Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Villka fler tycker att Hansi skall få tummen ur och göra en egen PSP sektion :D

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Villka fler tycker att Hansi skall få tummen ur och göra en egen PSP sektion :D

    Någon mer än jag som tycker att Hansi skall lägga PSP i en egen sektion så man lättare kan skapa kategorier som folk kan posta olika trådar i ?

    *ler sött*

    Tips på sektioner:

    - Senaste nytt
    - Download
    - Guider
    - Hjälp
    - Generellt
    - Emulatorer
    - Backup & Patchar
    - Modifiering
    - Hack,Crack och modifieringar
    - Tips och trix
    - Hårdvara
    - Spel
    - Hemkört / "Homebrew" *skratt*
    - Multimedia
    - Recensioner
    - Programmering
    - Kustomiseringar (
    - Galleri "där folk kan posta sina bilder på sina egenmoddade PSPor"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det där är ju fler kategorier än vad det skrivits inlägg som det är nu :-)

    Det blir ju mest jobbigt att klicka runt under alla kategorier, så länge det inte skrivs 100 inlägg om dagen är det ju smidigare att ha allt i samma.

    Jag gör nog något mellanting
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    jag håller nog med hansi. Det skrivs ju knappt något här.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jamen var vänner av Kaos då *skratt*
    Om det var lite bättre struktur så kanske folk hittar lättare

    Tog mig en bra stund att pussla ihop ett och annat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja sen gör det ju inget att hälften av det är ett prott mot upphovslagen intrång på patent osv, osv, osv
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    Ja sen gör det ju inget att hälften av det är ett prott mot upphovslagen intrång på patent osv, osv, osv
    Nu är du nog ute och cyklar helt lille gosse.
    Vad har upphovsrättslagen med en egen sektion i forumet o göra ?

    Eller menade du innehållet härinne överhuvud taget ?

    Min fråga till dig är då.
    1. Vad härinne är ett brott mot upphovsrättslagar ?
    2. Vad härinne är ett intrång mot patent ?
    3. osv, osv, osv
    4. Om du nu är så orolig för att forumsmedlemmarna här sprider onyttig information så varför är du ens registrerad och postar svar i trådar ?

    __________________________________________________ ________

    Att kunna erbjuda kunder en chans att kunna spela sina lagligt införskaffade Backuper har alltid varit en milstolpe för PSXCare och deras kunder.

    Som vi sade på den gamla goda tiden "Surt är det då man betalat över 500 kr för ett spel till sin Playstation som ungarna använde som drinkunderlägg eller som ett sandpapper mot trägolv" Att äga ett orginalmedia och göra en "Säkerhetskopia" är än idag lagligt om du äger "Orginalmediat".

    Därför erbjöd och erbjuder PSXCare och andra modchipinstallatörer folk möjligheten att köra Backupat media på sina enheter.

    Även då DVD kom ut på marknaden hade PSXCarefolk "Hansi, jag och andra" redan tillgång till Kodfria DVD-Spelare och införskaffade filmer "Import" från USA blandannat, Varför ??
    Jo de kom först där och svenska marknaden låg så långt efter.
    Vi var en av de första butiker i Sverige överhuvud taget som erbjöd kunder att modifiera deras Svenska Region 2 DVD spelare att bli "Kodfria" så de kunde ta del av det internationella utbudet.
    De som nöjde sig med att vänta mellan 3 månader och 1-2 år på en titel som släpptes i staterna fick nöja sig med sin R2 spelare medans vi andra Cinemanister köpte film på löpmeter..

    Jag skämtar inte då jag säger att jag köpte DVD film för minst 10 - 15.000 kr per månad under den perioden ( i snitt 4-5 filmer om dagen för runda 350-450kr styck ) och jag köper fortfarande mycket film från utlandet och inhemskt.
    Dock inte lika mycket.

    På den tiden fanns det inte Torrentprotokoll utan mer ordnade former ( FTP ) konton men ingen vettig människa lade upp filmer på sina FTP servrar.
    Dessutom var DVD Media dyrt och brännarna likså.

    Både jag och Hansi införskaffade oss tidigt Laserdisc spelare "CD-Skivor stora som gramofonskivor *Vinylskivor Discjockeys använder sig av" om du inte vet vad Vinylskivor är "

    Sedan kom tekniken DVD och snabbt försvann behovet av Stora LP liknande skivor som tog stor plats i de gamla ölbackarna man hade hemma i garderoben.
    Formatet var ju både mindre och hade sina fördelar.

    Nu stormar tekniken frammåt och förhoppningsvis bjuder den på ett och annat gott.

    PSP är inget annat än en dator.
    Likna det med en PC, Om du går och köper en PC med ett färdiginstallerat OS ( Windows ) och bestämmer dig för att inte köra det utan gratisversonen Linux eller annan *-nix mjukvara är det då ett brott mot upphovstättslagar etc, etc som du beskriver det ?

    Tänk dig att du kör en DualBoot på din PC ( Windows och Linux )

    Min Dator, Mitt Val säger jag.
    Min PSP och kör jag en firmware på 1.50 sitället för att välja att uppgradera till 2.70+ är det mitt val, i grunden kör jag ju PSP-OS och sedan annat smått o gott.

    Likna det som en PC med Dual Boot där jag väljer antingen PSP orginal OS eller annat.

    Jag sitter nu på en firma och testar en VoIP mjukvara för PSP så man kan använda den som en IP-telefon.
    ( Ja jag är Telefonoperatör själv så det är inget olagligt med det, och nej jag kör inte Skype Skräp. )

    Möjligheterna är många och kombinationen av fri programvara ( Open source och CC istället för © öppnar många dörrar för utveckling. )

    Självklart tycker jag att man kan betala för sig så att folk som slitit och utvecklat mjukvara/Hårdvara får lön de med.
    På samma sätt så tycker jag att folk gott kan bidra eller donera till Open source projekt de använder ( Som t. ex X-Box Media Center ) Hur många med handen på hjärtat som installerar den mjukvaran eller använder den har någonsin Donerat en slant till grabbarna som slitit med att koda det ? )
    Jag vet att jag med stolthet har gjort detta..

    Ps. På ett Demoparty sitter jag och kodar på Scene Zone och rackar ned på GAYmers på Game Zone för att de är så lama, men de är människor de ochså.
    Ds.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    tycker faktiskt inte att det är kaotiskt. Viktiga trådar kan klistras sen så är problemet löst.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Pendragon du måste skojja om du säger attinget här är intrång i patent, upphovsrätt mm.
    För det första det är helt förbjudet att gå förbi kopieringsskydd om sådant finns på matrial.

    Andra det är förbjudet enligt den nya lagen länka till upphovsskyddat matrial.
    Det är förbjudet att sprida ovan matrial, osv osv, osv.

    Patentintrång är när du chippar, modifierar, bryter upp matrial som är copyright skyddat allt som går emot gällande garanti är sådant intrång.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    Pendragon du måste skojja om du säger attinget här är intrång i patent, upphovsrätt mm.
    För det första det är helt förbjudet att gå förbi kopieringsskydd om sådant finns på matrial.

    Andra det är förbjudet enligt den nya lagen länka till upphovsskyddat matrial.
    Det är förbjudet att sprida ovan matrial, osv osv, osv.

    Patentintrång är när du chippar, modifierar, bryter upp matrial som är copyright skyddat allt som går emot gällande garanti är sådant intrång.

    Nu skall vi se här..... Du hade ungefär en 5.223 poster "Nu har inte jag läst dem alla du postat men var de av samma innehåll som den du postade som jag svarade på så vet jag inte om jag skall skratta eller gråta."

    Saker som postas i detta forum är enbart "Information" och inte något intrång i patentskydd.
    ---> Det är du som användare som bär ansvar för dina enskilda handlingar ja det är det jag menar.

    Men posta mig ett "giltigt" lagförlag som säger att det är ett lagbrott att kringgå kopieringsskydd "Med Länk och Källa"
    När du själv vet att det är tillåtet att göra en säkerhetskopia på en ärligen införskaffad programvara.

    Jo jag är av den personen att jag hellre "Köper" mina saker så lagförslaget att länka till olagligt införskaffat materiel är inget problem för mig.
    Men säg mig, du missade att visa vart det länkas till "Olagligt" Materiel.
    tänk på att Open Source och CC material är inte "Olagligt" att länka till.
    CC styr rättigheter i licensfiler.

    Sedan några osv, osv, osv filer jag jag inte hittat

    Patentintrång är det om man "Plagierar en produkt" inte modifierar för att den skall passa ens behov.
    Om du Chipptrimmar din bil så är det inte ett patentintrång utan en modifiering som förbättrar. ( Även om du måste använda en vinkelkap för att få plats med en turbo på din volvo så är det knappast patentintrång. Möjligtvis lite Design förskönande eller förstörande )

    "TV-Spel och DVD-Spelare" fungerar på samma sätt.
    Börjar din bil brinna och felet ligger i databoxen för att du lött in ditt chipp taskigt så gäller inte försäkringar, samma som med TV-Spel och DVD-Spelare.

    Att garantin försvinner känner alla till, men PSXCare har ju alltid gett ( Iallafall då jag jobbade där ) Livstids garanti på Chippningar, och även garanti på enheter som köpts färdigmodifierade av dem.

    En Service som det "Bjuds" på för att vi var så säkra på våran sak.
    Nisse på hörnet ger nog inte samma garantier och i samma utsträckning.

    Dessutom då jag satt o lödde utlovades en utbytesenhet ifall "Vi" skulle klanta oss.. Tror och vet att Hansi var lite svettig då jag fick in en Prototyp DVD från Pioneer via Hembiocenter som kostade 120.000 kr och jag utlovade samma garantier
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Inte lönt att diskutera med dig men när du väl läst dig till det jag talat är du välkommen att förtsätta diskutionen.

    Men en lång historia kort:
    1. Du får lov att göra egenkopiaför eget bruk (gäller ej dataprogram)
    2. I den nya lagen är det förbjudet att bryta, gringå kopieringsskydd i en DVD, CD skiva.
    3. Sen finns det det en motsägning här åxå det är att om du måste kringå kopieringsskyddet för att kunna spela upp den i din DVD/CD spelare så kan du få göra det, MEN eftersom alla DVD/CD spelare kan spela upp DVD/CD skivan fr början så behövs inte det.

    När jag sade att varför inte vissa sektioner inte görs kan det vara av den orsaken att det är mot lagen.
    Last edited by pege63; 2006-07-21 at 14:52.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    Inte lönt att diskutera med dig men när du väl läst dig till det jag talat är du välkommen att förtsätta diskutionen.
    Om du inte tycker att det är "Lönt" att diskutera så tänk på att jag tappade lusten jag med men fortsatte för att få en rätsida på en fråga.
    Dessutom har Du inte lyckats peka på en paragraf av de lagar du pratar om heller villket gör det hela mindre intressant att fortsätta diskutera om.
    Hörsägen är inget man skall gå på, utan fakta.

    Jag har läst igenom dina poster kring detta ärende/Diskussion, annars hade jag inte svarat.

    Citat Original inlägg av pege63
    Men en lång historia kort:
    1. Du får lov att göra egenkopiaför eget bruk (gäller ej dataprogram)
    2. I den nya lagen är det förbjudet att bryta, gringå kopieringsskydd i en DVD, CD skiva.
    3. Sen finns det det en motsägning här åxå det är att om du måste kringå kopieringsskyddet för att kunna spela upp den i din DVD/CD spelare så kan du få göra det, MEN eftersom alla DVD/CD spelare kan spela upp DVD/CD skivan fr början så behövs inte det.

    När jag sade att varför inte vissa sektioner inte görs kan det vara av den orsaken att det är mot lagen.
    1. Varför inte datorprogram ?
    Lek med scenariot att en DVD spelare inte kan läsa mediet som programvaran är levererat på, får du då inte göra en "Säkerhetskopia" på mediet till ett media som enheten då klarar av ? Du har ju köpt programmvaran, Du äger en Licens, Du har rätt att utnyttja programvaran.
    Detta problem möts folk av ofta då de köper musik ute på nätet med som de inte kan köra på sina MP3 spelare då formatet vissa leverantörer skickar ut sina musikfiler inte passar i de enheter som skall spela upp dem.
    "Mp3-Plus format exempelvis eller WMA filer på en spelare som bara klarar MP3."

    2. De fall då det inte finns "Kopieringsskydd" behöver man heller inte krinngå dessa. *Åter igen en § om detta vore fint. Varje person får väll stå ansvariga för sina egna handlingar påpekar jag ingen... Folk som modifierar enheter åt andra gör ju inget lagbrott, bara för att jag levererar en bil till dig som kan trimmas busenkelt är det inte mitt ansvar om du gör det och sedan kör ihjäl dig. "förstår du lite poängen"
    Du går skyddsvaktsutbildning på ett väktarföretag och sedan tar du ditt tjänstevapen och skjuter en person du ogillar, är det då väktarbolagets fel "om möjligt genom bristande utbildning" eller faller det på Ditt ansvarstänkande och omdöme ? Det är du som åker i finkan för Mord och inte Väktarbolaget.

    3. Jag vill att du går ned till en affär som har lite DVD spelare uppställda för demo och kör in en region 1 skiva på en region 2 enhet som inte är modifierad.

    Jag vill dessutom att du stoppar i en Kopieringssyddad DVD i en X-Box ( Pröva med hyrfilmen Hitch ) på en X-Box som har en fjärkontroll och ir-öga från Microsoft och berätta hur bra du får igång den filmen.

    Jag vill att du tar med en laptop och går in i en musikaffär och stoppar i en musik-Cd som har kopieringsskydd och försöker spela den på din laptop "Säg att din laptop är din enda cd-enhet" och utan att hålla ned "Shift" då du matar in CD´n och utan att installera program från CD-Skivan få igång en vettigt kopieringsskyddad CD. Berätta sedan för mig hur det gick.
    *Tänk på att inte försöka kringgå kopieringsskyddet genom att hålla ned Shift som du så fint skrev.

    Du har nu fått tre saker att svara på om du ens orkar läsa allt detta "som det inte verkar att du gör"

    _________________________________________________

    Dessutom tycker jag att tråden har glidit helt från ämnet nu så har du inget vettigare för dig än att "Klaga" så tycker jag att du upphör med aktiviteten att "Posta svar" på denna diskussion så andra människor kan få svar på sina frågor.

    Bara för att påminna vad tråden "egentligen" handlade om så var det en fråga till alla om ni inte tyckte att Hansi skulle skapa en egen sektion som de sektionerna som redan finns för PS2, X-Box och annat, på detta sätt kunde han enkelt skapa en sektion som heter "Skitsnack eller Fria frågor och funderingar"

    Jisses....
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Personligen skiter jag väl i lagen, jag bara hänvisar till vad lagen säger & det är vad jag skrivit.

    Folk får göra precis som dom vill så länge det inte inkräktar på mitt privata liv/egendom, mm.

    Du får kopiera en CD skiva för eget bruk om det INTE har ett kopieringsskydd.
    DVD filmer ha ett kopieringsskydd då får man INTE enligt lagen kringå det för att göra en kopia. Alltså en motsaägning av lagen gör en kopia men du får INTE kringgå skyddet, kotentan hur skall man göra då?

    Piratkopia är en kopia på matrial man inte har köpt själv, eller laddat ner fr nätet vilket åxå är förbjudet enligt lag.

    Urdrag ur RIKSDAGEN pressmedelande:

    Skärpt upphovsrätt ska stoppa olaglig kopiering från Internet

    Att ladda ner bilder, texter och musik på Internet för privat bruk utan tillstånd från upphovsmannen ska uttryckligen förbjudas. Det föreslår lagutskottet som i dag i huvudsak godkände regeringens förslag till ny upphovsrättslagstiftning.

    Dagens regler tillåter inte att man lägger ut musik, bilder och annat material på Internet utan tillstånd från upphovsmannen. Men reglerna har varit oklara när det gäller kopiering av sådant material för privat bruk. Nu införs ett tydligt förbud mot sådan kopiering.

    Lagutskottet skärper kraven på skadeståndsskyldighet
    Regeringen vill att personer som gjort sig skyldiga till olaglig kopiering ska betala skadestånd om de haft uppsåt, det vill säga att de känt till att materialet inte får kopieras, eller om de varit oaktsamma. Lagutskottet vill att kravet på oaktsamhet ska skärpas till att gälla grov oaktsamhet. Utskottets ställningstagande bygger på motioner från Moderaterna, Folkpartiet, och Kristdemokraterna.

    Rätten att kopiera böcker begränsas
    I dag går det att kopiera en hel bok, till exempel kurslitteratur, utan att författaren får betalt. Det kommer inte att längre vara tillåtet annat än i undantagsfall. Att bränna ett exemplar av en CD-skiva man köpt eller att kopiera tidningsartiklar kommer fortfarande att vara tillåtet till viss gräns.
    Att kringgå kopieringsskydd för upphovsrättsligt material förbjuds däremot.

    Teknik för att kringgå kopieringsskydd förbjuds
    Teknik som används till att knäcka koder eller kringgå kopieringsskydd för upphovsrättsligt material på Internet förbjuds. Den kommer heller inte att få säljas.

    Ang en annar rolig sak ang detta ta PC FÖR ALLA nr 6 2006 som tar upp detta ämne sid 14.
    Last edited by pege63; 2006-07-21 at 18:16.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Näe du skrev:
    Citat Original inlägg av pege63
    Ja sen gör det ju inget att hälften av det är ett prott mot upphovslagen intrång på patent osv, osv, osv
    Och det var det jag reagerade på
    *Kramen*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    att hälften av sektionerna kunde/kan vara ett brott vid håller jag till i ditt första inlägg här.
    Som företagare skulle jag inte vilja att mitt företag skulle förknippas med sådan versamhet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    att hälften av sektionerna kunde/kan vara ett brott vid håller jag till i ditt första inlägg här.
    Som företagare skulle jag inte vilja att mitt företag skulle förknippas med sådan versamhet
    Det rensas nog flitigt och sålänge folk inte länkar till © skyddat material så är det bara "Spekulationer"

    själv skall jag leta lite VoIP mjukvara nu för min PSP

    Fick du din moddade LG DVD att fungera bättre fressten ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av Pendragon
    Fick du din moddade LG DVD att fungera bättre fressten ?
    ???
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Man skall inte kasta spjut i radhus!

    Citat Original inlägg av pege63
    ???
    Tja efter att jag "tagit mig tid och läsa lite olika av dina Gamla inlägg" så ser jag fort att du är en Modliberal person

    Du pratar friskt om Moddning, Nedladdade filmer "Last Samurai" och DVD spelare som är kodfria
    *Sade inte du något om att det var olagligt att ladda ned film *skratt*

    Ett exempel bland olika diskussioner <----- Länk
    *Vänta lite, sade inte du att det var patentintrång att modifiera befintlig hårdvara ??? *skratt*

    Ett till lysande exempel <------ Länk *Skrev du inte att man inte fick kopiera skrift heller ???

    Varför "Kasta spjut i radhus då och verka vara motståndare?"
    Man plockar inga pluspoäng genom att posta massa nonsens

    Vi vet att du har moddade TV-spel, Vi vet att du har moddat tv-spel själv, vi vet att du har hjälpt folk med svar på deras frågor, vi vet att du tipsar folk om allehanda saker...

    Det är precis det ett forum är till för.
    Att sprida frågor och dela med sig av sina kunskaper.

    Passar det inte så kan du följa ditt eget exempel som du skrev till en person som fått sin X-box moddad men returnerad med för få skruvar "Passar det inte så stick "Snyltare" " Ingen exakt citering men ändock

    Ut i solen o lek lite med dig
    Time for Lunch.
    /P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo men det är skillnad när man pratar som Privat person & sen som företagare eller hur? Du vet den svenska dubbelmoralen sitter i ryggmärgen....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    Jo men det är skillnad när man pratar som Privat person & sen som företagare eller hur? Du vet den svenska dubbelmoralen sitter i ryggmärgen....
    Jag tror inte det är någon större skillnad att prata om saker som provatperson eller som företagare.
    Huvudsaken att man står vid sitt ord och sina åsikter.

    Sedan angående den Svenska Dubbelmoralen som du reffererat till så har jag ingen annan kommentar till det än att jag personligen är en så kallad "Blandras" med gener både från Sverige och Usa samt lite annat gott o blandat.

    Sverige var inte under det kalla kriget helt neutrala om det var det du syftade på och tur var väll det.

    Mången Nazi har fallit för svenska kulor och mången liv har räddats tack vare det.

    Kriget hör till det förflutna och förhoppningsvis lär sig folk av sina misstag.
    "Stormakt my ass, men håll med om att EU liknar det gamla tänket ( Egen valuta, Egna normer ) "

    Förstår inte heller varför en till synes "Enkel" tråd spårar ut och grenar av sig till så många värdsliga frågor...

    Kanske dags att byta umgängeskrets

    Datorer är inte allt.
    /P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    BORING, Nytt rekord i "OFF TOPIC"??
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Pendragon det är en HIMMLA stor skillnad om du uttalar dig som företagare/politiker/"välj själv" än om du uttalar dig som privat person, det kan kosta ngr skjortor annars. Kan ta ett par ex du får göra mer som privat hemmapulare än som cert rörläggare/elektriker/byggare tex men nog om detta.
    Som sagt folk får göra som dom vill bara det inte inkräktar på andras privata svär/egendom osv osv, bara man inte sitter & gnäller att det inte funkar si & så när man har laddat hem spel som inte funkar osv, osv. Man kan ju alltid klaga hos ANTIPIRATBYRÅN
    Klart slut
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pege63
    Pendragon det är en HIMMLA stor skillnad om du uttalar dig som företagare/politiker/"välj själv" än om du uttalar dig som privat person, det kan kosta ngr skjortor annars. Kan ta ett par ex du får göra mer som privat hemmapulare än som cert rörläggare/elektriker/byggare tex men nog om detta.
    Som sagt folk får göra som dom vill bara det inte inkräktar på andras privata svär/egendom osv osv, bara man inte sitter & gnäller att det inte funkar si & så när man har laddat hem spel som inte funkar osv, osv. Man kan ju alltid klaga hos ANTIPIRATBYRÅN
    Klart slut

    Och vad skall Anti"privatbyrån" göra åt allt som gnälls då ? "Snälla svara inte på det!"

    Som föregående talare skrev " Nytt rekord i Off Topic "
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. PS2:a Stendöd
    By nsm in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-09-19, 14:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •