Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: Nätverks problem(igen)

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kontrollpanelen
    Nätverksanslutningar
    TCP/IP
    Erhåll ip automatiskt
    Stäng

    Inställningar i xbox
    system
    Tilldelning DHCP
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    kan inte hitta någon DHCP inställning i xboxen. på nätverks inställningar kan man bara ställa in IP och gateway och liknande.
    För nordmännens raseri, Bevare oss du milde gud

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    men om du lämnar den tom får den en IP fr routerns DHCP?
    Kolla åxå längre ner/up i tråden där står åxå mer matnyttigt info
    Last edited by pege63; 2006-07-16 at 20:11.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Håller på att bli knäpp!!! suttit nu 2 dagar och försökt fått igång så jag kan surfa på datorn och vara inne på xbox live (360) samtidigt. Har lyckats MEN det största problemet är att varje gång jag stänger av xboxet så kommer det fram att nätverkskabeln inte är ansluten. Funkar bara om jag sätter på xboxet men kommer inte in på live (Kommit in ett par gånger av ngt vänster vet inte hur :/.. Vad har jag gjort för fel? I xboxet är det set till automatic och inte ändrat IP ngstans. Hur gör jag för att förbli kopplad till live? Tacksam för svar =)

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur har du kopplat det hela? via en router? om du bara kopplat 360'n till datorn så kommer du inte ut på nätet, har du kopplat den till en switch så lär du inte heller komma ut hur som helst, har du däremot kopplat den till en router ska det fungera utan några som helst problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Allusion Visa Inlägg
    Håller på att bli knäpp!!! suttit nu 2 dagar och försökt fått igång så jag kan surfa på datorn och vara inne på xbox live (360) samtidigt. Har lyckats MEN det största problemet är att varje gång jag stänger av xboxet så kommer det fram att nätverkskabeln inte är ansluten. Funkar bara om jag sätter på xboxet men kommer inte in på live (Kommit in ett par gånger av ngt vänster vet inte hur :/.. Vad har jag gjort för fel? I xboxet är det set till automatic och inte ändrat IP ngstans. Hur gör jag för att förbli kopplad till live? Tacksam för svar =)
    kopplar du fram och tillbaka mellan enheter, så kommer det ta ett tag innan din operatör släpper mac-adressen för den enhet som varit inkopplad, därför kommer du ant. inte åt nätet efter byte utan måste vänta 20-30min. det lättaste är att du skaffar dig en router och kopplar in pc och xbox i den för att ge båda nätet samtidigt. möjligt orsak till ditt problem.

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ComHem (ComBort ) Gick från UPC Chello Large med 3 Dynamiska IPn till ComBorts Ena IP som är dynamiskt utan att berätta för deras kunder att de nu inte kan köra en Switch med max 3 enheter utan max en enhet eller en router o fler enheter under för jävligt länge sedan.
    Mina felanmälningar om IP förlust ligger som en tung sorgemantel över dem då de på över ett år inte kunnat lokalisera felet o klagar på Switch/Router så jag tog med en Switch från jobbet för 125.000 kr och det fungerade fortdarande inte

    Sedan efter mycket om o men efter 1 år + 6 månader fick jag prata med en tekniker soim nästan dumförklarade mig då han sade att det är inte så konstigt att det inte fungerar, du har ju bara en dynamisk IP
    Höll på att gå i taket bokstavligen.
    Jag blev snuvad på 2 dynamiska ip´n o hur svårt är det att ställa in i en Switch eller lastbnalanserare eller Router att tilldelning av IP skall skes i paket om 3 till en viss port som motsvarar min lägenhet....

    Illa illa.

    Tänkte på detta då jag såg din tråd.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    ComHem (ComBort ) Gick från UPC Chello Large med 3 Dynamiska IPn till ComBorts Ena IP som är dynamiskt utan att berätta för deras kunder att de nu inte kan köra en Switch med max 3 enheter utan max en enhet eller en router o fler enheter under för jävligt länge sedan.
    Mina felanmälningar om IP förlust ligger som en tung sorgemantel över dem då de på över ett år inte kunnat lokalisera felet o klagar på Switch/Router så jag tog med en Switch från jobbet för 125.000 kr och det fungerade fortdarande inte

    Sedan efter mycket om o men efter 1 år + 6 månader fick jag prata med en tekniker soim nästan dumförklarade mig då han sade att det är inte så konstigt att det inte fungerar, du har ju bara en dynamisk IP
    Höll på att gå i taket bokstavligen.
    Jag blev snuvad på 2 dynamiska ip´n o hur svårt är det att ställa in i en Switch eller lastbnalanserare eller Router att tilldelning av IP skall skes i paket om 3 till en viss port som motsvarar min lägenhet....

    Illa illa.

    Tänkte på detta då jag såg din tråd.
    Helt värdelöst och mycket irriterande. Speciellt med support som försöker att dumförklara en. Värt att tänka på om man skulle fundera på ComHem's nätverkstjänster med dynamiska IP nr kanske..

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Helt värdelöst och mycket irriterande. Speciellt med support som försöker att dumförklara en. Värt att tänka på om man skulle fundera på ComHem's nätverkstjänster med dynamiska IP nr kanske..
    På Svensktbredband.se kan man köpa nya dynamiska eller Fasta ip´n som en plusmeny på McD
    5 kr 10 kr eller 15 kr extra för olika saker extra per månad.

    något alla operatörer borde ta efter, samt deras hastigheter o priser ( 200/200Mbit/s för 229 kr/mån )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    På Svensktbredband.se kan man köpa nya dynamiska eller Fasta ip´n som en plusmeny på McD
    5 kr 10 kr eller 15 kr extra för olika saker extra per månad.

    något alla operatörer borde ta efter, samt deras hastigheter o priser ( 200/200Mbit/s för 229 kr/mån )
    Ja, där har vi grejor. Precis som du skriver, hoppas att fler/alla operatörer tar efter detta med tiden.

    Sorry för Off-Topic ^^.

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har 2 st nätverkskort. Ett till internet och ett till xboxet. Har delad anslutning och kommit på hur jag gör för att surfa samtidigt som vara inne på live. Nästan varje gång jag skall sätta på 360:t så blir det connection error. Så... jag går in på egenskaper i det nätverkskortet jag delat med och bockar bort den så att jag inte delar. Efteråt gör jag samma sak fast bockar för "dela anslutning" igen och då fungerar det. Jobbigt efter ett tag bara när man stänger av xboxet och sen skall spela igen så måste jag göra så hela tiden. Kanske blir en router när pengarna kommer :/

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Allusion Visa Inlägg
    Har 2 st nätverkskort. Ett till internet och ett till xboxet. Har delad anslutning och kommit på hur jag gör för att surfa samtidigt som vara inne på live. Nästan varje gång jag skall sätta på 360:t så blir det connection error. Så... jag går in på egenskaper i det nätverkskortet jag delat med och bockar bort den så att jag inte delar. Efteråt gör jag samma sak fast bockar för "dela anslutning" igen och då fungerar det. Jobbigt efter ett tag bara när man stänger av xboxet och sen skall spela igen så måste jag göra så hela tiden. Kanske blir en router när pengarna kommer :/
    Vet inte om det går att lösa det lite irriterande momentet på något sätt men router rekommenderas. Förenklar det mesta när det gäller sådant här en hel del.

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Allusion Visa Inlägg
    Har 2 st nätverkskort. Ett till internet och ett till xboxet. Har delad anslutning och kommit på hur jag gör för att surfa samtidigt som vara inne på live. Nästan varje gång jag skall sätta på 360:t så blir det connection error. Så... jag går in på egenskaper i det nätverkskortet jag delat med och bockar bort den så att jag inte delar. Efteråt gör jag samma sak fast bockar för "dela anslutning" igen och då fungerar det. Jobbigt efter ett tag bara när man stänger av xboxet och sen skall spela igen så måste jag göra så hela tiden. Kanske blir en router när pengarna kommer :/
    Hoppas för din skull att du kör en korsad nätverkskabel från din PC till din gammelXbox eller 360
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. USB nätverks adapter på internet??
    By oflax in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 17:27
  2. nätverks kortet är trasigt Byta ut?laga?
    By Ganon in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 08:08
  3. nätverks hjälp tack
    By fatazzgamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 20:19
  4. Nätverks kort till xboxen
    By Cassa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 16:08
  5. twistad nätverks kabel
    By makke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •