ett xbox chippat med x3 men evox loggan kommer upp när starten sker kan det ändras
ett xbox chippat med x3 men evox loggan kommer upp när starten sker kan det ändras
Du har ett X3 chip just för att kunna ändra på sådant, så ja, självklart :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Wow vad man kan göra med x3!!
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
hur ändrar man då ????
Använder du ett riktigt X3 bios så skall du ju få upp config live menyn när du startar (om du inte stängt av den)
Vilket bios använder du?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
hur tar man reda på det avalaunch kommer upp när det startas
Man trycker på någon viss knapp på handkontrollen eller trycker in power/eject knappen i någon viss ordning vid uppstart. Jag kommer aldrig ihåg vilket :-)
vad trycker man eller är det olika på alla x3 chip ??
Vita knappen på handkontrollen vid uppstart så får du upp config live menyn
funkar inte men det är ett x3 bios finns det inget annat sett
får bara upp flash bios 3.1
någon ??
äntligen har fått fram config live menyn var ställer man in vilket dashboard man ska ha? vill ha xbmc som dash sen finns det nån guide hur man kopplar xbox och en pc har försökt men det går ej
Du ställer in vilken .XBE fil som x3 bioset skall starta i första/andra/tredje/fjärde hand i xbox live config menyerna. Sedan ser du till att ha t.ex. c:\evoxdash.xbe eller c:\xbmcdash.xbe eller liknande på hårddisken när du installerar xbmc så startar det automatiskt sedan.
e det dashboot ?
har inne avalaunch xbmc evoxdash unleashx
Ja då är det bara att välja något av dom filnamnen för den dashboard du vill starta.
Spelar ju ingen roll vilket namn man väljer, du kan ju kalla xbmc för unleashx.xbe om du vill, men vill du ha puts på din installation så döper du din startfil till xbmc.xbe om du vill ha xbmc som dashboard.
har testat med både xbmc.xbe och avalaunch.xbe/även som avadash.xbe
e det bara på bootpriority man ska göra det eller ???
har försökt med quicklaunch ska man bara välja vilken path ska man inte välja knap och annat????
Bookmarks