Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Problem med start av backuper ibland???

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Problem med start av backuper ibland???

    Är det någon mer än jag som har problem att starta backuper när boxen blivit lite varm?? Måste typ låta den vila i 5 min avstängd innan jag kan få igång ett nytt spel, annars kommer bara menyn fram och "open tray"..

    Nån som vet vad det kan vara?? Kör på Verbatim skivor och har brännt i långsam hastighet samt att det e en samsung läsare...

    Tacksam för svar...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Din läsare börjar väl vara sliten antar jag. Kanske har spelat mycket på den. Backups blir ju aldrig lika bra brända som orginalspel. När boxen blir varm så blir det ännu svårare för läsaren att läsa skivorna. Finns nog inte mycket det går att göra åt saken.


  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Boxen är ca 2 veckor gammal och köpt av herrarna som driver forumet, därför undrar jag om det är fler som har detta problemet annars får jag kontakta dom för lite support... =)

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det en flashad eller en dual firmware?

    Kan du starta originalspel när dina backups slutar fungera?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det är en dualfirware och jag har inte hunnit köpa mina orginalspel till mina backups än så jag har inget att prova med... :-)

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inte Hunnnit köpa orginalspel till mina backups ännu?
    Annrs gör man ju backups på sina orginalspel som man har KÖPT
    Att den stänger av sig när den blir varm är inte konstigt i denna värmen +30 ute gud vet vad det är inomhus, 360 är känd för just detta fenomen. Även datorer stänger av sig i denna värmen därför har jag varit tvungen att ta av sido plåtarna på datorn.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Det är inte så att den stänger av sig utan att när jag bootar upp på en backup o spelar ett tag och sedan ska byta backup så måste den vila ett x antal minuter annars kliver den bara in i menyn o så står det "open tray" kan altså inte starta en ny backup från menyn utan måste vänta o boota från avstängd maskin, skall det vara så?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Låter mer som ett flashproblem
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom det är ett dual firmware så kan det vara problem med att det extra flashminnet blir för varmt. Fungerar det med originalspel så är det INTE det som är problemet.

    Annars kan det vara så att dina backuper är "på gränsen" till vad dvdläsaren klarar av. Då måste du ändra något...brännhastighet, media, firmware, brännare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Studd: Jag hade precis samma problem. Jag har dock bara flashat mitt existerande chipp. Efter en lång stunds letande på Xbox-Scenes forum hittade jag lösningen. Problemet ligger i att DVD-läsaren blir för varm någonstans, detta resulterar i mindre kräm till lasern - därav blir den svagare.

    För att kompensera för laserns svaghet får man minska motståndet i lasern, aka tweaka potten. Jag gjorde det och nu funkar alla spel hur bra som helst - utan att jag behöver kyla den.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=517961

    Lycka till =D

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Studd- Prova att sätta igång ett orginalspel mellan försöken, låt det vara igång ca 5 min försök sedan igen att starta dina brända spel.
    Det är inte så att du har satt label på dina utbrända spel?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    kan det vara svårt att tweaka potten ?
    Norrköpingsbo!

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Skippy011
    kan det vara svårt att tweaka potten ?
    Om du vet hur du öppnar lådan och tar isär allt så blir det inga problem. Krävs bara en pytteliten mejsel (helst trimnyckel) och en voltmeter. För mig gick det smidigt iaf =)

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för tippset med lasern, ska kika närmare på det... Har dock fortfarande inga orginal till mina backuper dom e inte köpta ännu.... =) måste ju veta vilka orginal man skall ha...

    Och jag har inte satt label eller nått sånt, utan kör bara ut färdigpatshade rlz med clonecd... Och spelen funkar ju bara det att man måste vänta med att starta det nya några minuter....

    Men jag ska kika på att tweaka lasern..

    Tack för bra svar...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av studd
    Tack för tippset med lasern, ska kika närmare på det... Har dock fortfarande inga orginal till mina backuper dom e inte köpta ännu.... =) måste ju veta vilka orginal man skall ha...
    LOL

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ett annat tips Studd är om om du är i dashbord. tryck ut dvd läsaren manuelt för hand och sen trycker du in den manuellt igen. Detta funkar för mig ibland iallafall.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    19
    Jag har aldrig problem med start av backuper, det är en på tio att jag får open tray, men då behöver jag bara reboota så startar det klockrent Har det med olika läsare att göra, för jag har en Hitatchi 47DJ.. Fungerar klockrent, behöver bara en ny brännare nu med så kan jag börja bränna ut själv

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tillbaka efter lite testande... Provade att beställa HP:s dual layer skivor för 24:-/st samtidigt som jag beställde mer verbatim som jag kört på hittils... Dom löste problemet, har inte haft ett boot problem på någon HP skiva... (kändes bra att dom var billigare än verbatim oxå.. =) Behövde aldrig tweaka potten...

    Kör med en Nec ND-4570A

Liknande diskussioner

  1. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. M2Pro reset knapp? Problem med backuper..
    By dak in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 17:34
  4. Brännar problem med bulkpaq
    By Sral in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 16:38
  5. Problem med backuper!
    By Kimman in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-30, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •