingen roll.
    Nike

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    TEstade med B's Recorder, men den säger att jag inte kan bränna filer större än 4 gig!
    Varför?
    Kan det ha nåt med filsystemet på diskarna att göra?

    //Freba

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag kan iofs inget om Mac.... men FAT32 har ju en maxgräns på 4 Gig.... kanske har nåt med det att göra.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det går att bränna 360 backuper på mac via den interna läsaren om det är en intelmac, krävs lite knackande av kod i terminal... eller så använder man kompileringen som är gjord av idog & appleguru:

    http://idog.appleguru.org/Home.html

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Fungerar förövrigt med externa brännare också, inget windows här inte

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag använder growisofs för att bränna 360spel i linux. Och det programmet finns ju till mac med.

    Det måste ju vara oerhört mycket smidigare än att dryga sig med boot camp och boota till xp och så.
    Playstation 2 MagicSwap 3.6
    Xbox AladdinXT
    Gamecube ViperGC
    Sony PSP

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Iburn är byggt på growisofs, färdig utan att behöva gå via terminal

Liknande diskussioner

  1. Bränna på mac...
    By Jonte in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 11:40
  2. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  3. cdrwin - Vilket mode skall jag bränna i...
    By B a l l o c k Z in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-01-21, 22:47
  4. För jävla dåligt av er!!!
    By rövatov in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-12-10, 18:48
  5. Backuper med Mac..??
    By Jonte in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-07-01, 17:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •