Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: hjälp med DEVHOOK! Blir galen ! :|

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    20

hjälp med DEVHOOK! Blir galen ! :|

hej.. ! har installerat nyaste Devhook 0.44 utan probs.. problemet är.. hur FAN får jag programmet att hitta spelen?!! .. för det första.. VAR ska man lägga spelen? .. har provat i root o programmets mapp utan resultat.. har försökt läsa readmen .. fast där står inget..

Och hur måste man gå tillväga för att få det att funka? .. provade med .ISO först.. det funkade inte.. provade converta till .CSO .. Samma skit resultat.. den hittar bara "UMD DISC" när jag ska försöka Mounta nånting..

Hjälp uppskattas! .. innan jag blir och kastar den genom fönstret

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Skapa en mapp i MS Root med namnet ISO och lägg spelen där ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Begga
    Skapa en mapp i MS Root med namnet ISO och lägg spelen där ...
    Upptäckte det Det funkade.. Provade nämligen det innan och då hittade den inte dom.. :S .. Aja funkar ju nu så..

Hur gör man enklast ? För efter jag spelat t.ex ett spel.. och vill avsluta spelet.. då kommer jag ju till Firmware 2.71 o måste göra en hård reboot för att få 1.5 igen.. lite småjobbigt

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Testa DevHook VSHEX 1.50 Return Mod,finns på psp-hacks ... Vet dock ej om den funkar med Devhook 0.44
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Piteå
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga
    Testa DevHook VSHEX 1.50 Return Mod,finns på psp-hacks ... Vet dock ej om den funkar med Devhook 0.44

Ok.. Synd.. Fastloader är bra mkt bättre i det fallet.. synd att inte alla spel funkar där..
    Chippat ~20 xboxar än så länge.
    Chippat 1 Gamecube än så länge=)
    ->Xbox,v1.1,Xecuter2.3B Pro,80Gb Hdd<-
    ->Gamecube,Rev A/B,Qoob Pro<-

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    För att återgå till 1.5 kan du även: starta ett spel,tryck home,"highlighta" "yes". tryck därefter Left trigger + right trigger + upp och X.
    efter du tryck X så håller du fortfarande in de andra knapparna så återgår den till 1.5 igen.
    funkar iaf på chaos zero devhook installer(devhook 0.44) som innehåller allt du behöver ha för att lira. och automatiskt installation av alltihopa. firmwares och hela kittet. finns på psp-hacks.com.

Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Piteå
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DuNegro
    För att återgå till 1.5 kan du även: starta ett spel,tryck home,"highlighta" "yes". tryck därefter Left trigger + right trigger + upp och X.
    efter du tryck X så håller du fortfarande in de andra knapparna så återgår den till 1.5 igen.
    funkar iaf på chaos zero devhook installer(devhook 0.44) som innehåller allt du behöver ha för att lira. och automatiskt installation av alltihopa. firmwares och hela kittet. finns på psp-hacks.com.
    exakt den jag har.. tjorvig kombo dock.. borde räckt med home + L eller något
    Chippat ~20 xboxar än så länge.
    Chippat 1 Gamecube än så länge=)
    ->Xbox,v1.1,Xecuter2.3B Pro,80Gb Hdd<-
    ->Gamecube,Rev A/B,Qoob Pro<-

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norberg
    Respekt
    21
    lite trökig combo håller jag med om..men den funkar dock

Liknande diskussioner

1. Hjälp med Superdisc
    By mattiasmellgren in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 11:35
  2. lite hjälp. med usb joxet
    By zickbone in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-06-25, 00:13
  3. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 03:07
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  5. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 02:51

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner