Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Bränna första skivan

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19

    Bränna första skivan

    Hej!

    Jag har läst i forumet om bränning av backuper från release scenen att man ska använda clone dvd. Men jag får inte kläm på om man ska ställa om booktype eller inte till DVD-ROM?

    Jag har en extreme flashad toshiba-samsung dvdspelare i xboxen och tänker bränner mina Verbatim DVD+R Dual Layer skivor i 2,4x med min Nec 3550A brännare. Är jag rätt på det?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av MoFa
    Hej!

    Jag har läst i forumet om bränning av backuper från release scenen att man ska använda clone dvd. Men jag får inte kläm på om man ska ställa om booktype eller inte till DVD-ROM?

    Jag har en extreme flashad toshiba-samsung dvdspelare i xboxen och tänker bränner mina Verbatim DVD+R Dual Layer skivor i 2,4x med min Nec 3550A brännare. Är jag rätt på det?
    först och främst ska du använda CloneCD inte CloneDVD. Sen vettekatten om de funkar med en Nec brännare. Om du bränner spel med en Nec å har en hitachi så går de piprätt åt fanders, men du har ju t-s så de kanske funkar. Men bränn med cloneCD så ska allt gå bra.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Hej!

    Tack för svaret. Jag har dock fått det bekräftat flera gånger att Samsung-Toshiba dvdspelaren fungerar bra med Verbatim skivor som har bränts av Nec.

    Jag var mest sugen på att få reda på vilka inställningar man ska tillämpa i CloneCD som jag menade i mitt första inlägg. Någon som vet om man ska tänka på att sätta booktype i CloneCd på något sätt eller ställa in något annat för att bränningen ska lyckas?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av MoFa
    Hej!

    Tack för svaret. Jag har dock fått det bekräftat flera gånger att Samsung-Toshiba dvdspelaren fungerar bra med Verbatim skivor som har bränts av Nec.

    Jag var mest sugen på att få reda på vilka inställningar man ska tillämpa i CloneCD som jag menade i mitt första inlägg. Någon som vet om man ska tänka på att sätta booktype i CloneCd på något sätt eller ställa in något annat för att bränningen ska lyckas?
    Booktype ställer du in i nero cd-dvd speed eller i dvd info pro. Det går även att ställa in booktype i dvd decrypter. Inställningen som görs i något av de programmen gäller även när du bränner i clone cd.

    Kolla denna länk för mer info:
    http://www.k-probe.com/bitsetting-booktype-faq.php
    Last edited by Yamaha_power; 2006-07-18 at 20:32.

  5. #5
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag har en likadan brännare. Den var inställd till DVDROM från början och inga inställningar behövde göras. Men om din inte är det så kan du ändra med dvd info pro

Liknande diskussioner

  1. bränna skiva till skiva....
    By wixia2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-25, 17:10
  2. bränna..
    By brassa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 19:13
  3. Jakten på bästa cd-r skivan.
    By bjornsva in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 22:12
  4. första skivan på SVCD filmer verkar inte funka
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 21:43
  5. cdrwin - Vilket mode skall jag bränna i...
    By B a l l o c k Z in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-01-21, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •